فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد

فروش هواکش

فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد

امکان خرید انواع هواکش خانگی و صنعتی، هواکش ضد آب، هواکش خارجی و غیره همچنین امکان مشاهده و مقایسه تمامی محصولات  ادوات کشاورزی در فروشگاه اینترنتی  توان موتور فراهم است.

 

تهویه و هواکش

امروزه تهویه نقش مهمی در زندگی روزمره ما و در محیط های مختلف با کاربری های گوناگون دارد. زیرا در هر فضایی لازم است جابه جایی هوا صورت گیرد. که این عمل توسط انواع هواکش و تهویه انجام می شود.

با نگاهی به تاریخ زندگی انسان درخواهیم یافت که همواره انسان ها در جستجو راه ها و روش هایی برای ایجاد محیط مناسب پیرامون خود بوده اند. به طورمثال در گذشته با ایجاد بادگیر در سقف خانه ها، جریان هوا به داخل خانه راه پیدا می کرد. و نیازی به سیستم های تهویه و هواکش امروزی نبود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیستم های تهویه عضو جدایی ناپذیر اماکن خانگی و صنعتی شده اند. و نه تنها در برج ها و ساختمان های مسکونی بلکه در کارخانه ها و کارگاه های کوچک و بزرگ نیز کاربرد داشته. و در واقع از اجزای اصلی یک کارخانه ، کارگاه یا سوله صنعتی به حساب می آیند.

در ادامه به معرفی هواکش ، انواع آن و سیستم های تهویه مختلف می پردازیم. تا شما به راحتی بتوانید محصول مورد نظر خود را با داشتن اطلاعات کافی درباره آن انتخاب نمایید.

فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد

سیستم تهویه

به صورت کلی فن یا هواکش به دستگاهی گفته می شود. که هوا را به جریان می اندازد. و قابلیت جابه جایی هوای آلوده به گاز، دود و مواد مختلف را با هوای خارج از آن محل دارد. همچنین فن ها از لحاظ کاربردی جهت مکیدن هوا، دمیدن هوا یا گردش هوا استفاده می شوند. و در محیط های صنعتی یا خانگی کاربرد گسترده ای دارند. به طورکلی استفاده از تهویه ها چه به صورت دمشی چه به صورت مکشی یک هدف را دنبال می کند. و آن جا به جا کردن هوا می باشد.

هواکش ها یا تهویه ها در یک دسته بندی عمومی به دو نوع هواکش خانگی و هواکش صنعتی تقسیم می شوند. هواکش های صنعتی معمولا اندازه بزرگتری دارند. و دارای موتوری با قدرت بالا هستند که این موتور با کمک پره های بزرگ توان بالایی در تهویه هوا نیز دارند. از این تهویه ها در کارخانه ها، کارگاه ها یا سوله ها برای جابه جایی هوای آلوده استفاده می شود. انواع هواکش خانگی معمولا در ابعاد کوچک تری ساخته می شوند. و در فضاهای داخلی یک ساختمان مانند سرویس های بهداشتی ، آشپزخانه ها و غیره به کار می روند.

فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد

انواع هواکش

هواکش هواکشی است که در آن جریان هوا موازی با محور پروانه به حرکت در می آید. در واقع پره های موجود در این هواکش هوا را به صورت موازی با محور چرخش تیغه ها به حرکت در می آورند. این مدل از هواکش آکسیال دارای کاربردهای زیادی است. و در محیط های خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در توضیحی دیگر هواکش آکسیال می تواند هوا را در جهت محور موتور جا به جا کند. و در جاهایی که فشار استاتیک سیستم کم باشد، از هواکش استفاده می شود. هواکش می تواند در دو مدل صنعتی و خانگی تولید شود.

که هرکدام برای فضایی خاص قابل استفاده می باشند. تهویه و فن های محوری با توجه به شکل ظاهری شان به سه نوع مختلف تقسیم می شوند .که هرکدام کاربری مخصوص به خود را دارند، در ادامه با انواع مختلف آنها بیشتر آشنا می شویم.

 

هواکش پروانه ای

ساده ترین نوع هواکش ، هواکش پروانه ای است که شامل فن های خانگی قابل حمل نیز می شود. این تهویه ها دارای یک پروانه سه الی شش پره ای هستند. که جنس فلزی یا پلاستیکی دارند. و درون محفظه ای قرارگرفته اند. رایج ترین نوع این فن ها 4 پره یا 6 پره هستند. که در ساختمان های اداری و مسکونی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع از هواکش ها دارای سه بخش اصلی پره ها ، الکتروموتور و محفظه نگه دارنده می باشند. که قطر قسمت ورودی این تهویه ها می تواند بین 300 – 400 میلیمتر تا 1800 – 2000 میلیمتر باشد. اتصال الکتروموتور و پروانه ها در اندازه های کوچک و متوسط به صورت مستقیم است. ولی در تهویه های بزرگ این اتصال از طریق تسمه پولی انجام می شود. تهویه های پروانه ای دارای قابی هستند که هوا را به داخل پره ها انتقال می دهد. و این قاب ها معمولا در قسمت ورودی مخروطی شکل می باشند. همچنین به طور کلی برای حجم زیاد هوا و فشار استاتیک کم می توان از این فن ها استفاده کرد. به طور مثال کاربرد معمول هواکش های پروانه ای برای سیستم های کوچک و ساده مانند فن های سقفی ، فن اتاق های کوچک و غیره می باشد.

هواکش پروانه ای

هواکش لوله محوری

هواکش نوع لوله محوری شبیه تهویه پروانه ای است. با این تفاوت که الکتروموتور و پره ها به جای قرار گرفتن در قاب، درون یک محفظه استوانه ای شکل قرار گرفته اند. و پروانه آن 4 الی 8 پره با طراحی آیرودینامیکی یا مسطح دارد. وجود استوانه در این هواکش کارایی آن را افزایش می دهد. و پره ها به گونه ای طراحی شده اند. که کمی با بدنه استوانه ای فاصله دارند. بنابراین می توانند به راحتی هوا را به درون محفظه بشکند. در این مدل از فن اتصال پروانه به الکتروموتور مانند هواکش پروانه ای است. و می تواند به صورت مستقیم یا توسط تسمه پولی باشد. قدرت این هواکش ها بیشتر از نوع قبلی است. و در کاربردهای صنعتی مانند تخلیه دود یا تخلیه اسسپری رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد

هواکش لوله محوری

هواکش پره محوری

تهویه پره محوری همانند هواکش های آکسیال لوله محوری است. با این تفاوت که قبل از پره های اصلی، پره های راهنما قرار دارند. و همچنین در این نوع تعداد پره های پروانه بیشتر است. پره های راهنما وظیفه دارند که جریان هوا را مستقیم نمایند. و کارایی و بازده هواکش و قابلیت های مرتبط با فشار استاتیک را بهبود بخشند. بنابراین وجود این پره های راهنما باعث شده است که تهویه پره محوری ، پربازده ترین هواکش محوری باشد.

از این نوع تهویه در کارخانه ها و محیط های صنعتی بزرگ استفاده می شود. به خصوص در اماکنی که محدودیت فضا وجود دارد. می توان به جای تهویه گریز ازمرکز که جای زیادی اشغال می کند. از تهویه پره محوری استفاده کرد. البته بد نیست بدانید که این مدل از هواکش صدای زیادی تولید می کند. ولی در عین قدرت بالایی نیز در جابه جایی و تعویض هوا دارد.

هواکش های پره محوری به دو صورت مستقیم یا کوپلینگی به الکتروموتور متصل می شوند. و برای فضاهای بزرگی که نیاز به تهویه قوی وجود دارد. مانند تونل های شهری از این نوع تهویه ها استفاده می گردد.

 

هواکش پره محوری

هواکش ضد آب

انواع هواکش ضد آب محصولاتی هستند که امروزه استفاده از آنها در ساختمان های مسکونی، اداری و غیره گسترش زیادی یافته است. این هواکش و تهویه ها نسبت به رطوبت، پاشش مستقیم آب و وجود گرد و غبار مقاوم هستند. در نتیجه بدون نگرانی از خرابی می توان این محصولات را به عنوان هواکش حمامی، هواکش دستشویی یا هواکش سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار داد.

انواع هواکش ضد آب معمولا درجه حفاظتی برابر با IP45 دارند. یعنی می توانند در برابر گرد و غبار و بارش باران و برف مقاومت بالایی داشته باشند. این محصولات با نام هواکش IP دار هم شناخته می شوند. و خیال شما را بابت خطر برق گرفتگی نیز راحت می کنند. یعنی شما می توانید از این محصولات در محیط های مرطوب و در جاهایی که امکان ریختن آب روی آنها وجود دارد مورد استفاده قرار گیرند. به طور مثال استخرها، حمام خانه ها و غیره.

هواکش ضد آب فن ضد آب هواکش حمامی

نوع دیگر تهویه یا هواکش با توجه به جریان هوا نسبت به محور فن، هواکش گریز از مرکز است. که از نامش مشخص است با استفاده از نیروی گریز از مرکز هوا را به جریان می اندازد. و زاویه ورود و خروج هوا به این نوع از فن ها 90 درجه می باشد. که معمول ترین هواکش ها برای استفاده درصنایع هستند. در فن های گریز از مرکز هوا از قسمت پروانه به سمت پره‌ها حرکت می کند. و انرژی جنبشی آن زیاد می‌شود. و قبل از ورود به بخش خروجی به انرژی فشاری تبدیل شده. و در نتیجه فشار هوا بالا می‌رود. البته بد نیست بدانید به فن های گریز از مرکز فن های سانتریفیوژ یا قفس سنجابی نیز گفته می شود.

در تعریفی ساده تر هواکش های گریز از مرکز دارای یک جز متحرک به نام پروانه هستند. که از طریق محوری به تیغه ها متصل شده است. و هوا را به درون خود کشیده. و با شدت بیشتری به بیرون انتقال می دهد. این تهویه ها قادر به کار در فشار، درجه حرارت، رطوبت و گرد وغبار بالا می باشند. بنابراین انتخاب مناسبی برای محیط های صنعتی بزرگ محسوب می شوند.

فن های گریز از مرکز دارای اجزای زیر می باشند :

  • محفظه یا حلزونی برای قرار گرفتن اجزای فن
  • صفحه برشی یا (PLATE  CUT OFF ) برای جلوگیری از بازگشت هوای تخلیه شده به داخل محفظه
  • چرخ تهویه شامل پره ها، صفحه پشتی و چارچوب نگه دارنده
  • مخروط داخلی برای کشیدن هوا به داخل فن

حال که با انواع هواکش صنعتی، هواکش خانگی و تهویه آشنا شدیم. بد نیست بدانید که فن ها به غیر از پروانه، بدنه و الکتروموتور دارای اجزای دیگری مانند شفت (محور)، یاتاقان و تسمه نیز می باشند. که همه به هم متصل هستند. به طور مثال همانطور که در متن گفته شد ارتباط بین الکتروموتور و پروانه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم انجام می شود. که در ادامه به توضیح مختصری درباره هریک از این اتصال ها می پردازیم.

فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد

نحوه انتقال قدرت از الکتروموتور به پروانه به سه حالت صورت می گیرد :

اتصال مستقیم که در آن شفت یا محور الکتروموتور مستقیما به پروانه متصل می گردد.

اتصال تسمه پولی که در این نوع اتصال نیروی الکتروموتور توسط تسمه ها به پروانه هواکش منتقل می شود.

اتصال کوپلینگی نوع دیگری از اتصال پروانه به الکتروموتور است. که در آن محور الکتروموتور با یک مجموعه محور و یاتاقان که به فن متصل است توسط کوپلینگ به هم متصل می شوند.

از آنجا که اهمیت هوای پاک در محیط های صنعتی و خانگی به خوبی شناخته شده است. بنابراین استفاده از سیستم های تهویه صنعتی و هواکش صنعتی گسترش زیادی یافته است. و مشتریان می توانند متناسب با محل مورد نیاز خود سیستم تهویه مناسب را انتخاب نمایند.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، نمایندگی شیمچه در یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی ،  فروش الکتروموتور در یزد .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ ،  اسپلیت دیواری ، ست کنترل پنتاکس ایتالیایی .

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای ، فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد .

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد ، توان موتور نمایندگی شیمجه یزد .

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور ، اسپلیت دیواری استریم .

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم ، نماینده فروش محصولات شیمجه در یزد .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟