علف زن و چمن زن | فروش علفزن | فروش چمن زن

علف زن

علف زن و چمن زن

اکثر ما تا به حال شاهد عملیات کوتاه کردن و مرتب کردن چمن‌ها و علف‌های موجود در فضای سبز معابر و یا پارک‌ها توسط شهرداری و سازمان فضای سبز بوده‌ایم. بسیار از افراد تصور می‌کنند که مرتب کردن چمن‌ها و کندن علف‌ها توسط یک دستگاه صورت می‌گیرد. و یا اینکه دستگاه چمن زن همان دستگاه علف زن است. اما این یک تصور اشتباه می‌باشد. و دستگاه علف زن هم از نظر کارکرد. و هم از نظر ظاهر با دستگاه چمن زن متفاوت است. در ادامه مطلب به تعریف هریک از این دو ابزار باغبانی و کشاورزی و کارکرد آن‌ها می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

علف زن

قیمت علف زن

خرید علف زن

چمن زن

قیمت چمن زن

خرید چمن زن

علف زن

دستگاه علف زن یکی از ابزارهای پرکاربرد باغبانی و کشاورزی است. تراشیدن و درو کردن علف‌های هرز باغ، یونجه، علوفه و امثال این موارد از کاربردهای این دستگاه می‌باشد. استفاده از علف زن موجب  سرعت بخشیدن به امر پاکسازی باغ از گیاهان هرز می‌شود. دستگاه علف زنی از موتور، میله واسط، دسته، قسمت برنده و لوازم اضافی تشکیل شده است. و دارای انواع و مدل‌های مختلفی می‌باشد. انواع دستگاه علف زنی شامل علف زن دستی، علف زن برقی، علف زن شارژی و علف زن موتوری(بنزینی) است.

دستگاه علف زنی دستی برای کوتاه کردن چمن زمین‌هایی با مساحت کمتر از ۱۵۰ متر مربع مناسب می‌باشد. در علف زن برقی یک موتور الکتریکی، نیروی محرک را تامین می‌کند. نیاز دائمی به برق و محدودیت به دلیل طول سیم از معایب کار با این دستگاه می‌باشد.

در دستگاه علف زنی شارژی، باطری پس از شارژ شدن در آداپتور و بدون نیاز به برق مستقیم، انرژی گشتاور مورد نیاز جهت حرکت شفت را تامین می‌کند. علف زن موتوری یا بنزینی یکی از پرکاربردترین ابزارها در این زمینه است که طرفداران زیادی دارد. نیروی محرکه در علف زن بنزینی توسط یک موتور بنزینی تامین می‌شود. در این دسته از علف زن نیازی به دسترسی به برق نداریم. و در مکان‌های مختلف قابل استفاده است.

 

استفاده راحت از علف زن پشتی، خستگی کمتری را برای کاربر ایجاد می‌کند. اما کاهش کنترل دستی خرطومی از معایب آن است. و  فرسایش فنر کابل خرطومی آن از خوردگی شفت علف تراش دوشی بیشتر است. اگر چه کنترل پذیری در علف زن دوشی سخت‌تر است. اما می‌تواند قابلیت‌های بالاتری را به نسبت مدل پشتی فراهم کند.

قیمت علف زن

فاکتورهای متعددی از جمله کشور تولید کننده علف زن، نام برند علف زن، نوع موتور آن که از نوع برقی، بنزینی یا شارژی باشد. تک کاره یا چند کاره بودن علف زن، نوع تیغه‌های آن و …از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که بر قیمت یک علف زن موثر هستند. از جمله برندهای مشهور این ابزار می‌توان به برندهای اشتیل، هیوندای، رونیکس، توسن، اکتیو، هوم لایت، کنزاکس، آروا و…. اشاره کرد. بنابراین لازم است برای انتخاب مدل مناسب‌تر، قبل از خرید میزان کار خود و بودجه خود را مشخص کنید.

 خرید علف زن

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، علف زن‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. برای انتخاب دستگاه علف زن مناسب، پیشنهاد می‌شود که ابتدا خرید این ابزار را مطالعه کنید. تا بتوانید عوامل مهم هنگام خرید را در نظر بگیرید.

قدرت موتور دستگاه از فاکتورهای مهم است که باید هنگام خرید بررسی نمایید. هر چه قدرت دستگاه بیشتر باشد کارایی آن نیز بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که دور اولیه و قدرت موتور دو زمانه نسبت به چهار زمانه بیشتر است. ولی صدای بیشتری نیز دارد. برای انتخاب علف زنی ایده آل و مناسب، مدلی را انتخاب کنید که موتور بنزینی قدرتمند با مصرف سوخت مطلوب و صدای کم دارد.

مدت زمان کاربری از عوامل مهم دیگری می‌باشد که لازم است در نظر گرفته شود. بعضی از علف زن‌ها به علت داشتن سیستم خنک کننده قوی و آلیاژ به کار رفته در آن‌ها قابلیت کارکرد بیشتری در طول روز دارند. و مدت زمان بیشتری قابل استفاده هستند. میزان مساحت باغ از فاکتورهای دیگر است. هر چقدر اندازه باغ و مساحت مورد نظر شما وسیع‌تر باشد، به دستگاهی با قدرت و کیفیت بالاتری نیاز است.

هنگام خرید دستگاه به میزان صدای آن نیز توجه کنید. برای مثال اگر برای کوتاهی علف‌های باغ یا فضایی با مساحت بالا به این ابزار نیاز دارید. دستگاه‌ های چهار زمانه به جهت داشتن تایم کاری بالا و صدای کم‌تر انتخاب بهتری خواهند بود.

طراحی دستگاه با اصول ارگونومیک از خستگی کاربر در هنگام کار به مدت طولانی جلوگیری می‌کند. دستگاه باید تعادل مناسبی داشته باشد. تا  اپراتور بتواند به راحتی و بدون خطر با آن کار کند. برخی از علف زن‌ها چندکاره هستند. و دارای قابلیت‌هایی مانند شمشاد زنی، شاخه زنی، تیغه سه پره و … می‌باشند.

شما می‌توانید برای خرید اینترنتی علف زن به فروشگاه‌های اینترنتی از جمله توان موتور مراجعه کنید. و بدون نیاز به صرف وقت و هزینه برای رفت و آمد، مدل‌های مختلف علف زن از برندهای گوناگون را همراه با مشخصات فنی به صورت یکجا مشاهده کنید. و با مقایسه آن‌ها و با توجه به نیازتان بهترین علف زن را خریداری کنید. و درب منزل تحویل بگیرید.

چمن زن

ماشین چمن زن دستگاهی است که از یک یا چند تیغه چرخشی تشکیل شده‌است. و برای کوتاه و مرتب کردن سطح چمن با ارتفاع یکنواخت و یکسان استفاده می‌شود.  با تنظیم کردن درجه کوتاهی تیغه دستگاه بالا و پایین حرکت می‌کند. و چمن‌ها را به اندازه‌ی دلخواه کوتاه می‌کند. تیغه‌های چمن‌ زن‌ها معمولا فلزی هستند. و میزان دندانه‌های آن‌ها با یکدست کوتاه کردن چمن، رابطه مستقیمی دارد. چمن‌زن‌ها دارای انواع گوناگونی از جمله دستی، برقی یا شارژی، موتوری یا گیربکسی و تراکتوری هستند.

چمن زن دستی از اولین نسل چمن‌زن‌ها است. این دسته با محیط زیست سازگاری دارند. و آلودگی هوا و صوتی ایجاد نمی‌کنند. عملکرد این چمن‌زن‌ها به گونه‌ای است که با نیروی انسانی کار می‌کنند. و موجب خستگی کاربر می‌شوند. سرعت انجام کار با آن بسیار کم است. و برای زمین‌ها و اماکن بزرگ مناسب نیستند.

چمن زن موتوری یا گیربکسی با یک محرک بنزینی دو زمانه یا چهار زمانه تک سیلندر و به صورت هوا خنک کار می‌کند. این چمن‌زن‌ها معمولا برای مکان‌هایی که  فضای سبز گسترده و نیاز به جابجایی فراوان دارند.  بیشتر مناسب است و قدرت بالا و برش تمیز دارد.

چمن زن برقی با نیروی برق می‌کند. و برای مکان‌هایی که دسترسی به برق امکان پذیر باشد گزینه بسیار مناسبی هستند. چمن‌زن شارژی با استفاده از باطری شارژی کار می‌کند. و جهت مصارف با حجم کم مناسب و سازگار با محیط زیست است. چمن زن تراکتوری از بهترین انواع چمن زن با قابلیت‌ها و امکانات بسیار است. این دستگاه دارای یک موتور محرک قدرتمند بنزینی و سیستم چهارچرخ متحرک با تیغه‌های قوی جهت انجام کارهایی با حجم بالا می‌باشد.

از آنجایی که هر دستگاهی بعد از مدتی دچار استهلاک خواهد شد. بنابراین خرید دستگاه چمن زن دست دوم مطمئن نیست. و پیشنهاد نمی‌شود اما اگر بودجه شما برای خرید دستگاه نو کافی نیست و می‌خواهید دستگاه چمن زن دست دوم تهیه کنید. لازم است تا به نکاتی از جمله مدت زمان کارکرد دستگاه، ایرادهای دستگاه و قابل حل بودن ایراد‌ها، سالم بودن موتور و قطعات موتوری، در دسترس بودن قطعات و… توجه داشته باشید.

قیمت چمن زن

قیمت چمن زن را فاکتورهای متعددی از جمله برند و کشور سازنده چمن زن، نوع موتور و قدرت چمن زن، نوع تیغه‌ها، کیفیت و سایر مشخصات فنی تعیین می‌کند. همان طور که اشاره کردیم چمن زن‌ها دارای انواع گوناگونی هستند. و نوع چمن زن یکی از عوامل مهم و اثرگذار بر قیمت این ابزار می‌باشد. چمن‌ زن دستی یکی از ساده‌ترین انواع ماشین‌های چمن‌زن می‌باشد. و طبیعی است که نسبت به سایر مدل‌های چمن‌زن موتوری قیمت ارزان‌تری داشته باشد. چمن زن موتوری گیربکسی نسبت به مدل برقی قیمت بالاتری دارد. چمن زن تراکتوری از بهترین مدل چمن زن می‌باشد اما قیمت بالایی دارد.

در مورد قیمت چمن زن باید توجه کنید که چمن‌زن‌های دستی و موتوری در صورت نداشتن سبد جمع آوری ضایعات، قیمت ارزان‌تری دارند. عرض برش نیز از دیگر دلایل تفاوت در قیمت ماشین‌های چمن‌زن دستی و موتوری است. هرچند برای داشتن یک خرید رضایت بخش لازم است تا در کنار توجه به قیمت چمن زن ارزان، نکات فنی را نیز در انتخاب خود در نظر داشته باشید.

خرید چمن زن

برای انتخاب راحت‌تر چمن زنی که متناسب با کار شما باشد پیشنهاد می‌شود. تا قبل از انتخاب، راهنمای خرید اینترنتی چمن زن را مطالعه کنید. موتور مهم‌ترین بخش هر دستگاهی است که لازم است هنگام خرید به آن دقت کرد. هنگام خرید چمن زن توجه داشته باشید. که موتور دستگاه از کیفیت مناسب و توان کافی برای کار روی زمین مورد نظر برخودار بوده. و قدرت موتور با ابعاد زمین متناسب باشد.

نحوه‌ی تامین منبع قدرت به دو صورت خودگردان ( موتور برقی یا بنزینی) و دستی است. نوع خودگردان در دو نوع چهار چرخ محرک و دو چرخ می‌باشد. چهارچرخ محرک در شیب‌ها عملکرد و در چرخش دور موانع و درختان گردش بهتری دارد. وزن دو چرخ محرک سبک‌تر است. و مانورپذیری بهتری برای کاربر و دستگاه ایجاد می‌کند. نوع برقی آن، محدودیت در مدت زمان کار کردن با آن را ندارد. اما لازم است در انتخاب چمن زن‌های برقی به دسترسی منبع برق توجه داشته باشید.

تیغه‌ها نقش مهمی در دستگاه دارند بنابراین باید دارای کیفیت بالایی باشند. و به راحتی شکسته و کند نشوند. این دستگاه در سایزهای متفاوت کوچک و بزرگ موجود هستند. که برای انتخاب نوع کاربردی باید به محیط استفاده از آن نیز دقت شود.

چمن‌زن‌های دستی برای برش چمن در زمین‌های کوچک و مسطح انتخاب مناسبی هستند. برای زمین‌های شیب دار و تپه‌ای می‌توان از چمن زن‌های خودگردان (موتور برقی یا بنزینی) استفاده کرد. برای مانورپذیری بهتر در زمین‌های ناهموار چمن ز‌ن‌های دستی با چرخ‌های عقبی بزرگ‌تر گزینه ایده آلی می‌باشند.

بهتر است برای زمین‌های شیبدار از چمن زن گیربکسی استفاده کنید. برای بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی، چمن زن‌های برقی به جهت سر و صدای کمتر نسبت به نوع موتوری انتخاب مناسبی هستند. توانایی و قدرت فیزیکی کاربر از نکات مهم دیگری است که لازم است هنگام خرید در نظر گرفته شود.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش پمپ کشاورزی ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، نمایندگی شیمچه در یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، علف زن ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی ،  فروش الکتروموتور در یزد ، ابزارهای کاربردی کشاورزی .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ ،  اسپلیت دیواری ، ست کنترل پنتاکس ایتالیایی .

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای ، فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد ، ابزار ادوات و تجهیزات کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی .

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد ، توان موتور نمایندگی شیمجه یزد ، خرید بهترین ابزارآلات کشاورزی و باغبانی .

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور ، اسپلیت دیواری استریم .

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه ، فروش الکتروموتور ، قیمت الکتروموتور ، الکتروموتور دو سرعته.

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم ، نماینده فروش محصولات شیمجه در یزد .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟