تیلر کشاورزی | تیلر باغی | کلتیواتور |

تیلر کشاورزی

تیلر باغی ، کلتیواتور یا همان تیلر کشاورزی ، یکی از پرفروش­ ترین و پرمصرف ­ترین ادوات و ماشین آلاتی به شمار می رود. که در زمینه زراعت و باغبانی استفاده می شود.

اگر بخواهیم تیلر را توصیف کنیم، می توان گفت که تقریبا مدل کوچک شده تراکتور است. تیلر مانند تراکتور دارای شاسی و موتور و گیربکس بوده و می توان مثل تراکتور، ادوات را به آن وصل کرده. و روی زمین کار کرد. برای آشنایی با انواع تیلر باغی و تفاوت های آنها، همراه ما باشید.

از تیلرها می­ توان در تمام مراحل خاکورزی، کاشت، برداشت و… استفاده کرد. تیلر دارای دو چرخ بوده. و برای هر محصول و زمینی می توانید بر حسب توان موتور، عمق و عرض کار، تیلر متناسب با آن را تهیه کنید.

تیلر باغی ، کلتیواتور ، تیلر کشاورزی

علت خرید بالای تیلرها کاربرد بالای آن ها و امکان تبدیل آن ها به ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت است.

این ماشین ها را می توانید به دو صورت دیزلی و بنزینی در بازار پیدا کنید. اگر می خواهید مصرف سوخت پایینی داشته باشید. بهتر است نوع گازوئیلی یا دیزلی و اگر قصد دارید. روی زمین کوچک خود عملیات انجام دهید. نوع بنزینی آن را تهیه نمایید. در واقع کشاورزان و باغداران با زمین های بزرگتر، بیشتر تیلر دیزلی استفاده می کنند.

از لحاظ دسته بندی تیلرها، به دو دسته کلی هندلی و استارتی تقسیم می شوند. که برای مدل های هندلی، باید دستگاه را با کشیدن طناب دستگاه روشن کنید. جالب است بدانید حتی چرخ های تیلر را نیز با توجه به کاربری آن ها می توان تغییر داد. سایز تیلرها نیز بسیار متغیر می باشد. به طور کلی اگر بخواهیم انواع شخمزن باغی را با هم مقایسه کنیم. باید به دسته بندیهای زیر توجه کنیم:

انواع تیلر کلتیواتور از نظر سوخت

همان طور که در بالا گفتیم، تیلرها از لحاظ سوخت مصرفی، در دو نوع بنزینی و گازوئیلی یافت می شوند. تیلرهای بنزینی کوچکتر بوده. و معمولا در زمین های کوچکتر استفاده می شوند. و برعکس، تیلرهای گازوئیلی که بزرگتر هستند را در زمین های بزرگتر و برای کارهای سنگین تر استفاده می کنند. بنابراین اگر به دنبال هزینه سوخت کمتر و قدرت بیشتر هستید، پیشنهاد ما تیلر دیزلی است.

انواع کولتیواتور باغی از نظر نحوه روشن کردن

تیلرها را از لحاظ نحوه روشن کردن می توان در دو نوع هندلی و استارتی تقسیم بندی نمود. نوع هندلی توسط طناب هندل و نوع استارتی به وسیله باتری و استارت روشن می گردد. معمولا تفاوتی از لحاظ کارکرد بین این دو روش روشن کردن شناسایی نشده است.

انواع تیلر از نظر موتوری یا دستی

آیا می دانستید تیلرها در هر دو مدل دستی و موتوری موجود هستند؟ با نوع موتوری تیلر آشنا شدید. و متوجه شدید که دو نوع بنزینی و دیزلی دارند. نوع دستی تیلر از نوع موتوری کوچکتر است. تا بتوان در عدم حضور موتور، به راحتی آن را جابه جا نمود. این نوع تیلر برای موارد سبک و باغبانی استفاده می شود. و طبیعی است که نمی توانید از آن ها در خاکورزی استفاده کنید.

انواع تیلر باغی از لحاظ نحوه ی انتقال قدرت از موتور به گیربکس

در بسیاری از انواع کلتیواتور باغی از انتقال قدرت مستقیم استفاده می شود. این نوع از کلتیواتور Cultivator دارای کلاچ روغنی می باشند. که قدرت تولیدی موتور را به خوبی و با حداقل لغزش به موتور انتقال می دهد. در برخی مدل هایی که قدرت پایینی دارند، چه با موتور بنزینی و چه با موتور گازوئیلی، برای کاهش هزینه های دستگاه، از انتقال قدرت تسمه ای استفاده می شود. هر سیستم انتقال قدرت تسمه ای مشکلات بسیاری دارد. اما یک حُسن هم دارد. حُسن این سیستم در این است که اگر تیغه ها به جسم گیر کنند. که مانع چرخیدن تیغه ها شود. مشکلی برای موتور یا گیربکس به وجود نمی آید. و معمولا تسمه ها شروع به لغزش می کنند. در نتیجه از وارد آمدن خسارت به دستگاه جلوگیری می شود.

تیلر باغی گازوئیلی 5 اسب بخار ، تیلر کلتیواتور ، تیلر باغی ، قیمت تیلر باغی ، تیلر باغی قیمت ، تیلر باغی کوچک ، لیست قیمت تیلر شخم زن ، تیلر کلتیواتور ، شخم زن باغی

انواع دیگر دسته بندی تیلر باغی

به جز موارد گفته شده، تیلرهای باغی را می توان از لحاظ اندازه چرخ، شکل، جنس و… نیز تقسیم بندی نمود که آن چنان مهم نیستند.

کدام تیلر باغی را بخرم؟ کدام یک از انواع تیلر باغی کیفیت بهتری دارد؟

به طور کاملا دقیق نمی توان گفت که کدام برند یا کدام نوع تیلر کیفیت بالاتری دارد. یا برای شما مناسب تر است. عواملی که در خرید شما موثر هستند، به خود شما بستگی دارند. بودجه، مساحت زمین، نوع محصول، خاک زمین و… همگی در تصمیم گیری شما در خرید تیلر دخیل هستند. برای این که بتوانید انواع تیلر را راحت تر با هم بررسی کنید، به مقایسه تیلرها می پردازیم.

همان طور که اشاره کردیم، برای مصارف ساده، سبک، باغی و داشت می توانید از تیلر دستی که ارزانتر و کوچکتر است استفاده کنید. که بین فواصل درختان نیز بتوانید به راحتی از آنها استفاده نمایید. یک نوع از تیلرهای دستی به ترکیب علفتراش ها با الحاقی ها گفته می شود. که هنگام کار موتور قدرت مورد نیاز برای کار الحاقی شخمزن را تامین می کند.

تیلر باغی ، کلتیواتور ، تیلر کشاورزی

اگر زمین زراعی کوچکی دارید یا باغ بزرگی دارید می توانید از تیلرهای موتوری استفاده نمایید. البته باید قبل از خرید، هزینه سوخت آن یعنی بنزین را نیز در نظر داشته باشید. قدرت و توان تولیدی این نوع تیلر بین ۵.۵ الی ۷ اسب بخار است.

اگر زمین شما بزرگ است توصیه می کنیم تا تیلر باغی نوع دیزلی یا همان گازوئیلی را تهیه کنید. تیلر دیزلی بزرگتر بوده و توان تولیدی بیشتری از بنزین دارد. توان این نوع تیلر بین ۵.۵ الی ۱۲ اسب بخار بوده. و می تواند کارهای سنگین تر را نیز انجام دهد.

نکته: مصرف سوخت در تیلر دیزلی کمتر، قدرت تولیدی بیشتر، سوخت مصرفی آن ارزانتر اما وزن و ابعاد بزرگی دارد.

برای خرید تیلر باغی باید چه پارامترهایی را در نظر بگیرم؟

با توجه به توصیه های بالا جهت خرید، حال می خواهیم پارامترهای مرتبط با خرید تیلر را به صورت لیست بیان کنیم. تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید. پارامترهای موثر در انتخاب تیلر شامل:

مساحت زمین: در زمین های کوچک تا بزرگ باید به ترتیب تیلرهای دستی، بنزینی و دیزلی را خریداری کنید.

کاربرد دستگاه: اگر کارهای شما سبکتر هستند. از تیلرهای نوع دستی و بنزینی و اگر سنگینتر هستند از نوع دیزلی استفاده نمایید.

قدرت و توان دستگاه: اگر باغدار هستید. از تیلرهایی با قدرت کمتر از ۹ اسب بخار و اگر کشاورز هستید. از تیلرهای پرقدرت­تر استفاده نمایید.

سوخت دستگاه: درست است که هزینه سوخت در تیلرهای بنزینی بیشتر است، اما هزینه نگهداری آن­ها کمتر از نوع دیزلی است.

سیستم انتقال نیرو: به طور کلی تیلرها یا توسط تسمه یا به صورت کوپل مستقیم نیرو را به ادوات منتقل می کنند. نوع تسمه ای ضعیف تر از نوع کوپل مستقیم می باشد.

ویژگی های تیلر باغی

قبل از اشاره به مزایای تیلر، ابتدا قصد داریم به توصیف کلی مکانیزم، قطعات و کارکرد انواع تیلر باغی بپردازیم.

دنده: تیلر دارای دنده سبک و سنگین می­باشد. دنده سبک قدرت کم و سرعت زیاد داشته و دنده سنگین قدرت بالا و سرعتی بالا دارد.

چرخ ها: چرخ ها در انواع لاستیکی، استوانه ای و آهن عاجدار تولید می شوند. جنس لاستیکی برای کارهای سبک، حمل بار و درجا کار کردن، جنس استوانه ای برای جلوگیری از فرو رفتن در گل و شالیزار و آهن عاجدار برای شخم زدن و کارهای سنگین استفاده می­ شود.

تیلر باغی ، کلتیواتور ، تیلر کشاورزی

کلاچ: به طور کلی دو نوع کلاچ اصلی و فرعی در تیلر وجود دارد. تیلر اصلی برای اعمال نیرو به هر دو چرخ به صورت همزمان و توقف کامل تیلر و کلاچ فرعی جهت گرفتن کلاچ روی هر چرخ به صورت مجزا استفاده می شود. چرخ راست به وسیله کلاچ راست و چرخ چپ به وسیله کلاچ چپ.

تیلرها برتری های بسیاری نسبت به تراکتور دارند که سبب می شود تا فروش بالایی داشته باشند.

به مزایای انواع تیلر باغی اشاره می کنیم:

  • فرمان انعطاف پذیر ۳۶۰ درجه
  • قابلیت اتصال ادوات سوارشونده بر روی آن
  • توانایی مانور زیاد در مزارع و باغات
  • قابلیت اتصال انواع خیش، گاوآهن، روتیواتور، چرخ خاکورز، سمپاش و غیره
  • سبکی و قابلیت هدایت آسان توسط فرد و عدم فشردگی خاک بر خلاف تراکتورهای سنگین
  • تنوع بالا از نظر قیمت، جنس و کاربرد
  • ارزان بودن نسبت به تراکتور
  • پایین بودن هزینه های تعمیر و نگهداری نسبت به تراکتور
  • ارزان بودن ادوات متصل به تیلر نسبت به ادوات قابل اتصال به تراکتور
  • قابل استفاده در انواع خاک ها و زمین ها از جمله شالیزارها
  • مصرف سوخت کمتر نسبت به تراکتور
  • باالا رفتن بهره وری نسبت به کشاورزی سنتی

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش پمپ کشاورزی ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، نمایندگی شیمچه در یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، علف زن ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی ،  فروش الکتروموتور در یزد ، ابزارهای کاربردی کشاورزی .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، فروش تیلر ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ ،  اسپلیت دیواری ، ست کنترل پنتاکس ایتالیایی ، ماشین آلات کشاورزی .

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای ، فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد ، ابزار ادوات و تجهیزات کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی ، فروش تجهیزات آبیاری .

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد ، توان موتور نمایندگی شیمجه یزد ، خرید بهترین ابزارآلات کشاورزی و باغبانی .

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور ، اسپلیت دیواری استریم .

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه ، فروش الکتروموتور ، قیمت الکتروموتور ، الکتروموتور دو سرعته ، تیلر کشاورزی .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم ، نماینده فروش محصولات شیمجه در یزد . فروش تیلر کشاورزی ، خرید انواع تیلر و کولتیواتور .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟