دریل پیچ گوشتی شارژی | دریل شارژی | دریل برقی

دریل شارژی

دریل پیچ گوشتی شارژی ، دریل شارژی ، دریل برقی

امروزه دریل ( دریل شارژی و دریل برقی ) به عنوان پرکاربردترین ابزار برقی شناخته می‌شود که گاها به دلیل خطای گفتاری به آن دلر شارژی و دلر برقی نیز می گویند. استفاده از این ابزار از زمان های گذشته تا به حال به حدی زیاد است که تصور اینکه یک خانه یا یک کارگاه بدون آنها باشد؛ تقریبا غیرممکن است.

دریل پیچ گوشتی در تمام مشاغل و صنعت ها از جمله نجاری، مبل سازی، کابینت سازی، تاسیساتی، خانگی، ساختمانی و… کاربرد دارد. از مته شارژی و مته برقی می‌ توان برای باز و بسته کردن پیچ‌ ها، سوراخکاری سطوح (گچی – بتنی – سنگی – چوبی)، نصب یک قاب بر دیوار، اتصال دو قطعه چوب به هم یا کارهایی از این قبیل استفاده کرد. همچنین با نصب مته‌ ها یا قطعات مختلف بر روی سه نظام دریل، می‌ توان دریل را به دیگر ابزار ها تبدیل کرد.

پیچ گوشتی ها نیز از دیگر وسایلی هستند که هم چون دریل ها در هرخانه ای وجود دارند. زیرا بسیاری از وسایل توسط پیچ ها بهم اتصال می یابند. حتما کلماتی چون پیچ گوشتی دو سو یا چهار سو به گوشتان خورده است. واقعیت این است که پیچ گوشتی ها انواع مختلفی دارند. زیرا پیچ ها در تنوع زیادی تولید می شوند.

لازم است بدانید که در کارهای صنعتی و ساختمانی این امکان وجود ندارد. که از پیچ گوشتی های دستی استفاده شود. زیرا حجم کار بسیار بالا است. برای همین از دریل پیچ گوشتی برقی یا دریل پیچ گوشتی شارژی استفاده می شود. که موجب می شود سرعت و کیفیت کار بالا رود.

انواع دریل

دریل ها انواع متفاوتی دارند به همین خاطر به روش های گوناگونی دسته بندی می شوند. اما دسته بندی براساس منبع تغذیه یکی از متداول ترین روش های دسته بندی است که بر این اساس به دو دسته دریل برقی و شارژی تقسیم می شوند.

نکته: در دسته بندی دریل ها بر اساس منبع تغذیه دریل های بادی نیز باید اضافه شوند. اما چون کاربرد کمتری دارند آنچنان مورد توجه قرار نمی گیرند.

دریل برقی (دلر برقی)

عکس دریل برقی – عکس دلر برقی

برای استفاده از دریل های برقی به یک پریز برق نیاز دارید. که بعد از اتصال سیم دستگاه به پریز می توانید از آن استفاده کنید. دریل های برقی دارای قدرت و توان موتور متفاوتی هستند. همیشه وات دریل را متناسب با کارتان انتخاب کنید.

دریل شارژی (دلر شارژی)

عکس دلر شارژی

دریل های شارژی با استفاده از ذخیره انرژی برق در یک باتری کار می کنند. توان دلر شارژی با ولتاژ باتری آن مشخص می شود. و واحد آن ولت است. دریل های شارژی بهترین گزینه برای زمانی هستند. که دسترسی به پریز برق وجود ندارد. این نوع را در ادامه به صورت اختصاصی توضیح می دهیم.

دریل شارژی و انواع آن

همان طور که در بالا اشاره کردیم زمانی که یک دریل دارای باتری و بدون سیم باشد جز دسته دریل یا دلر شارژی محسوب می شود. که خود دارای دو دسته زیر می باشد:

دریل شارژی معمولی (ذغالی)

در دریل های شارژی معمولی ذغال یکی از بخش های مهم در دستگاه است. و با کالکتور در تماس است.

دریل شارژی براشلس (بدون ذغال)

در دریل شارژی براشلس دیگر ذغال وجود ندارد و به جای ذغال، در دستگاه از آهن ربا استفاده می شود. در اصل در دریل های براشلس تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی توسط آهن ربا داخل دستگاه انجام می شود.

۲ قابلیت مهم در انواع دریل

حال که با انواع دریل آشنا شدید بهتر است با قابلیت هایی که در یک دریل می تواند وجود داشته باشد، آشنا شوید.

دو ویژگی گیربکسی و چکشی بودن دریل از مهمترین قابلیت ها هستند. که در دریل برقی و دریل شارجی وجود دارند. اهمیت این ۲ ویژگی آن قدر زیاد است. که از آن ها به صورت جداگانه به عنوان ۲ نوع دریل نام برده می شود. درادامه این دو نوع را توضیح می دهیم.

دریل چکشی و دریل شارژی چکشی

عمده کاربرد دریل ها سوراخکاری است که با چرخش مته عملیات سوراخکاری انجام می شود. یک سری از دریل ها وجود دارند. که هم زمان با چرخش توانایی ضربه زدن نیز دارند. که به آن ها دریل چکشی و دریل شارژی چکشی می گویند.

دریل گیربکسی

در برخی از دریل ها کلید تغییرحالت وجود دارد که بین حالت قدرتی (قدرت بیشتر و سرعت کمتر) و حالت سرعتی (قدرت کمتر و سرعت بیشتر) قابل تغییر است. به دریل هایی که این قابلیت را دارند؛ دریل (شارژی) گیربکسی یا دو سرعته می گویند. توسط این کلید یا این قابلیت می توان برای کار های مختلف با توجه به نیاز از هر ۲ حالت استفاده کرد.

اجزا و قطعات دریل برقی و شارژی

آرمیچر و کالکتور: یکی از مهم ترین اجزای موتور دریل آرمیچر و کالکتور است. که وظیقه تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی حرکتی را دارند. در واقع در اثر میدان مغناطیسی ایجاد شده در داخل آن ها این تبدیل انرژی صورت می گیرد.

سه نظام دریل: یکی از قطعات مهم دریل سه نظام است که به صورت اتوماتیک و آچاری وجود دارد. و اندازه آن متناسب با سایز مته است.

کلید پاور: برای روشن و خاموش کردن دستگاه کاربرد دارد.

کلید چپ گرد یا راست گرد: جهت چرخش مته که چپ گرد یا راست گرد باشد. توسط این کلید تعیین می شود.

کلید تغییرحالت گیربکس: در صورت وجود این کلید بر روی دریل می توان دستگاه را در حالت سرعتی یا قدرتی قرار دهیم. (در برخی دریل های برقی و در تمام دریل های شارژی وجود دارد)

کلید تغییر حالت سوراخکاری: این کلید برای انتخاب سوراخکاری ساده و چکشی در دریل های برقی است.

حلقه تنظیم گشتاور: توسط این حلقه می توانید نیرو دستگاه را متناسب با نوع پیچ خود تنظیم کنید. یا در صورت وجود حالت چکشی، آن را بر روی حالت چکشی قرار دهید. (این مورد فقط در دریل پیچ گوشتی شارژی وجود دارد.)

باطری و شارژر: در دریل های شارژی به جای برق مستقیم از باطری استفاده می شود. و اصولا یک نمایشگر میزان شارژ باطری بر روی آن ها تعبیه شده است. برای شارژ باطری دریل شارژی نیز از پایه شارژر، با قابلیت شارژ سریع استفاده می شود.

تفاوت دریل شارژی با دریل برقی

یکی از تفاوت های دریل برقی با شارژی مدت زمان فعالیت آن ها است. با دریل های برقی مدت زمانی بیشتری می توان کار کرد چون مستقیما به برق شهری وصل می شوند. اما مدت زمان کار با دریل شارژی بستگی به ظرفیت باتری آن ها دارد. وجود باتری در مته شارژی باعث می شود کار با آن ها بسیار راحت تر باشد. چون دیگر لازم نیست به دنبال یک پریز برق باشیم. البته عدم وجود باتری در دریل برقی موجب می شود که آن ها سبک تر باشند.

راهنمای خرید دریل

اگر هنگام خرید دریل کمی دقت کنید و به نکاتی که در زیر به شما می گوییم توجه کنید؛ می توانید یک دریل خوب و ارزان و با کیفیت را تهیه کنید.

  • توجه به نوع کارایی و موارد قابل استفاده
  • دقت به نوع طراحی و جنس بدنه دریل
  • توجه به قدرت و توان موتور دستگاه
  • بررسی نوع سه نظام دریل (اتوماتیک یا آچاری)
  • توجه به سرعت چرخش دریل
  • بررسی ابعاد و وزن دریل
  • امکانات و لوازم جانبی دستگاه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

بعد از بررسی موارد بالا به نکاتی مانند نخ بندی بودن آرمیچر، ضد گرد و غبار بودن کلیدها و بلبرینگ ها، میزان ضخامت کالکتور، دارا بودن کلید تغییر جهت چرخش، دارا بودن قابلیت چکشی و گیربکسی و… نیز توجه کنید.

راهنمای خرید دریل شارژی

همان نکاتی را که در بالا برای خرید دریل گفتیم برای خرید دلر شارژی نیز باید رعایت کنید. علاوه بر این باید به موارد زیر که مربوط به باتری آن است؛ توجه کنید.

  • باتری وزن زیادی نداشته باشد.
  • باتری به راحتی و سریع شارژ شود.
  • باتری توانایی نگه داری شارژ را به خوبی داشته باشد.

نکته: از یاد نبرید برای خرید هر ابزاری از جمله دریل شارژی به قیمت نیز توجه کنید.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش پمپ کشاورزی ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، نمایندگی شیمچه در یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، علف زن ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی ،  فروش الکتروموتور در یزد ، ابزارهای کاربردی کشاورزی .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ ،  اسپلیت دیواری ، ست کنترل پنتاکس ایتالیایی .

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای ، فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد ، ابزار ادوات و تجهیزات کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی .

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد ، توان موتور نمایندگی شیمجه یزد ، خرید بهترین ابزارآلات کشاورزی و باغبانی .

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور ، اسپلیت دیواری استریم .

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه ، فروش الکتروموتور ، قیمت الکتروموتور ، الکتروموتور دو سرعته.

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم ، نماینده فروش محصولات شیمجه در یزد .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟