موتور برق دیزلی | فروش موتور برق دیزلی

موتور برق دیزلی

موتور برق دیزلی

تأمین برق پایدار و بدون نوسان در شرایطی که شبکه انتقال از کار افتاده است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان صنایع مختلف است.

البته این موضوع فقط منحصر به صنعت نبوده. و در مناطق مسکونی نیز که مشکل قطعی برق وجود دارد. باید از وسیله‌ای استفاده کرد تا بتوان کمبود ناشی از نبود برق را جبران کرد. یکی از بهترین وسیله‌های ممکن برای انجام این کار، موتور برق دیزلی است. چرا که این وسیله از قدرت کافی برای تولید جریان پایدار و بدون نوسان برق را دارد. و ما در این مقاله سعی داریم تا از جنبه‌های مختلف به بررسی هرچه بهتر این وسیله بپردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • نحوه کار موتور برق دیزلی
  • موتور برق دیزلی بی‌صدا
  • موتور برق دیزلی سه فاز
  • موتور برق دیزلی دست دوم
  • قیمت موتور برق دیزلی
  • موتور برق -گازوئیلی – کشاورزی ایران
  • موتور برق دیزلی سه فاز

برای دسته بندی موتور برق دیزلی از ملاک‌های متفاوتی استفاده می‌شود. که مهم‌ترین آن‌ها توان دستگاه است. بر این اساس این وسیله به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شود.

به طور کلی نحوه کارکرد هر دو نوع تک فاز و سه فاز شبیه هم بوده. ولی از لحاظ میزان مصرف سوخت و اندازه  و وزن، تفاوت‌های اساسی باهم دارند. موتور برقی دیزیل سه فاز به نسبت مدل تکفاز خود حجیم‌تر بوده. و در مصارف صنعتی و به کار می‌رود.

در کنار این موارد بزرگترین مزیت موتوردیزلی سه فاز توان ثابت و مستمر آن است. موتور سه فاز با تقویت و ایجاد سه موج خروجی الکتریسیته کمک می‌کند. تا برق به صورت یکنواخت و ثابت در مدار قرار گیرد. این امر به دوام بیشتر ابزارآلات برقی که از موتور برق دیزلی سه فاز استفاده می‌کنند، کمک بسیار جدی می‌کند.

 

نحوه کار موتور برق دیزلی

موتور برق دیزلی دستگاهی است که سوخت دیزلی را به الکتریسیته تبدیل می‌کند. این دستگاه از دو بخش مستقل یعنی موتور دیزلی و ژنراتور تشکیل شده‌است. موتور دیزلی سوخت را به منظور تولید حرکت، برای ژنراتور مصرف می‌کند. و پس از آن ژنراتور شروع به تولید نیروی الکتریسیته می‌کند.

موتور و ژنراتور به وسیله یک میل لنگ به هم متصل شده.  و به این ترتیب نیروی تولید شده از موتور به ژنراتور منتقل می‌شود. به طور کلی شناخت نحوه کار موتور برق دیزلی در فرایند عیب یابی از دستگاه یا حتی در بررسی موتور برق دیزلی دست دوم، پیش از خرید می‌تواند بسیار مفید باشد. این دستگاه در چهار مرحله اقدام به تولید نیرو و انرژی می‌کند. و این مراحل عبارتند از:

 

۱ – مرحله مکش یا تنفس

در این مرحله مخلوط گازوئیل و هوا از طریق سوپاپ ورودی به موتور وارد شده. و پیستون از بالاترین مکان خود(نقطه مرگ بالا) به طرف پایین ترین مکان خود(نقطه مرگ پایین) حرکت کرده. و در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است. و سوپاپ هوا باز است.

با پایین آمدن پیستون یک خلا‌ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود. و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این مرحله سوپاپ هوا بسته شده. و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.

۲ – مرحله تراکم

در این مرحله هر دو سوپاپ ورودی و خروجی بسته هستند. و پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا(نقطه مرگ بالا) حرکت کرده. و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می‌رسد. فشار داخل  سیلندر تا ۴۰ اتمسفر بالا رفته و در اثر تراکم زیاد، حرارت هوای داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

۳ – مرحله انفجار یا قدرت

در این مرحله همچنان دریچه‌های ورودی و خروجی بسته‌اند.

و پس از رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا، مقداری گازوئیل به درون محفظه احتراق وارد شده و با هوا مخلوط می‌شود. پس از این فرایند پیستون به طرف پایین حرکت کرده و تا به نقطه مرگ پایین برسد. نیروی حاصله از حرکت پیستون به میل لنگ منتقل شده و موجب حرکت آن می‌شود.

۴ – مرحله تخلیه

در این مرحله سوپاپ خروجی باز می‌شود و پیستون به سمت بالا حرکت کرده و دود حاصل از اشتعال را خالی می‌کند. درپایان پیستون مهیای آغاز این چرخه از ابتدا است.

موتور برق دیزلی بی‌ صدا

آیا موتور دیزلی بی‌صدا هم در بازار وجود دارد؟. مسئله بی‌صدا بودن ژنراتورها یکی از سوالات همیشگی خریداران این محصول بوده است. و با توجه به اینکه اجزای داخلی موتور دیزلی شبیه موتور ماشین است. و دارای قطعاتی همچون پیستون و میل لنگ و…. است. و با توجه به اینکه حرکت پیستون در داخل سیلندر با تولید صدا و دود همراه بوده، به جرئت می توان گفت موتور برق دیزلی بی‌صدا با نیرو محرکه سیلندر پیستونی وجود ندارد.

اما راهکایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها صدای موتور برق دیزلی را کاهش داد، عبارتند از:

استفاده از محفظه کانوپی

محفظه کانوپی، محفظه فلزی عایق صدا بوده که تا حدودی باعث کاهش صدای موتور برق دیزلی می‌شود. این محفظه اگرچه باعث سنگین‌تر شدن موتور برق دیزلی می‌شود. ولی صدای ناهنجار آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

استفاده از انباره اگزوز

با توجه به اینکه بیشتر صدای تولیدی موتور برق دیزلی از اگزوز است، می‌توان از انباره برای کاهش صدای دستگاه خود استفاده کرد.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ.

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد.

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟