فروش انواع پمپ آب کشاورزی

فروش انواع پمپ کشاورزی

فروش انواع پمپ آب کشاورزی

بر اساس نحوه نصب

از دیدگاه نصب نیز، دو نوع نصب پمپاژ آب وجود دارد: پمپ‌های سطحی و پمپ‌های زیر آب

پمپ آب کشاورزی سطحی

پمپ‌های سطحی: این نوع پمپ‌ها روی زمین بالاتر از سطح آب مانند دیواره سد نصب می‌شوند. پمپ آب را از منبع آب می‌گیرد و سپس آب را به نقطه ذخیره یا استفاده می‌رساند.

پمپ آب کشاورزی زیر آب

پمپ‌های زیر آب: این نوع پمپ در زیر سطح آب منبع نصب می‌شود، مانند سد یا سوراخ و آب را مستقیماً از منبع به نقطه ذخیره یا استفاده می‌رساند. در انواع پمپ آب کشاورزی هر دوی این شیوه‌های نصب را می توان مورد استفاده قرار داد.

حداکثر فاصله بین پمپ سطح و منبع آب آن محدودیت دارد: کشیدن آب به سمت بالا برای پمپ دشوارتر از کشیدن فشار آب توسط پمپ در سربالایی است. حد عملیاتی لیفت مکش حدود 25 فوت (7.62 متر) است اما تولیدکنندگان پمپ باید برای هر مدل پمپ، رقم حد ماکزیمم مکش ارائه دهند.

این محدودیت باید در هنگام طراحی سیستم پمپاژ آب خورشیدی مورد توجه قرار گیرد. پمپ‌هایی که در معرض عناصر هستند باید محافظت بیشتری شوند. این امر بیشتر به پمپ‌های نصب ‌شده در رودخانه‌ها یا سدها اعمال می‌شود، نه به پمپ‌های سوراخ‌دار. ازآنجا که این نوع پمپ‌هامعمولاً روی زمین نصب می‌شوند، می‌توان از آن به‌ راحتی با نصب یک پناهگاه محافظت کرد. محافظت از پمپ شناور ممکن است چالش ‌برانگیزتر باشد!

زیرا این مواد در آب قرار دارند، معمولاً در وسط منبع که عمیق‌ترین جای آب است. برخی از تولیدکنندگان پانتون های شناور تهیه می‌کنند که برای محافظت از پمپ‌های زیر آب در این شرایط طراحی‌ شده‌اند که می‌توانید در راهنمای انتخاب پمپ آب کشاورزی در نظر بگیرید.

بر اساس نحوه عملکرد

انواع پمپ آب کشاورزی برای استفاده در شرایط مختلف وجود دارند که در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پمپ‌ آب کشاورزی گریز از مرکز سطحی

پمپ‌های گریز از مرکز در سطح زمین معمولاً با منابع آب سطحی یا منابع آب زیرزمینی کم‌ عمق استفاده می‌شوند. همچنین از آن‌ها به‌عنوان تقویت‌ کننده پمپ در خطوط لوله آبیاری استفاده می‌شود. قبل از اینکه بتوانند کار کنند، باید آن‌ها را با آب پرکنید یا “بتونه‌کاری” کنند. خط مکش و پمپ باید پر از آب و فاقد هوا باشد، بنابراین اتصالات و بخصوص اتصالات ضد هوای لوله مکش در پمپ آب کشاورزی مهم هستند. قیمت پمپ آب کشاورزی در این مدل  نسبتاً پایین و مقرون به صرفه است.

فروش انواع پمپ آب کشاورزی

پمپ‌های سانتریفیوژ برای عملکرد افقی یا عمودی طراحی ‌شده‌اند. افقی یا عمودی به جهت موتور و شافت محرک اشاره دارد، نه به پروانه. پمپ‌های سانتریفیوژ افقی متداول‌ترین روش برای آبیاری هستند. آن‌ها معمولاً هزینه کمتری دارند، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و نصب و بازرسی یا سرویس آن‌ها از انواع دیگر آسان‌تر است. از پمپ‌های سانتریفوژ افقی کمتر در آبیاری کشاورزی استفاده می شود چراکه قدرت زیادی برای پمپاژ آب ندارند، اما می توانید برای موارد آبیاری سبک از آنها استفاده نمایید.

فروش انواع پمپ آب کشاورزی

پمپ‌های سانتریفیوژ عمودی می‌توانند روی چیز دیگری نصب یا سوار شوند بنابراین ورودی و پروانه همیشه در زیر آب هستند. آماده‌سازی پمپ در این مورد غیرضروری است و آن را برای کاربردهای شناور مفید می‌کند. ویژگی خودآزمایی در مناطقی که قطعی برق مکرر دارند یا در محورهای مرکزی که راه‌اندازی مجدد خودکار برق در دسترس نیست، مفید است. بااین‌حال، تعمیر و نگهداری بیشتر ممکن است لازم باشد، زیرا یاتاقان‌ها دائماً زیر آب هستند. این پمپ‌ها معمولاً در چاه‌های عمیق‌تر نصب می‌شوند و در میان انواع پمپ آب کشاورزی گریز از مرکز قیمت بالاتری دارد.

پمپ افقی گريز از مركز فشارقوی

پمپ‌ آب کشاورزی توربینی

 پمپ‌ آب کشاورزی توربینی

پمپ توربین شامل سه قسمت اصلی است: مجموعه هد پمپ که موتور را پشتیبانی می‌کند، معمولاً از چدن است و روی پایه نصب می‌شود. شاقت و ستون و مونتاژ کاسه پمپ. شاقت روی پمپ توربین ممکن است روغن‌کاری شده با آب یا روغن باشد، اما برای تأمین آب خانگی باید از پمپ روغن‌کاری شده با آب استفاده شود.

فروش انواع پمپ آب کشاورزی

اطمینان از اینکه چاه مستقیم و ستون پمپ به‌صورت عمودی تراز شده در نصب پمپ آب کشاورزی توربینی مهم است. نباید به پوشش چاه دست بزند. در صورت لمس شدن پوشش چاه، لرزش می‌تواند سوراخ‌هایی را در پوشش ایجاد کند و همچنین ممکن است باعث سایش بیش ‌از حد تحمل موتور پمپ آب کشاورزی شود. یک فونداسیون بتنی که به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند محکم مجموعه سر را محکم کند، به نصب و حفاظت آن کمک می‌کند. قیمت پمپ آب کشاورزی توربینی بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

پمپ آب کشاورزی شناور

در این مدل، پمپ بالای موتور است و آب از طریق صفحه‌ای بین پمپ و موتور وارد پمپ می‌شود. از آنجا که قطر موتورهای زیر آب کمتر است، بازده کمتری نسبت به پمپ‌های توربین گریز از مرکز یا چاه عمیق دارند. اگر گردش آب در کنار موتور محدود یا ناکافی باشد ممکن است موتور بیش‌ ازحد گرم شود یا حتی بسوزد. طول لوله بالابر بایدبه‌اندازه‌ای باشد که مونتاژ کاسه و موتور را همیشه غوطه‌ور نگه دارد. همچنین، محفظه چاه باید به ‌اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند آب از موتور عبور کند. پمپ‌های زیر آب که برای آبیاری استفاده می‌شوند باید دارای برق الکتریکی سه فاز باشند و سیم‌کشی از پمپ به سطح باید ضد آب باشد و تمام اتصالات آن مهر و موم‌ شده باشد.

فروش انواع پمپ آب کشاورزی

در راهنمای انتخاب پمپ آب کشاورزی خود باید در نظر داشته باشید که رعدوبرق دلیل اصلی خرابی پمپ زیر آب است، بنابراین محافظت باید به جعبه کنترل وارد شود. پس اگر زمین شما در منطقه‌ای طوفانی و بارانی شدید قرار دارد، این پمپ مناسب نیست.

بوسترپمپ‌های شناور مخصوصی طراحی ‌شده که می‌توانند به‌ صورت افقی در یک خط لوله نصب شوند و اگر در نزدیکی یک مکان مسکونی استفاده شوند، لازم نیست نگران سروصدا باشید. استفاده دیگر از شناورها به‌عنوان تقویت‌کننده در خط مکش پمپ‌های گریز از مرکز است که ممکن است سطح آب بسیار زیاد باشد. در لیست قیمت پمپ آب کشاورزی، این پمپ در رده قیمت میانی قرار دارد.

فروش انواع پمپ آب کشاورزی

نحوه عملکرد پمپ شناور بر اساس فناوری پمپ گریز از مرکز (سانتریفیوژ) می‌باشد که بدین معنی است که انرژی اصلی مکانیکی این پمپ‌ها از چرخش یک یا چند پروانه که در داخل موتور کار گذاشته‌شده، تأمین می‌شود. پمپ‌های شناور برقی، درواقع پمپ‌های چندلایه‌ای گریز از مرکز هستند که در موقعیت عمودی کار گذاشته می‌شوند. سرعت مایعات ورودی، در ابتدا توسط حرکت پروانه تسریع می‌شوند. و سپس انرژی پویایی خود را در پخش‌کننده از دست می‌دهند و در اینجاست که تبدیل انرژی جنبشی به فشار انجام صورت می‌گیرد.

این سیستم اصلی عملکرد پمپ‌های محوری  و ترکیبی است؛ اما در پمپ‌های HSP، موتور الکتریکی نیست و به‌جای آن‌یک موتور هیدرولیکی قرار دارد که ممکن است یا سیکل بسته باشد (سیال خروجی نهایی جدا از سیال در حال چرخش می‌باشد) یا سیکل باز باشد (سیال خروجی با سیال در حال چرخش مخلوط می‌شود).

فروش انواع پمپ آب کشاورزی

شرایط انرژی پایین و سرعت جریان بالا، ما را به استفاده از موتور پمپ آب کشاورزی پروانه ای می‌کند. پمپ‌های پروانه‌ای، پمپ‌هایی هستند که در این شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این پمپ از پروانه‌ای شبیه پیچ موتور قایق استفاده می‌شود. پمپ‌های جریان مختلط از پروانه‌های نیمه‌ باز یا بسته استفاده می‌کنند که شبیه پمپ‌های توربینی است.

پمپ‌های پروانه‌ای می‌توانند در جهت یک سکوی پمپاژ متحرک به‌ صورت عمودی قرار بگرند، اما برای کاربردهای کشاورزی به‌ طور افقی روی تریلرها نصب می‌شوند. این به سیالات اجازه می‌دهد تا به‌راحتی در خطوط لوله پمپاژ و به منبع آب برگردانده شوند. در بسیاری از مزارع، ازپمپ‌های پروانه‌ای برای پمپاژ تالاب‌های ذخیره زباله استفاده می‌شود و معمولاً از طریق قدرت موتور تراکتورها تأمین می‌شوند.

ازپمپ‌های پروانه‌ای نمی‌توان برای بالابر مکش استفاده کرد، زیرا پروانه باید در زیر آب قرار گیرد و پمپ در عمق و زیر آب مناسب کار کند. به‌طورکلی، هرچه قطر پمپ بیشتر باشد، برای جلوگیری از مکش هوا، غوطه‌ور شدن بیشتر در آب لازم است. باید این امر را به عنوان نکته ای در انتخاب پمپ آب کشاورزی در نظر بگیرید. این نوع پمپ جزء انواع پمپ کشاورزی برقی می باشد، یعنی می توان با اتصال الکتریسیته شروع به کار کند. برخی از انواع پمپ های کشاورزی نیز نیاز به نیروی محرکه از الکتروموتور های مجزا دارند و با اتصال مستقیم برق، کار نمی کنند.

انواع پمپ آب کشاورزی دیزلی

این نوع موتور ها از نظر سوخت و اندازه به چند مدل متفاوت تقسیم می شوند. موتور های دیزلی کشاورزی از نظر مصرف سوخت به سه مورد گازوئیلی، بنزینی و گاز سوز تقسیم بندی می شوند. از نظر اندازه این پمپ ها را در دو مورد پمپ دیزلی موتور بزرگ و موتور کوچک میشناسند. با توجه به قدرت بالای این موتور ها، می توانند 3 تا 4 اینچ خروجی آب برای آبیاری مزارع داشته باشند و به راحتی پاسخگوی نصب بیش از 12 آبپاش آمبو باشند.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، نمایندگی شیمچه در یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ ،  اسپلیت دیواری ، ست کنترل پنتاکس ایتالیایی .

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد.

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور ، اسپلیت دیواری استریم .

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم ، نماینده فروش محصولات شیمجه در یزد .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟