پمپ | پمپ کشاورزی | خرید پمپ | قیمت پمپ

پمپ

پمپ چیست؟

پمپ ؛ وسیله ایی است که نقطه عطفی بسیار مهم در زندگی بشر ایجاد کرده است. قطعا برای مصرف خانگی آب، کسی به چشمه نمی رود! برای تهیه آب کشاورزی کسی حوضچه نمی زند. و برای انتقال آب کسی از تانکرهای آب استفاده نمی کند!

این محصول ؛ همان دستگاهی به ظاهر عادی اما در باطن وسیله ایی است که کیفیت زندگی آدمیزاد را 100 برابر ارتقاء داده است.

در ادامه هر آنچه باید در رابطه با پمپ بدانید. از جمله انواع پمپ، نحوه عملکرد و استفاده از آن را به صورت کامل ارائه داده. و شما را برای خرید بهترین پمپ راهنمایی می کنیم.

پمپ وسیله‌ای است که سیالات (مایعات یا گازها) یا گاهی اوقات دوغاب‌ها را با عملکرد مکانیکی حرکت می‌دهد. و معمولاً انرژی الکتریکی را به انرژی هیدرولیکی یا مکانیکی تبدیل می‌کند. این محصولات با استفاده از مکانیزم رفت و برگشتی یا چرخشی کار می‌کنند. و برای پمپاژ سیالات، انرژی مصرف می‌کنند.

این انرژی می تواند برق در پمپ های برقی و یا سوخت گازوئیل و بنزین در پمپ های دیزلی باشد. پمپ‌ها از طریق بسیاری از منابع انرژی، از جمله عملکرد دستی، برق، موتورها با سوخت فسیلی یا نیروی باد کار می‌کنند. و در اندازه‌های کوچک در مصارف خانگی، و بزرگ در مصارف کشاورزی و صنعتی وجود دارند.

نحوه عملکرد پمپ

انتقال مایعات یا آب از مکانی به مکان دیگر، مانند پمپاژ آب از طبقه همکف به طبقه 20 یک ساختمان را انواع پمپ آب انجام می دهد. به دلیل اهمیت استفاده از پمپ در مکان ها و شرایط مختلف، مهندسان انواع پمپ های شناور، برقی، دستی، بادی و… را طراحی کرده اند. از پمپ های آب در ساختمان ها، کارخانه ها، مزارع کشاورزی، کامیون های آتش نشانی و حتی صنایع مختلف جهت جابجایی مایعات، بخصوص آب نیز استفاده می شود. از این محصولات تنها در انتقال و پمپاژ مایعات روان و آب روشن استفاده نمی شود. بلکه انواع دیگر پمپ از جمله پمپ گل کش، کف کش و لجن کش به صورت دینامیکی یا هیدرولیکی تولید شده. که در فعالیت های سنگین تری نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع مختلف پمپ آب شامل پمپ های جابجایی مثبت، پمپ های گریز از مرکز، پمپ های جت و پمپ های شناور هستند. که در ادامه مطلب به صورت کامل معرفی خواهند شد. برخی از این سیستم ها برای کار مداوم و برای همیشه در یک مکان ثابت نصب می شوند. مانند پمپ آبرسانی ساختمان. در حالی که برخی دیگر از آنها ها به صورت موقت و کوتاه مدت در شرایط ضروری مورد استفاده قرار می گیرند. مانند استفاده از پمپ های دیزل کوچک و چرخدار جهت تخلیه سیلاب جمع شده در پارکینگ خانه یا آبیاری یک مساحت کوچک گوجه و خیار.

راهنمای انتخاب و خرید پمپ

پمپ های 1 تا 4 اینچی

پیش از نصب نهایی پمپ، عاقلانه‌ترین کار این است که با راهنمای انتخاب و خرید پمپ آشنایی کامل پیدا کنید. با اینکه پمپ دستگاه پردوامی است. و به ‌ندرت خراب می‌شود. اما با این‌حال، انتخاب پمپ نادرست می‌تواند امر خرابی را تسریع ببخشد.

نکته ایی که در انتخاب مناسب ترین پمپ بین انواع مختلف آن وجود دارد، استاندارد های مونتاژ آن است. به این معنی که اگر پمپ برای پمپاژ آب آشامیدنی خریداری می شود. حتما باید علاوه بر جنس بدنه و پروانه مقاوم و ضد زنگ، به روش درستی نصب شود. روش درست نصب یعنی بتواند آب را از اعماق بیشتر آب های زیر زمینی در دسترس قرار دهد. و یا اگر از آب های سطحی مانند چشمه و رودخانه استفاده می کند. حتما از تجهیزات تصفیه ایی مانند یک فیلتر شنی یا پمپ تصفیه استفاده شود.

سیستم آبرسانی شهر که در دسترس آپارتمان ها قرار دارد، این نکات را جهت تامین آب شهری رعایت کرده اند. و آبی که تا دم در منزل شما جریان دارد، باید استاندارد های بهداشتی را داشته باشد.

 نکاتی قبل از خرید پمپ

پیش از خرید باید شرایط نصبی خودتان را بررسی کنید. به‌ عنوان‌ مثال اگر قرار است پمپ را در شرایط باد و بارانی قرار دهید. باید سراغ پمپ‌های بدنه ضد آب بروید. و یا اگر قرار است سیالات چسبناک و یا همراه ریز جامدات را انتقال دهد. باید سراغ پمپ‌های قوی‌تری بروید که توانایی کنترل این سیالات را دارند.

ظرفیت پمپ را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید پمپ شما سالیان سال بدون مشکل کار کند باید نوعی از این محصول بگیرید که ظرفیت سیالات عبوری را داشته باشد. و همچنین از خرید و نصب پمپ‌های بی‌کیفیت جدا خودداری نمایید. به زبان دیگر، دبی یا خروجی مورد انتظار پمپ آب را مشخص کنید.

پمپ ۱ اینچی: 100 لیتر در دقیقه

پمپ 2 اینچی: 500 لیتر در دقیقه

پمپ 3 اینچی: 1200 لیتر در دقیقه

پمپ 4 اینچی: 2000 لیتر در دقیقه

هد و دبی از مهم ترین فاکتور های انتخاب بهترین پمپ آب خانگی می باشند. به همین منظور در صورتی که آپارتمان نشین هستید. و یا در ساختمان های چند طبقه زندگی می کنید. راهنمای انتخاب پمپ بر اساس دبی و هد را که در ادامه آورده ایم، به دقت مشاهده نمایید.

ساختمان (تک واحدی) هد (بر حسب متر) دبی (متر مکعب در ساعت) توان (اسب بخار)
یک طبقه  37 2.5 0.5
دو طبقه  32-37 3 1
سه طبقه 51 3.2 1
چهار طبقه 51-54 3.2  1
پنج طبقه 54 6.2 2
 شش طبقه 61 4.9  2

نکته: دقت داشته باشید؛ هر چه تعداد واحد ها در هر طبقه بیشتر باشد، باید دبی  و میزان آبدهی آن بیشتر باشد، نه هد.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، نمایندگی شیمچه در یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی ،  فروش الکتروموتور در یزد ، ابزارهای کاربردی کشاورزی .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ ،  اسپلیت دیواری ، ست کنترل پنتاکس ایتالیایی .

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای ، فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد ، ابزار ادوات و تجهیزات کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی .

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد ، توان موتور نمایندگی شیمجه یزد ، خرید بهترین ابزارآلات کشاورزی و باغبانی .

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور ، اسپلیت دیواری استریم .

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم ، نماینده فروش محصولات شیمجه در یزد .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟