پمپ آب کشاورزی | خرید پمپ آب کشاورزی

پمچ آب کشاورزی

انواع پمپ آب کشاورزی و نحوه عملکرد انها

پمپ آب کشاورزی از مهمترین و بهترین لوازم لازم برای پمپاژ آب از مخزن آب به زمین های زراعی یا محل استفاده می باشد. در این مقاله نحوه عملکرد پمپ آب کشاورزی، انواع آن، راهنمای انتخاب پمپ مناسب کشاورزی به صورت دقیق بررسی خواهد شد.

پمپ‌ها در كشاورزی به ‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. تا آب را از منبع آب، كه می‌تواند رودخانه، سد، چشمه و یا چاه آب باشد، از طریق لوله‌ها به محل استفاده یا محل ذخیره‌سازی، مانند مخزن آب یا سیستم آبیاری منتقل كنند. در ایران و خیلی دیگر از کشورها، به دلیل هزینه بالای برق و یا عدم دسترسی به آن در تمامی مناطق کشاورزی، کشاورزها استفاده از پمپ آب گازوئیلی را ترجیح می‌دهند!

البته این مسئله به سرعت به سمت برقی شدن سیستم آبیاری پیش می رود. در دسته بندی کلی، پمپ کشاورزی یا برقی است و یا با نیروی محرکه از الکتروموتور های دیگر فعالیت می کند. پمپ آب کشاورزی برقی با اتصال مستقیم برق فعالیت می کند. و نیازی به نصب الکترو موتور ندارد. البته خرید و نصب تابلو برق برای اکثر پمپ ها جهت تامین برق و محافظت از نوسانات توصیه می شود.

پمپ آب کشاورزی ، خرید پمپ آب کشاورزی

پمپ‌های کشاورزی برقی، به چند دلیل، از جمله هزینه تعمیر و نگهداری پایین، پتانسیل بیشتر برای کنترل خودکار و از راه دور، توانایی استفاده از انرژی خورشیدی به‌ عنوان تنها منبع تغذیه، ترجیح داده می‌شوند. که بدین معناست که موتور پمپ کشاورزی برقی می‌تواند در شرایط درست مناسب‌تر باشد. در هر زمانی، اصول انتخاب و عملکرد پمپ یکسان است. کارایی مقرون ‌به ‌صرفه به انتخاب شما در مدل پمپ و نگهداری صحیح شما بستگی دارد. ادامه مطالب به شما در خرید مناسب پمپ برای استفاده مورد نظر و همچنین اطلاع از انواع پمپ آب کشاورزی، کمک خواهد کرد. موارد زیر را به عنوان راهنمای خرید پمپ آب کشاورزی مطالعه کنید. و چنانچه بازهم در رابطه با نوع پمپ مورد نیاز به اطمینان نرسیدید. با ما تماس گرفته تا با توجه به نیاز شما، بهترین پمپ آب را برای شما ارسال نماییم.

پمپ آب کشاورزی چیست و چگونه عمل می کند؟

پمپ آب کشاورزی

در صنعت پمپ و بوستر پمپ، پمپ آب‌های کشاورزی در دسته قوی‌ترین و حرفه‌ای ‌ترین پمپ‌ها قرار دارند. زیرا که باید میزان قابل ‌توجهی آب را با فشار بالا و در مسافت‌های نسبتاً طولانی، منتقل کنند. به‌طور معمول سیالات عبوری از موتور پمپ آب کشاورزی دارای ریز جامدات نیز هستند. به خاطر این موارد، پمپ آب‌های کشاورزی باید باکیفیت و پردوام باشند تا در این شرایط سخت عملکرد خود را از دست ندهد.

دو روش پمپاژ وجود دارد: پمپ‌های دینامیکی و پمپ‌های جابجایی مثبت،

پمپ آب کشاورزی دینامیکی

پمپ‌های دینامیکی عموماً کارایی و انعطاف‌پذیری بهتری دارند. و برای کارهای بزرگ پمپاژ، مانند آبیاری جریب وسیع مناسب هستند. یک پمپ دینامیکی از مجموعه‌ای از تیغه‌های چرخان به نام پروانه برای افزایش یا کاهش فشار در تمام سیستم استفاده می‌کند. با چرخش تیغه‌های ساخته ‌شده مخصوص در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف عقربه ساعت، می‌توان جریان سیالات را تغییر داد. درنتیجه فشار آن مایع تغییرمی‌یابد. این نوع پمپ به دلیل قدرت بالایشان به‌عنوان موتور پمپ آب کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پمپ آب کشاورزی معمولی

تیغه‌های مخصوص به آن اجازه می‌دهد تا جریان هوای اطراف را تغییر داده. و آن را در جهت خاصی قرار دهد. پمپ‌های جابجایی مثبت با تغییر میزان فشار در یک سیستم بسته کار می‌کنند. با کاهش حجم، فشار افزایش می‌یابد. با افزایش حجم، فشار کاهش می‌یابد. این تغییرات فشار باعث مکش مایع به سیستم می‌شود، سپس در جهت موردنظر خارج می‌شود.

برای نشان دادن این مفهوم، یک بطری پلاستیکی باز را در نظر بگیرید. زیر آب نگه‌ داشته تا فشرده شود. و از حجم آن کاسته  شود. با آزاد شدن فشار بر روی بطری، حجم آن افزایش می‌یابد، فشار را کاهش می‌دهد. و باعث مکش آب به داخل بطری می‌شود. سپس درب بطری را می‌گذارند. و آن را از آب خارج می‌کنند. بطری مهر و موم‌ شده فشرده می‌شود، حجم آن کاهش می‌یابد. و فشار روی محتوای آن افزایش می‌یابد. با باز شدن درب این فشار آزاد می‌شود. و باعث می‌شود آب از دهانه بطری خارج شود.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، نمایندگی شیمچه در یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ ،  اسپلیت دیواری ، ست کنترل پنتاکس ایتالیایی .

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد.

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور ، اسپلیت دیواری استریم .

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم ، نماینده فروش محصولات شیمجه در یزد .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟