موتور برق | سیستم روشن و خاموش موتور برق

موتور برق توان موتور

موتور برق از نظر سیستم روشن و خاموش شدن به چه صورت است؟

موتور برق یا Electric Generator وسیله ای است که انرژی مکانیکی گاز یا بنزین و گازوئیل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. البته این محصول یک موتور ژنراتور است که به یک ژنراتور قابل حمل کوچک در بازار اطلاق می شود.

کاربرد اضطراری موتور برق

این محصول کاربردهای زیادی دارد، از جمله:

فروش موتور برق برای خانه، ویلا، ساختمان، بیمارستان، بانک

مراکز مهم امنیتی، مراکز داده، سرورها، کارگاه ها، برنامه های اضطراری

موتور برق کوچک، با کیفیت، کارخانه و کارگاه، برای نجات، ژنراتور کوچک قابل حمل و قابل حمل، با گاز و بنزین، گازوئیل، اینورتر، چین، ژاپن، اروپا.

از دیگر کاربردهای الکتروموتورها می توان به استفاده و تامین برق انواع پمپ های آب، کفکش ها، مورد استفاده در موتورهای الکتریکی و سیستم های الکتریکی کوچک مانند روشنایی و… اشاره کرد.

انتخاب نوع موتور برق

در واقع، انتخاب هر محصولی که امروزه در بازار وجود دارد بسیار پیچیده و خسته کننده به نظر می رسد. بنابراین انواع موتور برق و ژنراتور به دلیل طیف گسترده ای از کیفیت و قیمت از این قاعده مستثنی نیستند.مهمترین عامل در تعیین سوخت مناسب، نوع موتور برق یا ژنراتورهای کوچک خانگی و مسافرتی از سه سوخت مختلف موجود در بازار است:

1-  مولد گاز

2- بنزینی یا ژنراتور بنزینی

3- دیزلی یا دیزل ژنراتور

نوع گازی :

این نوع موتور به دلیل نوع خود سوخت کمتری مصرف می کند. و آلودگی هوا را کاهش می دهد. و هزینه کمتری نسبت به نوع بنزینی دارد.یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه ایمن بودن آن است. این نوع محصول به دلیل احتراق گاز و حذف بنزین عمر طولانی تری نسبت به نوع بنزینی دارد.

نوع بنزین :

پرکاربردترین نوع موتور بنزینی است، این سیستم ها برای مکان هایی که گاز طبیعی وجود ندارد مناسب است. سوخت این سیستم ها بنزین است.این محصول بسته به نوع سوخت، مونوکسید کربن و دی اکسید کربن تولید می کند که باید در فضای باز استفاده شود. در غیر این صورت باعث خفگی می شود.

دیزل یا دیزل ژنراتور:

دیزل ژنراتورها از موتور برق دیزلی و دینام تشکیل شده اند. و سیستم احتراق آنها از نوع تراکمی است؛ یعنی بر خلاف بنزین و گاز در موتور برق جرقه و شمع وجود ندارد و سیستم سوخت آن دارای پمپ تزریق سوخت است.دیزل ژنراتورها دارای شاسی هستند. مخازن سوخت، محفظه های پوششی و … لوازم جانبی در حفاظت و کاهش صدا، کنترل و حفاظت نقش دارند. سیستم، قطع کننده مدار اضطراری، سیستم پیش گرمکن روغن و آب، سیستم استارت اتوماتیک و . . .  .حداکثر مصرف دیزل ژنراتورها 50 تا 1000 کیلو ولت آمپر می باشد. البته دیزل ژنراتورها از 5 کیلو ولت تا 5000 کیلوولت هستند.

موتور برق از نظر روشن و خاموش شدن سیستم

موتورها را می توان بر اساس سیستم های روشن و خاموش به روش های زیر طبقه بندی کرد:

1- سیستم هندلی :

این سیستم راه اندازی از نوع موتور برق به صورت دستی انجام می شود و همان هندل است. هندل در واقع همان طنابی است که برای کشیدن موتور برای چرخش با دست استفاده می شود. و سپس با ورود سوخت و جرقه موتور استارت زده و راه اندازی می شود.

2- نوع استارتی:

در این نوع یک استارت و یک باتری وجود دارد. (البته ترکیبی از استارتر و هندل نیز وجود دارد).

3- نوع اتوماتیک:

دارای سیستم سوئیچ و ژنراتور خودکار شهری (ATS) است، به این معنی که وقتی برق قطع می شود، موتور برق به طور خودکار روشن می شود. و با برگشت جریان برق به مدار دستورات خاموش شدن موتور برق را ارسال می کند.سیستم راه اندازی موتور برق یا دیزل ژنراتور برای منبع تغذیه اضطراری می تواند دستی یا اتوماتیک باشد.

در نوع دستی با قطع برق اپراتور موتور برق را روشن کرده و وارد مدار می کند. اما در مورد تابلوی اتوماتیک به آن تابلو برق اضطراری می گویند که قطعی برق را از طریق کنترل پنل حس می کند. و فرمان استارت موتور برق را صادر می کند و در نهایت موتور برق به صورت خودکار وصل شده. و از طریق کنتاکتور مربوطه وارد شبکه می شود.انواع موتور برق نیز در مدل های مختلف مورد بحث قرار گرفته است.

دو نوع از این سیستم ها در بازار وجود دارد:

نوع گازی

نوع بنزینی

نحوه استفاده از این محصول

  • اندازه گیری توان راکتیو مصرف در صورت بالا بودن توان راکتیو امکان نصب خازن مناسب در کنار موتور برق باعث بهبود عملکرد آن می شود. استفاده از سافت استارتر برای کاربردهای الکتریکی و جلوگیری از اثرات راه اندازی اولیه آن نیز باعث بهبود عملکرد آن می شود.
  • موتور برق بهتر است تحت بار نامی استفاده شود. استفاده طولانی مدت با حداکثر توان ممکن است به موتور برق آسیب برساند.
  • نگهداری به موقع و بازرسی های منظم برای حفظ کارایی و تجهیزات.
  • بررسی امکان استفاده از موتورهای دور متغیر به خصوص برای پروانه و پمپ ها .
  • موتور برق با راندمان بالا را برای دستیابی به عملکرد طولانی مدت و متناسب با گشتاور مکانیکی مورد نیاز انتخاب کنید.

موقعیت موتور برق باید اجازه دهد تا گرمای تولید شده توسط موتور به راحتی تهویه شود.

  • اصطکاک را در سیستم مکانیکی متصل به حداقل برسانید.
  • امکان استفاده از موتورهای پرمصرف در ساعات کم مصرف برق شبکه را مطالعه کنید.
  • اگر موتور موتور برق سوخت ، توصیه می شود موتور معیوب را تعمیر نکنید. و با موتور جدید تعویض کنید چون که:
  • از شعله برای برداشتن سیم پیچ در حین تعمیر و نگهداری استفاده کنید. و در نتیجه هسته را ضعیف می کند.
  • ممکن است لایه عایق دندانه های صفحه اصلی آسیب ببیند.
  • مدنظر قرار دادن کویل بزرگتر که گذاشتن آن را راحت تر می کند. و در نتیجه تلفات را افزایش می دهد.
  • در تنظیم موقعیت انتهای سیم پیچ مشکلی به وجود می آید.
  • امکان سوختن مجدد را افزایش دهید.
  • کاهش راندمان موتور.

کلاس ورودی این محصول

موتورها را می توان به اشکال زیر تقسیم کرد:

از نظر توان مصرفی موتورهای بنزینی، گازوئیلی و دیزلی

از نظر روشن و خاموش شدن سیستم به استارت و هندل موتور

البته دسته سوم هم وجود دارد، ترکیب استارت و هندل.

 

نوع استارت به راحتی از طریق دکمه استارت تعبیه شده روشن و خاموش می شود. و بدون دست زدن و چرخاندن موتور می توان آن را راه اندازی کرد.

سیستم استارت نیز به سیستم های برق تک فاز و سه فاز تقسیم می شود. در مقایسه با سیستم سه فاز، تعویض آسان سیستم تک فاز یکی از مزایای اصلی آن است.

اجزاء موجود در این محصول

1- موتور: این قسمت از موتور برق وظیفه تامین انرژی مکانیکی اصلی را بر عهده دارد

2- سیستم سوخت: مخزن سوخت مورد استفاده برای سوخت موتور است.

3- سیستم ولتاژ: تنظیم میزان ولتاژ خروجی از سیستم و تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم و بالعکس را بر عهده دارد.

4-روغن: به دلیل استفاده طولانی مدت از موتور برق در طول روز، ممکن است قطعات تجهیزات فرسوده شوند. که با داشتن سیستم روغن کاری می توان این مشکل را به حداقل رساند.

نوع استارتی و نکات مهم از خرید محصول تا نصب

همانطور که از نامش پیداست وسیله ای برای تولید برق (محصول تولید برق) است. این دستگاه ها در اندازه های مختلف و در مقیاس های کوچک تا بزرگ برای استفاده در مکان های مختلف تولید می شوند.با توجه به نیاز بازار مصرف، کارخانه تولیدی موتورهای دستی کوچک خانگی سایز بزرگ را برای مصارف صنعتی تا سطح موتور برق تولید می کند و در بازار موجود است.

سوخت مورد مصرف در نوع استارتی

مصرف سوخت راه اندازی نوع استارتی متفاوت است. و مصرف سوخت بسته به قدرت موتور و نوع مصرف برق متفاوت است.هر استارت موتور برق شامل یک موتور، سیستم سوخت رسانی و یک سیستم تامین ولتاژ است. نوع لانچر همراه با دکمه راه اندازی استفاده می شود و نیازی به پردازش معمول در موتور برق قدیمی ندارد.

 

موتور جزء اصلی موتور برق است که در آن انرژی مکانیکی تجهیزات به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. و هر چه قدرت موتور بیشتر باشد انرژی الکتریکی بیشتری تولید می شود. در قسمت تغذیه ولتاژ، مقدار ولتاژ با مصرف سوخت تنظیم می شود. و جریان DC و AC به صورت متقابل تبدیل می شوند.

صدای بلند یکی از معایب موتور برق است.در نوع استارتی موتور برق تولید شده با تکنولوژی جدید این مشکل تا حد زیادی با بهینه سازی موتور و عایق بندی آن برطرف می شود.سیم پیچی، استحکام بدنه، شاسی موتور برق، مصرف سوخت و نوع سوخت مواردی هستند که هنگام خرید موتور برق باید به آنها توجه کنید.

رعایت نکات ایمنی در موتور برق بسیار حائز اهمیت است. زیرا محصولات حاصل از احتراق این مواد گازهای سمی و مونوکسید کربن می باشد. که در صورت قرار گرفتن در مکان های نامناسب و بسته،  بازکردن دستگاه باعث گاز گرفتگی و خفگی می شود بنابراین بهتر است. برای اندازه گیری موقعیت و نصب آن در محیط باز عمل کرد.

نتیجه گیری

موتوربرق ها یا مولد های برق به انواع مختلف دسته بندی می شوند چه از نظر سوخت رسانی به نوع بنزینی دیزلی و گازسوز و چه از نظر راه اندازی به نوع استارتی ،هندلی و نوع اتوماتیک  دسته بندی می شوند که در محیط های مختلف نوع مناسب استفاده می شود .

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ: 09131540297

اینستاگرام:  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، قیمت تیلر .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد، تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی .

فروش موتور پمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن .

شیر فشار شکن ، خرید موتور برق ، فروش  چمن زن ، فروش علفزن ، فروش الکتروموتور سه فاز، فروش لانس سمپاش ، فروش کولتیواتور ، فروش لجن کش .

فروش الکترو پمپ ، گیربکس کشاورزی ، الکترو موتور ، هواکش صنعتی ، کفکش توان تک ، قطعات کفکش توان تک ، شیر فشار شکن ، فروش شلنگ های خرطومی ، تیلر کولتیواتور ، فروش ادوات کشاورزی ،  توان موتور ، اره موتوری ، لجن کش توان تک .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟