موتور برق بنزینی | موتور برق گازی | موتور برق گازوئیلی

موتور برق بنزینی

موتور برق بنزینی ، موتور برق گازی ، موتور برق گازوئیلی

موتور برق چیست؟

موتور برق چیست و چه کاربردی دارد :موتور برق از مجموعه ای از قطعات تشکیل شده است. این قطعات به صورتی بهم وصل شده اند. که یک سیستم کامل را تشکیل می دهند. کار این سیستم این است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. انرژی مکانیکی که باید به انرژی الکتریکی تبدیل شود. از سوخت گاز یا بنزین و یا گازوئیل حاصل می شود.

در واقع کار اصلی موتور برق این است که برق مورد نیاز یک محیط کوچک را تامین می کند. این ژنراتور ها معمولا به آسانی قابل حمل هستند. و حجم نسبتا کمی دارند. بزرگترین موتور برقی که ساخته شده است برای استفاده در نیروی دریایی و فشرده کردن خط لوله استفاده می شود. به طور کلی موتور برق ها را در مکان هایی که به برق احتیاج دارند. و امکان برق کشی وجود ندارد استفاده می کنند. در تمام بیمارستان ها و برخی از مدارس موتور برق برای مواقع اضطراری وجود دارد.

انواع موتورهای برق از نظر سوخت مصرفی

موتور برق های متنوعی در بازار موجود است. که این تنوع از نظر سوختی که مصرف می کنند ناشی می شود.

  • موتور برق بنزینی
  • موتور برق گازوئیلی
  • موتور برق گازی

موتور برق بنزینی چیست؟

موتور برق بنزینی :اولین کسی که نسبت به تولید لوازم و ابزارآلات برقی اقدام نمود، توماس ادیسون بود. این کاشف بزرگ که در قرن 18 و 19 میلادی زندگی می کرد. با هوش و خلاقیت خود زندگی بشر را متحول ساخت. ریشه اغلب تکنولوژی های امروزی در اکتشافات و اختراعات این مرد بزرگ است. اولین وسیله ای که این شخص اختراع نمود لامپ بود. اما برای انتقال انرژی به سراسر دنیا نیاز به یک منبع بود. که این شخص دست به اختراع تازه ای چون موتور برق زد. قدرت این دستگاه معادل 300 اسب بخار بود.

موتور برق بنزینی ، موتور برق گازی ، موتور برق گازوئیلی

به وسیله قدرت این موتور برق در شهر نیویورک یک کارخانه ساخته شد. که توانایی تولید بخشی از روشنایی شهر را داشت. از آن زمان به بعد و با پیشرفت تکنولوژی موتور برق های گوناگونی تولید و به بازار عرضه شد تا این که موتور های برقی پیشرفته بنزینی به شکل امروزی تولید شدند. با استفاده از قدرت موتورهای برقی بنزینی دیگر انرژی انسانی، حیوانی و فسیلی هدر نمی رود. و انقلابی در عصر تکنولوژی اتفاق افتاد. در مکان هایی که نیروی برق و الکتریسته وجود ندارد. بهترین گزینه موتور برق بنزینی است.

فروش موتور برق 

عملکرد موتور برق ها بسیار شبیه به دیزل ژنراتور ها است. اما ابعاد آن کوچک تر است لذا کار خانه هایی که در تولید ژنراتور و دیزل ژنراتور نقش دارند.  برای ایجاد سهولت در کار مشتریان اقدام به تولید موتور نموده است. در همین راستا اقدام به تولید انواع موتور برق در مدل های متفاوت پرداخته است. در دو نوع گاز سوز و بنزینی طراحی، تولید و روانه ی بازار شده است.

موتور برق بنزینی نسبت به نوع های دیگر بیشتر به کار برده می شود. از این مدل از موتور برق ها در مدت زمان بیشتری می توان استفاده کرد. همان طور که از نام این محصول پیداست سوخت آن از بنزین است لازم به ذکر است. موتور برق بنزینی برای فضا های بسته مناسب نیست. زیرا پس از اشتعال بنزین گاز های اکسید کربن و دی اکسید کربن تولید می شود. که ممکن است منجر به خفگی شود.

موتور برق بنزینی ، موتور برق گازی ، موتور برق گازوئیلی

اما لازم است راجع به چگونگی عملکرد موتور برق بنزینی بیشتر بدانیم. اجزای تشکیل دهنده موتور برق بنزینی مانند باقی موتور برق ها است. و مانند باقی موتور ببرق ها، برق را تولید می کند و مولد برق است. با ورود بنزین به آن آماده انجام فرآیند تولید برق می شود. زمانی که بنزین توسط موتور احتراقی مشتعل می شود. پیستون در حالت رفت و برگشتی به حرکت در می آید. سپس شروع به حرکت دورانی می کند. سپس با استفاده از نیروی مکانیکی گشتاوری با سوخت بنزین برق را به وسیله ی ژنراتور تولید و آن را به نیروی مغناطیسی تبدیل کرده. که در نهایت منجر به تولید نیروی الکتریسته می شود.

قیمت موتور برق

این فرایند به طور مستمر ادامه پیدا می کند تا برق را تولید کند. اگر بخواهیم بگوییم اختلاف ولتاژ بین سیم پیچ های استاتور که در میان میدان مغناطیسی متحرک تولید شده به وسیله روتور هستند. باعث تولید جریان متناوب (AC) می شود. همان طور که اطلاع دارید برق تولیدی که به وسیله موتور برق بنزینی تولید می شود. می تواند سه فاز و یا تک فاز باشد. در صورتی که بخواهیم موتور برق بنزینی برق تک فاز تولید نماید. باید ولتاژ به سیم پیچ القا شود. که در درون میدان مغناطیسی ثابت قرار گرفته است. ولی زمانی که بخواهیم موتور برق بنزینی برق سه فاز تولید کند از سه سیم پیچ با زاویه ی 120 درجه نسبت به هم که در درون میدان مغناطیسی گردش می کنند. موتور برق سه فاز از وزن بیشتری نسبت به موتور برق تک فاز بهره می برد. در نتیجه حمل و جابه جایی آن سخت تر است.

میزان جریان برق تولید شده با افزایش توان موتور، افزایش می یابد. جریان برق را برحسب KVA یا KW (کیلو وات) بیان می کنند.

کاربرد موتور برق بنزینی چیست؟

همان طور که می دانید احتمال مصرف انرژی برق در همه جا وجود دارد. با یک مشاهده ی کلی به اطراف خواهید دید در خانه، محیط کار و سطح شهر چقدر زندگی ما به نیروی برق نیاز دارد. همان گونه که به وسیله ی برق بسیاری از مشکلات ما برطرف می شود نبود آن می تواند ضربه های مهلکی را به ما وارد سازد.

موتور برق بنزینی ، موتور برق گازی ، موتور برق گازوئیلی

می توان از موتور برق بنزینی برای رفع این مشکلات استفاده کرد. تا در مواقع لزوم از آن بهره برد مکان هایی که به این وسیله ی ضروری نیاز خواهند داشت. بیمارستان ها، ادارات، مراکز صنعتی و تجاری وسایل نقلیه ای چون کشتی، قطار و غیره.

روشن شدن این موتور برق به سهولت امکان پذیر است. و در صورت خراب شدن و نیاز به تعمیر هزینه ی تعمیر آن به مراتب پایین تر از موارد مشابه است. از آن جا که سوخت مصرفی دستگاه بنزین است. و بنزین نسبت به دیگر سوخت های فسیلی از قیمت بالاتری برخوردار است می توان گفت این موتور برق شما را مجبور به پرداخت هزینه ی اضافی خواهد کرد.

موارد مصرف موتور برقی بنزینی بسیار زیاد است. این موتوربرق ها برای موارد زیر استفاده می شوند:

  • اتومبیل ها و کامیون ها
  • اتوبوس ها
  • هواپیما ها
  • قایق های کوچک
  • سیستم پمپاژ متوسط
  • ماشین آلات برقی و ابزارهای مشابه
  • وغیره

برندهای موتور برق بنزینی

همیشه سعی کنید از برندهای معتبر خرید کنید تا ضمن دوام محصول، هزینه ی تعمیرات آن نیز کاهش یابد. در زیر بعضی از برندهای خاص که محصولات خود را به بازار عرضه می کنند معرفی می شوند.

  • هوندا HONDA
  • سنسی SENCI
  • هیوندای HYUNDAI
  • لانسین LANCIN
  • گرین پاور Greenpower
  • پایونیر Pioneer
  • دوو Daewoo
  • کیپور KIPOR
  • کاما KAMA

موتور برق گازوئیلی چیست؟

موتور برق دیزلی یا موتور برق گازوئیلی که به آن دیزل ژنراتور هم می گویند. یکی از انواع ژنراتور های تولید برق است.

همه جا وقتی اسم دیزل ژنراتور یا به طوری کلی اسم هر نوع ژنراتوری شنیده می شود. ذهن ها به سمت همان موتور برق می رود. که در زمان نبود برق به کمک ما می آیند. به طور کلی ژنراتور ها را به موتور برق می شناسیم. که می تواند با استفاده از یک نوع سوخت برق تولید کند.

حالا می خواهیم به این وسیله با نگاهی فنی تر نگاه کنیم. همان طور که از نامش پیداست از سوختی دیزلی مانند گازوئیل استفاده می کند تا عمل تولید برق را انجام دهد. دو قطعه اصلی یا قسمت اصلی تشکیل دهنده این ژنراتور یا موتور برق دیزلی همانند دیگر موتور های برق، ژنراتور یا آلترناتور و موتوردیزلی آن است.

موتور برق بنزینی ، موتور برق گازی ، موتور برق گازوئیلی

موتور دیزلی مانند موتور دیزلی موجود در خودرو های سنگین با فشرده سازی هوا در سیلندر ها کار می کنند. و عمل احتراق را انجام می دهد. یا به صورتی دیگر می گویند کارکرد موتور برق دیزلی احتراق داخلی است.

از نظر نوع سوخت هم کمی با دیگر مدل های بنزینی و گازی متفاوت است. و از سوخت دیگری استفاده می کند. این سوخت گازوئیل است که از نظر نوع کارکرد و سوختن هم با گاز و بنزین متفاوت است.

برای ساخت یک ژنراتور از یک شفت به عنوان وسیله ای که اتصال بین ژنراتور و موتور برق را انجام دهد استفاده می شود. این شفت در هنگام کارکردن موتور اصلی میچرخد. و با اتصال به ژنراتور عمل تولید برق را انجام می دهد.

موتور برق گازی چیست؟

موتور برق گازی، موتور برقی است که شما با اتصال گاز شهری یا کپسول گاز مایع می توانید اقدام به تولید برق و استفاده از آن کنید. تمام موتور های برق گازی یا ژنراتور های گازی با یک موتور اصلی کار می کنند. که وظیفه اصلی آن تبدیل انرژی موجود در سوخت به انرژی مکانیکی برای تولید برق است. ورودی سوخت این موتور هم مانند گاز های مورد استفاده در خودرو ها به دو گاز اصلی سی ان جی و ال پی جی است. تا با ورود آن ها به موتور اصلی عملیات احتراق همانند خودروها انجام شود و برق تولید شود.

معرفی اجزای موتور برق

موتور انرژی مکانیکی مورد نیاز برای دستگاه موتور برق را تامین می کند. مهم ترین بخش هر موتور برقی، موتور آن است. در موتور، انرژی مکانیکی به برق تبدیل می شود. و میزان تولید برق به توان موتور بستگی دارد.

عواملی که در کیفیت موتور برق موثر هستند

در بحث کیفیت موتور برق تنها سه عامل اساسی وجود دارد، که عبارتند از:

  • دامنه تغییرات فرکانس
  • دامنه تغییرات ولتاژ
  • تغییرات شکل موج سینوسی

طرز کار با موتور های برق

موتور برق، انرژی مکانیکی که به وسیله سوخت حاصل می شود. را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. اساس کار بیشتر موتورهای برق شبیه به هم است. و طی چهار مرحله انجام می شود. این چهار مرحله عبارتند از:

سوئیچ را روی حالت ON بگذارید.

شیر بنزین یا گاز و یا هر نوع سوخت دیگری را روی حالت ON بگذارید.

ساسات موتور را نیز روی حالت ON بگذارید.

در حالتی که استارت دستی است، دستگیره هندل را بگیرید. و آرام به بیرون بکشید. در مرحله بعد هندل را با سرعت به بیرون بکشید. و آن را رها کنید. اما اگر استارت با استفاده از سوئیچ انجام می شود. باید کلید را روی حالت استارت بگذارید. پس از روشن شدن دستگاه سوئیچ را رها کنید.

در ادامه مقاله موتور برق چیست و چه کاربردی دارد با ما همراه باشید :

موتورهای برق از نظر سیستم خاموش و روشن شدن

موتور های برق را می توان با توجه به سیستم خاموش و روشن شدن به چند دسته تقسیم کرد. این دسته ها عبارتنداز:

  • موتور برق های هندلی
  • موتور برق های استارتی
  • موتور برق های اتوماتیک

موتور برق استارتی

این دستگاه دارای موتور استارت الکتریکی است. همچنین دارای باطری نیز هست. موتور برق های استارتی یک دکمه یا سوئیچ استارت دارند. که کار خاموش و روشن شدن دستگاه را به راحتی می توان انجام داد. این نوع موتورها به آسانی روشن و خاموش می شوند. و دیگر نیازی نیست که برای روشن شدن هندل زد.

موتور برق بنزینی ، موتور برق گازی ، موتور برق گازوئیلی

موتور برق اتوماتیک

این نوع موتورها سیستم سوئیچ اتوماتیک برق شهر و ژنراتور دارند. این امکان به موتور برق اجازه می دهد. که در زمان قطع برق، موتور برق به صورت خودکار روشن شود. زمانی که برق شهر وصل می شود، موتور برق دوباره به صورت خودکار خاموش می شود.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

فروش الکتروموتور

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش پمپ کشاورزی ، فروش الکتروموتور ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، نمایندگی شیمچه در یزد. فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی. لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر ، تیلر بنزینی ، فروش پیکور هاش رونیکس در یزد ، قیمت کفکش ، فروش پمپ کفکش ، خرید کفکش .

فروش الکتروپمپ ، فروش انواع موتور برق ، قیمت الکترو پمپ ، علف زن ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی ،  فروش الکتروموتور در یزد ، ابزارهای کاربردی کشاورزی ، فروش موتور پمپ  ، قیمت موتور برق جیانگ دانگ .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی ، خرید پیکور ، خرید بتن کن و دریل بتن کن ، فروش بوستر پمپ .

ادوات کشاورزی در یزد ، قیمت کفکش ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی. ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، فروش تیلر ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ ،  اسپلیت دیواری ، ست کنترل پنتاکس ایتالیایی ، ماشین آلات کشاورزی مهم‌ترین ادوات کشاورزی ، پمپ‌ کارواش‌ صنعتی ، مهم‌ترین لوازم کشاورزی ، فروش ادوات و تجهیزات کشاورزی ، فروش پمپ آب کشاورزی و صنعتی.

قیمت کفکش انشی ، خرید کفکش انشی ، قیمت کفکش دراپ DROP ، فروش الکتروموتور . فروش فرز و مینی فرز .

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای ، فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد ، ابزار ادوات و تجهیزات کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی ، فروش تجهیزات آبیاری ، فروش اره برقی و بنزینی ، خرید شیر فشار شکن .

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست.خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد ، توان موتور نمایندگی شیمجه یزد ، خرید بهترین ابزارآلات کشاورزی و باغبانی ، فروش ابزار آلات رونیکس در یزد ، نمایندگی فروش ادوات کشاورزی .

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور ، اسپلیت دیواری استریم ، لجن کش و کف کش ، پمپ‌کارواش‌صنعتی ، قیمت کفکش ، فروش پمپ کفکش ، خرید کفکش ، خرید انواع پمپ و بوستر پمپ .

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، تیلر بنزینی ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه ، فروش الکتروموتور ، قیمت الکتروموتور ، الکتروموتور دو سرعته ، تیلر کشاورزی ، خرید شیر فشار شکن ،فروش ادوات و تجهیزات کشاورزی ، نمایندگی موتور برق در یزد .

قیمت کفکش انشی ، خرید کفکش انشی ، قیمت موتور برق جیانگ دانگ ، فروش گیربکس صنعتی .

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم ، نماینده فروش محصولات شیمجه در یزد . فروش الکتروموتور ،  فروش تیلر کشاورزی ، خرید انواع تیلر و کولتیواتور ، مهم‌ترین ادوات کشاورزی ، فروش انواع موتور برق ، فروش اره برقی و بنزینی، فروش پیکور هاش رونیکس در یزد ، پمپ‌ کارواش‌ صنعتی ، موتور برق بنزینی ، موتور برق گازی ، موتور برق گازوئیلی ، فروش ابزار آلات رونیکس در یزد ،فروش پمپ لجن کش ، خرید انواع هواکش خانگی و صنعتی ، فن تهویه ، اره بنزینی ، فروش موتور پمپ ، قیمت کفکش دراپ DROP ، فروش گیربکس صنعتی ، انواع پمپ آب خانگی ، فروش الکتروموتور ، خرید پیکور ، خرید بتن کن و دریل بتن کن ، فروش فرز و مینی فرز ،خرید انواع پمپ و فروش بوستر پمپ .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟