ماشین آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی |  09131540297

تجهیزات کشاورزی

ماشین آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی

هر یک از تجهیزات کشاورزی، وظایف مخصوص به خود را دارند. و نبود هر یک پروسه کشاورزی را طولانی تر و سخت تر و گاه غیر ممکن می سازد. خرید تجهیزات کشاورزی استاندارد و مرغوب سبب می شود تا بتوانید نتیجه کار را به بهترین شکل ممکن احساس کنید. از یاد نبرید که ضدعفونی کردن تجهیزات کشاورزی یکی از روش های مراقبت از آن و افزایش طول عمر محصول به حساب می آید. اگر هنوز برخی از تجهیزات کشاورزی را به خوبی نمی شناسید. این مقاله، توضیحاتی جامعی در اختیار شما قرار می دهد.

موضوعات مرتبط:  تجهیزات باغبانی و ادوات فضای سبز

ادوات، لوازم، ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در کشاورزی

کشاورزی زمانی ثمربخش است که انتخاب درستی از نظر تجهیزات برای آن صورت بگیرد. در این بخش انواع تجهیزات کشاورزی را مورد بررسی قرار می دهیم:

چیزل پکر

یکی از مهمترین تجهیزات کشاورزی محسوب می شود و برای خاک ورزی استفاده می شود. این دستگاه وظیفه دارد تا زمین های آبی را شخم بزند. مقاومت کششی برای این دستگاه کمتر است. و به این ترتیب توانسته در مقایسه به گاوآهن های برگرداندار، شرایط کاری با عمق یکسان را در بر بگیرد. خرید تجهیزات کشاورزی به خصوص چیزل پکر برای شکستن لایه های سخت خاک است. که در واقع به واسط عبور و مرور تراکتورها ایجاد شده اند.

در ساخت این دستگاه از پایه های فولادی استفاده می شود. که به صورت ریخته گری ترکیب شده است. و استحکام و دقت زیادی دارد. و سبب می شود که برای زمین هایی که بسیار فشرده هستند. نیز کارکرد درستی داشته باشد.

تنظیم این دستگاه به صورتی است که می تواند برای یاتاقان بندی مورد کنترل قرار بگیرد. و از غلطک های ویژه ای برای آن استفاده شده است.

تجهیزات کشاورزی

چیزل پکر

سمپاش

لوازم سمپاشی از مهمترین تجهیزات کشاورزی هستند. و نیاز هر کشاورز و باغبانی خواهند بود. در واقع این دستگاه به صورتی است که می تواند به واسطه انواع سموم جامد و مایع سطح مزرعه را مورد سم پاشی قرار دهد. تا محصولات کشاورزی با بهترین نتیجه حاصل شوند. در صورتی که از موتور الکتریکی برای سم پاش استفاده شود. به آن دستگاه سمپاش پشت تراکتوری می گویند. که می تواند یکی از بهترین ماشین آلات کشاورزی در زمینه ضدعفونی و پاکسازی باشد. این مدل از سم پاش ها دارای قدرت پاشش بسیار قوی بوده و سبب می شود. تا نیاز به میزان مصرف کود کمتر شود. بررسی ها نشان می دهد که در بین ادوات کشاورزی، سمپاش های پیشرفته می توانند سرعت سمپاشی را تا ۷ برابر بیشتر کنند.

سمپاش

کمباین

یکی از ادوات کشاورزی که به نوبه خود چندین وظیفه را به عهده دارد. عده ای فکر می کنند که از کمباین تنها برای درو کردن استفاده می شود. اما این تصور اشتباه است و درو یکی از کاربردهای کمباین است. از دیگر کاربردهای کمباین می توان به کوبیدن و همینطور جداسازی دانه از ساقه گیاه اشاره کرد. کمباین یکی از ماشین آلات کشاورزی  بسیار پر مصرف محسوب می شود.

کمباین

تیلر

تیلرها در ابعاد کوچک استفاده می شود. و همه قابلیت های تراکتور را دارند. در لیست ماشین آلات کشاورزی، تیلرها از گزینه های بسیار مهم در عملیات کاشت و داشت و برداشت هستند. در واقع این دستگاه به صورتی است که در شرایطی آسان جابجا می شود. و همینطور حرکت برای آن نیز به خوبی صورت می گیرد. تریلرها به چاله کن و همینطور دروگرها وصل می شوند. و همگی بخش مهمی از تجهیزات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند.

تیلر کشاورزی

یکی از مدل های دو چرخ تریلر ها وجود دارند که مشهور به کولتیواتور هستند. این دستگاه برای خاک ورزشی استفاده می شود و مخصوص زمین های شالیزار و همینطور مرطوب است. در واقع در زمین هایی که رطوبت زیادی دارد وقتی از تراکتورهای ۴ چرخ استفاده می شود، خاک ها فشرده می شوند و در نهایت رشد گیاه دچار مشکل می شود. در مجموعه تریلرها در دو سبک دیزلی و بنزینی طراحی شده است. نوع دیزلی این محصول برای فعالیت های سنگین استفاده می شود و نوع بنزینی نیز به صورتی است که برای کارهای سبک گزینه خوبی است و زمین های کوچک را مورد پوشش قرار دهد.

تجهیزات کشاورزی

روتیواتور

در واقع نوعی تیلر دوار محسوب می شوند که برای شخم زدن زمین مورد استفاده قرار می گیرند. روتیواتور سبب می شود تا زمین برای کشت آماده شود. عملکرد روتیواتور به نسبت گاو آهن فرق دارد. طراحی روتیواتور به صورتی است که سبب می شود آب ذخیره شده در خاک از بین نرود. از زمانی ارزش روتیواتور در دنیای کشاورزی بیشتر شود که زمین ها با مشکل کم آبی روبرو شدند به طوری که این دستگاه توانسته زمین را تا عمق مشخصی بریده و ترکیب نماید و به این شکل رطوبت خاک حفظ شد. دستگاه روتیواتور بر اساس تیغه ها و دور محور و شفت تراکتور در مدل های مختلف عرضه می شود.

روتیواتور

شخم زن

یکی دیگر از ماشین آلات کشاورزی که نقش مهمی در مزرعه دارد، دستگاه شخم زن است. این دستگاه سبب می شود که مواد مغذی لازم به خاک اضافه شود و همینطور خاک را برای مراحل بعد آماده می سازد. شخم زن ها مدل های مختلفی دارند مثلاً چیزل پکر که پیش تر به آن اشاره کردیم در لیست تجهیزات کشاورزی از نوع شخم زن قرار گرفته اند و انتخاب بر اساس نوع خاک صورت می گیرد.

شخم زن

 

کود پاش، بذر پاش و مه پاش

در بین تجهیزات کشاورزی، معمولاً این سه دستگاه با هم اشتباه گرفته می شوند. کود پاش همان طور که از اسمش مشخص است وظیفه پاشیدن کود در مزرعه را به عهده دارد. البته از نظر کاربرد شاید بتوان گفت که کودپاش و سمپاش عملکرد بسیار مشابه به هم دارند اما در دنیای ادوات کشاورزی صنعتی، این دستگاه ها به صورت جداگانه به فروش می رساند.

بذرپاش مخصوص پاشیدن دانه به قسمت های مشخصی در مزرعه است. این دستگاه نیز به طور کلی مستقل نیست و باید روی تراکتورها نصب شود. از این دستگاه برای پاشیدن نمک نیز استفاده می شود.

مه پاش ها که از دیگر ادوات کشاورزی هستند در واقع یک نوع دستگاه رطوبت ساز محسوب می شود و در لیست تجهیزات کشاورزی جدید قرار دارند که می توانند بخارهای غلیظی ایجاد نمایند که شبیه به مه و دود است. این گزینه برای گلخانه ها بسیار استفاده می شود.

از دیگر تجهیزات کشاورزی می توان به علف زن بنزینی اشاره کرد که در مدل های هیوندایی، آینهل و اشتیل طراحی شده است. فرمان دوچرخه و موتوری که برای این دستگاه ها استفاده می شود با هم فرق می کند.

داس موتوری نیز یکی دیگر از تجهیزات کشاورزی است که دارای سیستم خنک کننده، و تیغه های خاص و قرقره برش نخ نایلون است.

تجهیزات کشاورزی

لزوم ضدعفونی تجهیزات کشاورزی

زمانی که تجهیزات کشاورزی با خاک بیمار و گیاهان بیمار تماس پیدا می کند احتمال عوامل بیماری زا گیاهی بسیار زیاد است و همینطور یک سری باکتری ها نیز در سطح خاک گسترش می یابند. از سوی دیگر بارها دیده شده که زنگ زدگی تجهیزات کشاورزی و یا آلودگی آنها سبب می شود که کشاورزی با نتیجه خوبی همراه نباشد. اسپورها، کپک ها و باکتری ها در فضا و سطوح مختلف از تجهیزات کشاورزی جمع می شوند و لزوم ضدعفونی کردن تجهیزات و ادوات کشاورزی موضوعی بسیار پر اهمیت است. اگر پاکسازی تجهیزات کشاورزی در دوره های زمانی مشخص صورت بگیرد سبب می شود که سرایت بیماری های گیاهی به سایر گیاهان سالم به حداقل برسد.

روش های ضدعفونی تجهیزات و ادوات کشاورزی

اگر بخواهیم از مایع ضد عفونی کننده و پاک کننده برای ضدعفونی کردن تجهیزات کشاورزی استفاده کنیم.  پراکسیدین کشاورزی، میکروب کش و ضدعفونی با ترکیب بسیار قوی است، که در لیست گروه ضدعفونی کننده و قارچ کش های سطح بالا قرار دارد. این گزینه کارایی خوبی در زمینه از بین بردن باکتری گروه گرم مثبت و منفی می شود و همینطور می تواند ویروس ها، قارچ ها و مخمرها و خزه ها را از بین ببرد.

این محصول برخلاف  وایتکس و فرمالدئید، بی رنگ و بی بو است و غلظت مورد نظر آن به طوری است که برای دام و طیور نیز بدون زیان است. این محصول برای ابزارهای کشاورزی گزینه خوبی محسوب می شود.

تجهیزات کشاورزی

روغن کاری مرتب تجهیزات کشاورزی سبب می شود تا از زنگ زدگی جلوگیری شو و هم طول عمر آنها افزایش یابد. در واقع وقتی قطعات مختلف تجهیزات کشاورزی روغن کاری می شوند سبب می شود که نرم تر کار کند و از ساییدگی جلوگیری می شود. این گزینه برای تجهیزات هرس و همینطور بذر پاش بسیار مهم است. ماشین آلات کشاورزی که دارای پیچ و مهره است را به طور مرتب روغن کاری کنید این کار کمک می کند تا از هر میزان گرد و غبار پاک شود و رطوبت مواد نیز در آینده به میزان حداقل برسد. برای پاک کردن لکه های سخت تر می توانید از سیم های براده فولاد استفاده می کنید.

 نتیجه گیری

هر یک از تجهیزات کشاورزی به نوبه خود اهمیت زیادی دارند و قیمت فروش تجهیزات کشاورزی نیز روز به روز بیشتر می شود بنابراین خرید تجهیزات کشاورزی استاندارد سبب کاهش در هزینه تعمیر شده و همینطور ضد عفونی کردن مدام دستگاه ها سبب می شود تا دستگاه بتواند طول عمر بیشتری داشته باشد. همانطور که از آرشیو مقالات نیز متوجه می­شوید، آرال شیمی فروشنده تجهیزات کشاورزی و باغبانی نیست منتها در راستای مسئولیت اجتماعی خود در اطلاع رسانی به کشاورزان و فعالان عزیز در این حوزه، تلاش می کند با ارائه مقالاتی از این دست، نکات مهم را به کشاورزان زحمتکش و باغداران عزیز عرضه کند. امید است که این اطلاعات برای شما خواننده ی عزیز، مفید بوده باشد. اگر برای ضدعفونی ابزارآلات و تجهیزات خود، ضدعفونی بذر، ضدعفونی کود، ضد عفونی خاک و غیره  نیاز به مشاوره دارید، همکاران ما پاسخگوی شما خواهند بود.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ: 09131540297

اینستاگرام:  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، قیمت تیلر .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد، تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی .

فروش موتور پمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن .

شیر فشار شکن ، خرید موتور برق ، فروش  چمن زن ، فروش علفزن ، فروش الکتروموتور سه فاز، فروش لانس سمپاش ، فروش کولتیواتور ، فروش لجن کش .

فروش الکترو پمپ ، گیربکس کشاورزی ، الکترو موتور ، هواکش صنعتی ، کفکش توان تک ، قطعات کفکش توان تک ، شیر فشار شکن ، فروش شلنگ های خرطومی ، تیلر کولتیواتور ، فروش ادوات کشاورزی ،  توان موتور ، اره موتوری ، لجن کش توان تک ، تجهیزات کشاورزی .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟