اره بنزینی | فروش انواع اره برقی یا موتوری

اره بنزینی

فروش اره زنجیری برقی یا موتوری

فروش اره بنزینی : این محصول که در بازار با نام های اره موتوری یا اره زنجیری نیز شناخته می شود، می تواند دارای نیرو محرکه برق شهری، بنزین و یا باتری باشند. از این دستگاه برای کاربری های هرس درختان بلند و مرتفع یا هرس درختان کوتاه در جنگل ها، باغات، منزل های مسکونی استفاده می کنند. وزن مناسب، صدا و لرزش پایین از برترین مزیت های اره موتوری به شمار می آید. عدم رعایت نکات ایمنی در حین استفاده موجب آسیب جدی به شما می گردد.

توان موتور تامین کننده اره موتوری، برندهای گوناگون شامل اره موتوری اشتیل آلمان، دلمار آلمان، هیوندای کره و انواع چینی را در سایزهای مختلف به مشتریان عرضه می نماید.

  • اره موتوری برقی
  • اره موتوری بنزینی
  • اره موتوری شارژی
  • اره موتوری دستی

مشخصات فنی اره زنجیری موتوری و برقی

کار با چوب، آن هم با روش های سنتی و اره های معمولی کاری سخت و طاقت فرسا است. استفاده از اره هایی که عمل برش را توسط یک موتور بنزینی یا برقی انجام می دهند. به مراتب راحت تر بوده و منجر به صرفه جویی در زمان می گردد. مکانیزم اره کشاورزی به این گونه است که زنجیر به دور تیغه توسط یک موتور برقی یا احتراقی می چرخد. روی زنجیر دندانه هایی وجود دارد که عمل برش با گیر کردن درخت به قسمت مقعر زنجیر انجام می شود.

طول تیغه در اره بنزینی کوچک می تواند کمتر از 25 سانتیمتر باشد در حالیکه اره های حرفه ای یا موتور های چوب بری از تیغه تا طول یک متر بهره می برند.

اره درخت بر زنجیری متشکل از یک موتور دو زمانه، یک تیغه که بر روی آن زنجیر سوار شده. و متعلقات دیگری می باشد. این دستگاه دو بخش اصلی دارد: موتور به عنوان منبع تولید توان و واحد برش که از زنجیر برنده تشکیل شده. و توان خود را از موتور دریافت می کند.

انواع اره موتوری

اره بنزینی

اره موتوری بنزینی با سوخت بنزین کار می کند، برای تمامی افراد متخصص و مبتدی کاربرد دارد. وزن آن نسبت به سایر اره ها بیشتر بوده و از دو سلیندر دو زمانه تشکیل شده است. دارای سرعت و قدرت بالا، لرزش و صدا کم می باشد. از اره بنزینی در مکان هایی با مساحت زیاد مثل جنگل استفاده می کنند.

مزایای اره موتوری بنزینی

  • قدرت بالا
  • لرزش پایین در حین کار
  • سیستم روغن اتوماتیک
  • تعمیر و نگهداری راحت
  • کاربری آسان
  • راندمان بالا
  • سرعت کاری بالا
  • مورد استفاده در کارهای بزرگ و سنگین

نقاط ضعف اره موتوری بنزینی

  • قیمت بالا نسبت به بقیه
  • وزن زیاد
  • ایمنی پایین
  • برای فضاهای بسته مناسب نمی باشد.
  • دارای دود
  • صدای زیاد

اره برقی

نیروی مورد نیاز برای کارکرد این اره موتوری یا اره برقی، نیروی برق شهری می باشد. عموما اره برقی کوچک تر، ارزان تر، بدون دود و دارای صدا و لرزش پایین بوده. اما در عین حال دارای قابلیت جابجایی محدودی است. از اره برقی در فضاهای کوچک یا مصارف خانگی استفاده می شود. اره برقی کوچک برای کارهای هنری و خراطی و منبت کاری نیز قابل استفاده است.

فروش اره بنزینی در یزد

مزایای اره برقی

  • صدای پایین
  • وزن مناسب
  • برای فضاهای بسته مناسب می باشد.
  • قیمت پایین
  • ایمنی بالا نسبت به سایر مدل ها
  • لرزش پایین

نقاط ضعف اره موتوری برقی

  • قدرت پایین نسبت به اره بنزینی
  • سرعت کاری متوسط
  • بازدهی متوسط
  • بدون نیرو برق کاربردی ندارد.
  • هزینه نگهداری بالا

اره شارژی

با استفاده از باتری کار می کند به همین دلیل اره برقی زنجیری شارژی وزن کمتری نسبت به سایر اره موتوری ها دارد. از مزیت های این دستگاه می توان به سهولت حمل و نقل اشاره کرد. میزان کارکرد دستگاه به میزان شارژ باطری اره شارژی بستگی دارد. قیمت این مدل اره با توجه به برند های بسیار متنوع می تواند از سایر اره ها کمتر یا بیشتر باشد. اره زنجیری شارژی قوی برای برش درختان کوچک و اره زنجیری شارژی کوچک برای هرس کردن مناسب اند.

اره زنجیری دستی

اره دستی بدون موتور بوده، که توسط نیروی اپراتور کار می کند. به دلیل کار کرد سخت و سرعت پایین از این نوع اره کم استفاده می کنند. شباهت زیادی به اره زنجیری دارد. اره زنجیری دستی یا اره زنجیری جیبی به دلیل وزن کم و ابعاد کوچک یک ابزار مناسب برای کوهنوردان و طبیعت گردان است. تیغه های زنجیر از فولاد کربن بالا که سخت تر هستند ساخته می شوند.

انواع اره زنجیری بر اساس کاربرد

  • اره زنجیری مخصوص هرس
  • اره هرس دسته بلند
  • اره مخصوص قطع درخت و کار در جنگل

قیمت اره بنزینی

اره زنجیری مخصوص هرس

از این اره ها جهت هرس درختان استفاده می شود و بیشتر برای درختان سر پا به کار می روند. اره های هرس درختان به طور کلی در توان و اندازه های کوچک هستند. از انواع دسته بلند آنها برای هرس شاخه هایی که در ارتفاع بلند و دور از دسترس قرار دارند، استفاده می شود.

اره زنجیری مخصوص هرس

اره های سرشاخه زن

برای هرس شاخه های درختان در ارتفاع، از اره های زنجیری خاصی که دارای پایه های بلند ثابت یا متغیر تلسکوپی با وزن و حجم کم هستند، استفاده می شود. این دستگاه ها که کاربری آسانی دارند. به سر شاخه زن نیز معروف هستند. و قادر می باشند شاخه های در ارتفاع که خارج از دسترس قرار دارند را به آسانی برش دهند.

طول تیغه اره های سرشاخه زن حداکثر 30 سانتیمتر می باشد. میله واسط اره هرس دسته بلند با قسمت موتور در دو مدل ثابت و تلسکوپی ارائه می شود. با استفاده از اره هرس دسته بلند شاخه های تا ارتفاع 6 متر را می توان به راحتی هرس کرد.

اره تلسکوپی

اره تلسکوپی دارای یک میله بلند با قابلیت تنظیم طول است. که موتور و تجهیزات متعلق به آن مثل استارت و شاسی گاز در ابتدای میله و در اختیار کاربر است، گیربکس، تیغه و زنجیر دستگاه نیز در انتهای میله برای هرس سر شاخه ها تعبیه شده است.

طراحی اره تلسکوپی به منظور سبکی و حفظ تعادل آن برای کنترل راحت تر توسط کاربر بسیار حائز اهمیت است. کیفیت زنجیر، قطعات، موتور و تکنولوژی به کار رفته در طراحی محصول از عوامل مهم دیگری است که باید مد نظر باشد تا کاربر بتواند به آسانی و با نرمی اقدام به هرس سر شاخه ها کند.

در برخی از مدل های پیشرفته اره تلسکوپی، سیستم ضد لرزش (Anti-vibration system) وجود دارد که لرزش دستگاه را به حداقل می رساند. و به کاربر کمک می کند. حین کار دچار خستگی نشود. سیستم استارت آسان (Easy start) موجود در برخی مدل های اره تلسکوپی باعث می شود که موتور به آسانی روشن شود. و کاربر به نرمی و آسانی با کشیدن طناب هندل، موتور را روشن کند. با استفاده از این تکنولوژی، فرقی ندارد هندل را محکم یا آرام بکشیم. زیرا موتور به راحتی روشن می شود. و دلیل آن وجود یک فنر بین میل لنگ و طناب هندل است.

فروش اره بنزینی

اره هرس دسته بلند

نکته مهم در استفاده از اره هرس پایه بلند حفظ تعادل کاربر می باشد. با توجه به بلند بودن دسته این اره و چرخش تیغه در فاصله دور، کاربر می بایست با احتیاط کامل از این دستگاه استفاده نماید تا دستگاه قلاب نکرده. و به دستگاه یا کاربر آسیبی نرسد.

کار با اره موتوری کوچک به مراتب از کار کردن با اره برقی با تیغه های بلند آسان تر است. اما با این وجود، هنگام کار با اره موتوری یا برقی کوچک نباید کمتر از اره های بزرگ دقت به خرج داد. چون در هر دو مورد، سهل انگاری هنگام کار خطرات زیادی در پی خواهد داشت.

اره مخصوص قطع درخت و کار در جنگل

این محصول عمدتا برای کار در جنگل استفاده می شود. و مخصوص قطع و انداختن درختان تنومند است. موتور آنها بنزینی می باشد و 50 سی سی یا بیشتر حجم دارند. عمل برش توسط واحد برش اره برقی انجام می شود. اره موتوری هایی که برای قطع تنه درختان استفاده می شود. قدرت موتور بالایی نیاز دارند. و معمولا باید در حد 3 اسب بخار یا بالاتر باشند.

هرس درختان بلند و مرتفع

تفاوت اره برقی با اره موتوری

اره برقی یا اره موتوری، یک اره مکانیکی قابل حمل و کوچک است که با مجموعه ای از دندانه های متصل به زنجیر، کار می کند و باعث قطع شاخه یا درخت می شود. دسته اره برقی، پلاستیکی بوده که کارکرد و حمل آن را آسان می کند. اره درخت بر، اره زنجیری بنزینی و اره زنجیری برقی در بریدن تنه درختان، جمع آوری هیزم، هرس درختان و کارهایی از این قبیل کاربرد دارد. اره موتور بنزینی در مقایسه با انواع دیگر اره کاربرد، بیشتری دارد.

در فضا ها و مکانهای کوچک و مسکونی که قابلیت تامین برق دارند می توان از اره هرس برقی استفاده نمود. با توجه به اینکه اره های برقی و بنزینی یکی از خطرناک ترین ابزار ها در کشاورزی و باغبانی می باشند. لذا استفاده از آن نیاز به مهارت بالا و رعایت دقیق نکات ایمنی دارد. اگر اولین بار است که قصد خرید اره موتوری را برای کارهای سبک خود دارید بهتر است. اره برقی تهیه کنید. اره هرس شارژی نیز گزینه مناسبی برای آن دسته از مشتریان می باشد. که از صدای اره موتوری فراری می باشند. اره هرس شارژی این امتیاز را دارد که با کمترین صدا کار کرده. و بر خلاف اره هرس برقی نیاز به کابل برق ندارد.

قیمت اره بنزینی

اره های زنجیری با توجه به نوع کاربرد انواع متنوعی دارند. منبع تولید توان این اره ها یا از طریق برق و یا از طریق یک موتور احتراقی تأمین می شود. موتور بنزینی اره زنجیری معمولاً دو زمانه است. یعنی مخزنی برای روغن وجود ندارد. از این رو می بایست روغن و سوخت با نسبت معین ترکیب شده و در مخزن سوخت ریخته شود. موتور اره بنزینی در حجم و قدرت های مختلف طراحی و تولید می شوند. با افزایش طول تیغه و زنجیر اره قدرت موتور آن افزایش می یابد. مهم ترین مسئله در مورد اره های موتوری بنزینی ارگونومی دستگاه و راحتی کار با آن است. هر چه حجم موتور بالاتر برود دستگاه سنگین تر شده، مهار و کار با آن نیز به مراتب سخت تر خواهد شد.

بخش های اصلی زنجیر اره موتوری

  1. زنجیر که تیغه های تیز برش روی آنها نصب شده و قدرت خود را از میل لنگ موتور دریافت می کند.
  2. تیغه راهنما که زنجیر به دور آن در حال چرخش می باشد. طول این تیغه بین 25 تا 80 سانتیمتر می باشد.

نحوه اتصال تیغه و زنجیر اره برقی

برای نصب تیغه و زنجیر در اره زنجیری، ابتدا زنجیر را در جهت صحیح دور گاید بار یا ساطور قرار دهید. زمانی که قفل های زنجیر بر روی ساطور قرا گرفت. از شل نبودن یا عدم وجود فضای اضافی بین زنجیر و ساطور اطمینان حاصل نمایید.

مکانیزم کلاچ اره زنجیری

با کاهش دور موتور لنت های کلاچ گریز از مرکز توسط فنر ها برگشت داده شده. و انتقال توان از زنجیر قطع می گردد. چرخ زنجیر محرک اره موتوری در دو نوع اسپراکت ساده و اسپراکت چرخ دنده زنجیری تولید می شود. اسپراکت ساده دارای دندانه های پهنی است. که با زبانه زنجیر درگیر می شود. پهن بودن دندانه ها باعث می شود. زنجیر در امتداد شیار تیغه راهنما قرار گرفته، حرکت کند و اسپراکت روی طوقه کلاچ به صورت ثابت نصب می شود.

در چرخ زنجیرهای رینگ دار، دندانه های چرخ زنجیر بین دو رینگ قرار می گیرد. و گوشواره زنجیر بین رینگ ها گیر می کند. در این حالت حرکت زنجیر نسبت به نوع اول نرم تر کار می کند. و استهلاک کمتری خواهد داشت. زبانه گوشواره زنجیر با سطح دندانه های چرخ زنجیر درگیر می شود. روی سطوح رینگ ها سوراخ هایی قرار گرفته که باعث می شود. خرده های چوب خارج شوند. چرخ زنجیر رینگ دار به توپی که روی طوقه کلاچ جوش شده است، نصب می شود. زبانه ها زنجیر را روی شیار تیغه تراز می کنند.

فروش اره موتوری و بنزینی

اره زنجیری برقی یا اصطلاحا اره بنزینی در مقایسه با اره برقی بسیار کم صدا تر کار می کند و آلودگی ندارد. با توجه به این مزیت، اره برقی برای فضاهای بسته بسیار مناسب است. یکی از محدودیت های این دستگاه این است که در مکانی که برق در محیط کار وجود ندارد، نمی توان از آن استفاده کرد.

در صورت استفاده از اره های برقی در محدوده کاری باید منبع برق وجود داشته باشد. در این صورت تا جایی که کابل سیار برسد این اره برقی قابل استفاده خواهد بود. این دستگاه با برق تک فاز شهری 220 ولت کار می کند. و توان آن از 1 تا 3 کیلو وات و وزنش از 1 تا 8 کیلوگرم متغیر است. برای ایمنی، کابل متصل به اره کوتاه بوده و از سیم های سیار قرقره ای برای رساندن برق به دستگاه استفاده می شود.

خرید اره موتوری 

برای تهیه اره زنجیری تنها توجه به توان موتور اره کافی نیست. بلکه موارد مهم دیگری نیز وجود دارد. که می بایست مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه نکات مهم در حین خرید اره زنجیری را بیان می کنیم.

  1.  انتخاب نوع اره زنجیری: 

همانگونه که در بخش انتخاب اره زنجیری مناسب ذکر شد برای کارهای کوچک مثل بریدن ساقه های باریک درختان، برش تنه درختان کوچک تر و هرس ، بهتر است که به سراغ اره برقی بروید. اره های برقی خطر و صدای کمتری نسبت به بنزینی ها داشته و برای کارهای کوچک و افراد مبتدی مناسب تر است. همچنین به دلیل عدم انتشار گازهای خطرناک برای محیط های سرپوشیده کاربرد دارد. اگر در این کار حرفه ای هستید و قصد کار در جنگل و باغ های بزرگ را به جهت برش درختان قطور و بزرگ تر دارید از اره بنزینی استفاده نمایید. توجه به نکات زیر برای تهیه اره های زنجیری ضروری است:

    •  اره موتور بنزینی با حجم موتور 30-35 سی سی: مناسب برای هرس و برش شاخه های کوچک تا متوسط
    • اره موتور بنزینی 36-41 سی سی: مناسب برای قطع درختان متوسط همچنین هرس و پیرایش شاخه ها می باشد. معمولاٌ افراد بیشتر این مدل اره را برای کارهای باغی خود مناسب می دانند.
    • اره موتوری 46-50 سی سی: مناسب برای قطع درختان بزرگ و متوسط، قطع هیزم و لبه زنی شاخه های متوسط است.
    • بالای 50 سی سی: برای قطع درختان متوسط و بزرگ، برش هیزم و کارهای حرفه ای کاربرد دارد.
  1. نوع کاربرد اره موتوری:


    قطر شاخه ای که قصد برش آن را دارید باید متناسب با اره باشد. یعنی اگر قصد برش تنه به قطر 35 سانتیمتر را دارید از اره با طول تیغه 40 سانتیمتر باید استفاده کنید. برای کارهای ظریف مانند کنده کاری روی چوب و برش چوب باید از اره ای با طول تیغه 20 الی 35 سانتی متر استفاده کنید.

  2. طول تیغه اره زنجیری:


    وزن و توان اره زنجیری به تیغه اره بستگی دارد. توصیه می شود که طول تیغه اره زنجیری حداقل 5 سانتیمتر بیشتر از قطر قطورترین درخت یا چوبی باشد که با آن اره بریده می شود. هر چقدرطول تیغه بیشتر باشد. قدرت و حجم موتور بیشتری مورد نیاز خواهد بود و بنابراین وزن دستگاه افزایش می باید. لازم به ذکر است افزایش طول اره تعادل را کاهش می دهد، علاوه بر آن دستگاه را سنگین و اپراتور را خسته می کند.

  3.  قدرت و نوع موتور اره زنجیری:


    هر نوع از اره ها دارای قدرت و نوع موتور متفاوت هستند، عموما قدرت اره برقی کمتر از قدرت اره بنزینی است. برای همین در حین انتخاب نوع اره برقی حتما به میزان قدرتی که نیاز دارید توجه نمایید.

  4.  قدرت بدنی اپراتور:


    هر چقدر شما در انتخاب اره موتوری دقت فرمایید و بهترین اره برقی را خریداری کنید، باید به اپراتور استفاده کننده نیز توجه نمایید. آیا توان و قدرت همراهی با دستگاه را دارد. لذا لازم است دستگاهی خریداری نمایید تا کاربر مورد استفاده توانایی کنترل آن را داشته باشد.

  5. وجود قطعات یدکی:

    می توان گفت یکی از مهمترین عوامل در تصمیم گیری برای خرید اره موتوری اطمینان از وجود قطعات یدکی دستگاه می باشد. در غیر اینصورت علیرغم خرید یک اره موتوری با کیفیت بالا، در صورت بروز اولین ایراد فنی کاربر قادر به تعمیرات و تعویض قطعه معیوب نبوده و دچار ضرر و زیان خواهد گشت.

موتور اره بنزینی

برای اره های موتوری از موتورهای احتراقی دو زمانه تک سیلندر استفاده می شود. مزیت این موتورها نسبت به انواع چهار زمانه در این است که در حجم و وزن ثابت قدرت و دور موتور بیشتری تولید می کنند. با توجه به قدرت مورد نیاز، این موتور ها با حجمی از 30 تا 120 سی سی تولید می شود و نسبت اختلاط روغن و بنزین 1 به 25 یا 20 دارند که مقدار دقیق آن در دفترچه راهنمای هر اره ذکر شده است.

از روغن مخصوص موتورهای دوزمانه بدین منظور استفاده می شود. برای سبک بودن اره موتوری، مخزن سوخت کوچکی که معمولاً بین 0.5 تا 1.5 لیتر حجم دارد در قسمت زیر اره برقی تعبیه می شود. توان تولیدی اره موتوری در محدوده 1.5 تا 8.5 اسب بخار قرار دارد. با توجه به اینکه اره موتوری در حین کار در جهات مختلف قرار داده می شود، برای اینکه در سیستم سوخت رسانی مشکلی ایجاد نشود از سیستم سوخت رسانی (کاربراتور) دیافراگمی یا پوسته ای برای آنها استفاده می شود.

انتخاب اره زنجیری مناسب

انتخاب اره برقی مناسب به نوع استفاده، مدت زمان کار با دستگاه، حجم و شدت کار آن بستگی دارد. در ادامه به نکات عمومی در انتخاب اره برقی اشاره می شود:

  • برای كاربردهای سبک و خانگی که بازه زمانی استفاده از اره نیز کوتاه می باشد، از اره برقی استفاده می شود. اره برقی بی صدا، دارای وزن کمی بوده، همچنین صدای بسیار کمی دارند. و برای کارهای با حجم کم طراحی شده اند. معمولا به دلیل کم سر و صدا بودن در محیط های مسکونی برای شاخه هایی که شاید سالی یک الی دو بار نیاز به برش داشته باشند، از این مدل ها استفاده می شود. این اره ها در دو مدل کابلی و یا شارژی ارائه می گردند. همچنین قیمت مناسبی نسبت به مدل های بنزینی دارد.

فروش اره بنزینی

  • در جنگل ها و فضاهای بزرگ که نیاز به جابجایی متعدد اره برقی است از اره های موتوری استفاده می شود. اره های موتوری با توجه به میزان قدرت و طول تیغه تقسیم بندی می شوند. طول تیغه اره موتوری با قدرت موتور آن رابطه مستقیم دارد. با افزایش طول تیغه اره حرفه ای تر شده و به موتور قدرتمند تری نیاز دارد.

از اره های کوچکتر برای کارهای سبک مثل هرس درختان استفاده می شود. انواع بزرگتر و قدرتمندتر نیز در جنگل ها و برای قطع تنه درختان و برش چوب های ضخیم به کار می روند. کار کردن با اره های موتوری گران قیمت و با قدرت بالا سخت تر و خطرناک تر است. چون دستگاه به علت وزن بالایی که دارد نیاز به مهارت و تعادل بیشتری برای مهار کردن دارد.

سیستم ایمنی اره زنجیری

اره موتوری ها مجهز به سیستم ضد پس زدن و ضد قفل زنجیر هستند. در زمان کار با اره برقی یا اره موتوری احتمال گیر کردن زنجیر یا در اصطلاح لگد زدن اره وجود دارد که می تواند باعث خطر و حركت اره برقی به سمت كاربر بشود. در این مواقع کاربر با هل دادن اهرم قطع کن به سمت جلو، دستگاه را سریعا از حرکت باز می دارد. بعد از تعویض یا جا انداختن زنجیر، آن را به طرف بیرون بکشید به طوری که 3 الی 4 دندانه دیده شوند. با این کار، زنجیر روی تیغه بیش از حد سفت یا شل نخواهد شد.

روشن كردن ایمن اره زنجیری

ابتدا دفترچه راهنمای اره برقی را مطالعه نمایید، سپس اقدام به کار با اره زنجیری کنید. ایمن ترین راه برای روشن کردن اره موتوری به این صورت است که باید آن را بر روی زمین مسطح قرار دهید و مطمئن شوید که در محدوده شما هیچ مانعی مثل سنگ، چوب، بوته گیاه، ریشه درخت و غیره که احتمال دارد تیغه با آن برخورد کند، وجود ندارد.

منافذ چرخ زنجیر نوک تیغه را تمیز و سپس چرخ زنجیر را گریس کاری کنید. دسته ها و کشش زنجیر را بررسی کرده و از درست بودن اتصال آنها اطمینان حاصل نمایید. در مرحله بعد ترمز زنجیر را درگیر کنید (چک عدم درگیری زنجیر با موتور)، سپس پای راست را داخل دسته عقب اره برقی قرار داده و کلید روشن خاموش را در وضعیت روشن قرار دهید. از روشن کردن اره موتوری در فضای بسته به علت انتشار منوکسید کربن خودداری کنید.

فروش اره بنزینی با کیفیت

کلید ساسات را در وضعیت بسته (Choke) قرار دهید.

دست چپ را بر روی دسته بالای اره برقی قرار دهید و با دست راست طناب استارت را به سرعت بكشید. با انجام چند باره این كار و کشیدن تند و کوتاه طناب هندل، دستگاه شما روشن خواهد شد.

پس از روشن شدن، ساسات را به حالت اولیه برگردانید. حال با هر دو دست، دستگاه را محکم بگیرید و گاز بدهید تا زنجیر شروع به حرکت کند. برای خاموش کردن، کلید روشن خاموش را روی خاموش (off) قرار دهید. در آخر هم پس از پایان کار تیغه ها و زنجیر را با فرچه تمیز کنید.

همیشه اره زنجیری را دور از دیگران، بدون کمک و با تسلط و مهارت کامل خود، روشن کنید.

کاربر باید هنگام کار با دستگاه نکات ایمنی را رعایت کند، تا از صدمات ناشی از کار با اره زنجیری که گاه جبران ناپذیرند، جلوگیری شود.

لباس کار ایمن در حین کار با اره موتوری

  1. جلیقه یا پیراهن می بایست امکان دید را برای کاربر فراهم کند، به همراه آن نیز شلوار مقاوم در برابر برش که آزاد هم نباشد پوشیده شود (لباس گشاد خطر گیر کردن به اره برقی را به همراه دارد).
  2. چکمه ایمنی قوی دارای محافظ فلزی پنجه و محافظ مناسب برای زانو و کفه ضخیم
  3. دستکش و کلاه ایمنی
  4. محافظ گوش
  5. عینک ایمنی

موارد ایمنی در زمان کار با اره موتوری

  1. مطالعه دقیق دفترچه راهنما قبل از شروع کار با دستگاه و دقت به موارد ایمنی ذکر شده
  2. معمولا تنظیم کاربراتور اره موتوری برای شرایط آب و هوایی کشور سازنده تنظیم می شود. در ابتدای کار باید با توجه به منطقه مورد استفاده، کاربورات را تنظیم نمود.
  3. مکانی که در آن قصد کار با اره موتوری را دارید بررسی کنید، مکان مورد نظر باید دور از خطوط سیم برق، اتومبیل ها و ساختمان های بلند باشد.
  4. قبل از هرگونه سرویس کاری، بررسی وضعیت، رفع اشکال یا تمیز کاری دستگاه از خاموش بودن اره و متوقف بودن زنجیر آن اطمینان حاصل نمایید.
  5. فیلتر اره موتوری را هر چند وقت یکبار با آب گرم و صابون بشویید. عدم توجه به این امر باعث گیر کردن پیستون در سیلندر و تغییر شکل ظاهری سیلندر می شود.
  6. از روشن کردن اره موتوری در محیط های بسته به دلیل خطر خفگی جدا خودداری نمایید.
  7. در حالت خستگی و خواب آلودگی از کار با اره زنجیری جدا خودداری کنید. خستگی جسمانی منجر به توجه کمتر شده و این امر منجر به ایجاد صدمه و حادثه می شود.

    فروش انواع ادوات کشاورزی در فروشگاه توان موتور یزد

  8. هنگام کار هر دو دسته آن را محکم با دو دست بگیرید.
  9. هنگام کار با اره زنجیری فاصله خود را از افراد و حیوانات حفظ کنید.
  10. هنگام کار با اره زنجیری رو به عقب راه نروید.
  11. دستگاه روشن را روی زمین قرار ندهید یا به همراه آن حرکت نکنید.
  12. دستگاه را پایین تر از شانه های خود نگه دارید و حین کار بدنتان را به سمت راست یا چپ متمایل کنید.
  13. در موارد استفاده از اره برقی به عنوان برش تنه و قطع درختان، هشیار باشید. مراقب درخت های اطراف باشید که ممکن است همزمان با قطع درخت مورد نظر آنها نیز قطع شوند. مخالف جهت سقوط درخت حرکت نکنید ممکن است تنه به جهت عقب برگردد.
  14. برای پر کردن مخزن سوخت، اره برقی را خاموش نموده و پس از خنک شدن موتور را بدون سر ریز شدن پر کنید.
  15. روغن و بنزین را در بیرون با هم مخلوط کرده و سپس داخل باک بریزید، سعی کنید همواره ¼ حجم مخزن خالی باشد.
  16. در فضاهای کم نور یا حین تاریک شدن هوا از کار کردن خودداری نمایید.
  17. به زنجیری که می چرخد دست نزنید.
  18. بعد از کار با اره موتوری، مخزن سوخت را تخلیه کنید.

    فروش انواع اره برقی بنزینی 

  19. از اره زنجیری به هیچ عنوان برای برش اجسام غیر چوبی نظیر کابل، لوله و غیره و همچنین برش بوته و درختچه های کوچک استفاده نکنید.
  20. وقتی زمین لغزنده بود یا دارای شیب باشد یعنی حالت ثابت و مقاوم وجود نداشته باشد از اره موتوری استفاده نمایید.
  21. در هنگام طوفان، رعد و برق یا بادهای شدید از اره موتوری استفاده نکنید. حتما در حین استفاده به شرایط آب و هوایی توجه نمایید.
  22. اره موتوری بنزینی به دلیل اشتعال زایی نباید در حین کار از سیگار و عواملی که منجر به جرقه بشود استفاده کنید.
  23. درحین برش تنه های درختان کوچک احتیاط نماید، تا مواد به سمت شما پرتاب نشود و موجب بهم ریختن تعادل شما گردد.
  24. در هنگام استفاده از اره موتوری مراقب خطر فلایویل که در بعضی از اره های موتوری اتفاق می افتد باشید. چون باعث آسیب دیدگی جدی به بدن می شود. خطر فلایویل در مواردی رخ می دهد که حین گیر کردن زنجیر، با گاز دادن دستگاه ممکن است به اپراتور و خود دستگاه آسیب بزند.
  25. هیچ گاه بدون ریختن روغن در دستگاه و به تنهایی با بنزین، دستگاه را روشن نکنید.
  26. روغن را به میزان ذکر شده در دفترچه راهنما بریزید، روغن زیاد باعث آسیب به موتور می شود.
  27. می بایست از برخورد اره برقی به خاک جلوگیری شود، در غیر اینصورت تیغه ها به سرعت کند می شوند.
  28. از اره های موتوری برای برش ساقه ها و تنه درخت خیس استفاده نکنید، هر گونه خیسی در مورد چوب ها باعث کندی تیغه ها می شود.
  29. در هنگام استفاده از اره موتوری حتماً از لباس کار مناسب، دستکش و کفش ایمنی استفاده نمایید. هنگام قطع درختان بزرگ، اپراتور باید مراقب افتادن درخت بر روی خود باشد.

قیمت اره بنزینی

ویژگی های ایمنی به کار رفته در اره زنجیری

از آنجایی که اره زنجیری وسیله خطرناکی است و در استفاده از آن ممکن است خطرات جدی متوجه کاربر شود، ویژگی های ایمنی بسیار مفید و کارآمدی در جهت حفظ سلامت کاربر، در تولید برخی از مدل های آن به کار رفته است. بدیهی است در انتخاب اره زنجیری، این ویژگی ها را مد نظر داشته باشیم. در زیر به چند مورد از مهمترین ویژگی های ایمنی به کار رفته در این دستگاه ها می پردازیم.

نحوه عملکرد ترمز زنجیر

با فشار دادن اهرم رو به جلو زنجیر متوقف می شود.

با برگرداندن اهرم به عقب زنجیر به حرکت ادامه می دهد.

منطقه ضربه برگشتی (kickback zone)

مواردی که ممکن است نوک تیغه اره زنجیری یا منطقه ضربه برگشتی به جسم دیگر برخورد کند.

ترمز زنجیر (Chain brake)

بزرگترین خطر هنگام کار با اره زنجیری، خطر برگشت و پرتاب دستگاه به عقب است که می تواند آسیب و جراحت جدی به کاربر برساند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که قسمت ¼ بالایی نوک تیغه اره زنجیری که به منطقه ضربه برگشتی (Kickback zone) معروف است، به جسمی برخورد کند یا با آن قسمت اقدام به بریدن چوب کنیم.

در این زمان به علت چرخش زنجیر با سرعت و قدرت بالا ممکن است اره به سمت بالا و عقب برگردد و به کاربر آسیب جدی برساند. هنگام کار با اره زنجیری باید مطمئن شویم که نوک تیغه اره زنجیری امکان برخورد با جسم یا شی دیگری نداشته باشد.

قیمت اره بنزینی

به هر حال ممکن هنگام کار با اره زنجیری نوک تیغه به چیزی برخورد کند و خطر آفرین شود، در این موارد، وجود سیستم ترمز زنجیر بسیار حائز اهمیت است. اگر موقع لگد زدن یا پرت شدن دستگاه به عقب، این سیستم را با فشار دادن اهرم فعال کنیم حرکت زنجیر بلافاصله متوقف می شود و خطر جراحت شدید در کاربر مرتفع می گردد.

البته کاربر می تواند در هر زمان با فشار دادن اهرم ترمز زنجیر رو به جلو چرخش زنجیر را متوقف کند. در برخی مدل ها نیز قابلیتی وجود دارد که به محض ضربه به نوک تیغه ساطوری، ترمز زنجیر عمل کرده و حرکت آن را متوقف می کند.

نگه دارنده زنجیر

در مواردی که زنجیر در جای خود به درستی مستقر نشده باشد، ممکن است بیرون بیاید یا پاره شود و با سرعت بالا به سمت کاربر پرت شود و در نتیجه ایجاد خطر آفرینی کند. در برخی از اره زنجیری ها قطعه ای نصب شده است که وقتی این اتفاق رخ می دهد، زنجیر را نگه می دارد و از پرت شدن آن جلوگیری می کند.

اهرم خفه کن

نیروی گشتاور موتور اره زنجیری زمانی به زنجیر منتقل می شود که کاربر این اهرم را نگه دارد و بلافاصله بعد از رها کردن این اهرم، زنجیر متوقف می شود. وجود این اهرم در مواقعی که اره برقی بیفتد یا از دست کاربر سر بخورد و کنترل آن به هر دلیل دیگری از دست کاربر خارج شود، مفید و حائز اهمیت است.

گارد محافظ دست راست

محافظی در زیر اره زنجیری تعبیه شده است برای حفاظت از دست راست در مواقعی که زنجیر بیرون می آید یا پاره می شود.

محافظ دست چپ

این محافظ برای محافظت از دست چپ و در جلو و بالای اره زنجیری تعبیه شده است.

دکمه استپ

با فشردن این دکمه توسط کاربر دستگاه به سرعت متوقف می شود. در دسترس بودن این دکمه در مواقع حساس بسیار مهم است.

نحوه انتقال توان از موتور به واحد برش: یک کلاچ گریز از مرکز به قسمت خروجی میل لنگ موتور نصب شده است که با افزایش دور موتور (2000 دور) باعث درگیری واحد برش با شفت میل لنگ می شود. زنجیر هماهنگ با دور میلنگ شروع به چرخش می کند.

تنظیمات، سرویس و نگهداری اره موتوری

جهت جلوگیری از بروز خرابی، سرویس مرتب اره زنجیری بسیار حائز اهمیت است. کاربر می بایست به تناسب حجم کار یک یا دو بار سرویس های روزانه را انجام دهد. مناسب ترین زمان برای بازدید و سرویس دستگاه، قبل از شروع کار روزانه است.

برای سرویس دستگاه نیاز است موارد زیر را بررسی نمایید:

  • زنجیر و ساطوری
  • تیز بودن اره برقی
  • حفره های روغن کاری
  • چک کردن هندل
  • فیلتر هوا
  • کاربراتور
  • شمع
  • ترمز زنجیر

نحوه تمیز کاری اره زنجیری

  1. دندانه های اره برقی را کاملا تمیز کنید و از سالم و تمیز بودن پره های خنک کننده موتور اطمینان حاصل نمایید.
  2. قطعات، پیچ و مهره دستگاه را بررسی و در صورت نیاز آنها را سفت کنید.
  3. تمیز بودن فیلتر هوا در موتورهای دو زمانه بسیار حائز اهمیت می باشد. این فیلتر را می توانید با بنزین شستشو داده و سپس با آب و صابون تمیز کنید.
  4. مخزن سوخت و فیلتر سوخت را پس از چند بار سوخت گیری تمیز کاری نمایید.
  5. با توجه به حساسیت بالای کار با اره زنجیری، ترمز زنجیر را مخصوصا در اطراف لولای ترمز کاملا تمیز کنید و از عملکرد صحیح ترمز زنجیر مطمئن شوید.
  6. نسبت صحیح مخلوط سوخت و بنزین را با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه رعایت نمایید.
  7. از عملکرد صحیح شمع موتور مطمئن شوید.
  8. با باز کردن زنجیر تیغه را بررسی کنید. شیار تیغه را تمیز و مواد خارجی، براده های چوب و برآمدگی های به وجود آمده را برطرف کنید.
  9. گرفتگی منافذ روغن را برطرف کنید.

قیمت اره موتوری

قیمت اره زنجیری بنزینی با توجه به برند و کشور سازنده بسیار متنوع بوده و عموما تولید کننده های چینی ارزانترین اره موتوری ها را عرضه می نمایند. با این حال خرید یک اره موتوری ارزان قیمت لزوما به معنای یک خرید نامناسب نمی باشد و برخی از این اره زنجیری های ارزان قیمت از کیفیت بسیار بالائی برخوردارند. جهت اطلاع از موجودی و قیمت انواع اره زنجیری در مدل های مختلف و انتخاب اره مناسب با کاربری برش و یا هرس، با قیمت مناسب، با کارشناسان فنی هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش پمپ کشاورزی ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، نمایندگی شیمچه در یزد. فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی. لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر ، تیلر بنزینی ، فروش پیکور هاش رونیکس در یزد .

فروش الکتروپمپ ، فروش انواع موتور برق ، قیمت الکترو پمپ ، علف زن ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی ،  فروش الکتروموتور در یزد ، ابزارهای کاربردی کشاورزی .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی. ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، فروش تیلر ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ ،  اسپلیت دیواری ، ست کنترل پنتاکس ایتالیایی ، ماشین آلات کشاورزی مهم‌ترین ادوات کشاورزی ، پمپ‌ کارواش‌ صنعتی ، مهم‌ترین لوازم کشاورزی .

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای ، فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد ، ابزار ادوات و تجهیزات کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی ، فروش تجهیزات آبیاری ، فروش اره برقی و بنزینی ، خرید شیر فشار شکن .

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست.خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد ، توان موتور نمایندگی شیمجه یزد ، خرید بهترین ابزارآلات کشاورزی و باغبانی ، فروش ابزار آلات رونیکس در یزد

.

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور ، اسپلیت دیواری استریم ، لجن کش و کف کش ، پمپ‌کارواش‌صنعتی .

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، تیلر بنزینی ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه ، فروش الکتروموتور ، قیمت الکتروموتور ، الکتروموتور دو سرعته ، تیلر کشاورزی ، خرید شیر فشار شکن .

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم ، نماینده فروش محصولات شیمجه در یزد . فروش تیلر کشاورزی ، خرید انواع تیلر و کولتیواتور ، مهم‌ترین ادوات کشاورزی ، فروش انواع موتور برق ، فروش اره برقی و بنزینی، فروش پیکور هاش رونیکس در یزد ، پمپ‌ کارواش‌ صنعتی ، فروش ابزار آلات رونیکس در یزد ،فروش پمپ لجن کش ، خرید انواع هواکش خانگی و صنعتی ، فن تهویه ، اره بنزینی .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

 

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟