آشنایی با وسایل کشاورزی | توان موتور

فروش وسایل کشاورزی

آشنایی با وسایل کشاورزی و آنچه را که نیاز دارید از آنها بیاموزید

وسایل کشاورزی : آیا فکر گذراندن یک بعدازظهر جمعه با تجهیزات کشاورزی برای شما زمان خوبی به نظر می‌رسد؟

در این صورت، شما باید یک کشاورز باشید. هنگامی‌که برای خرید ماشین آلات کشاورزی اقدام می‌کنید. باید اطلاعات کافی راجع به هر کدام از وسایل کشاورزی داشته باشید، در نتیجه با تحقیق در مورد انواع تجهیزات و برندها، می‌توانید انتخاب دقیقی داشته باشید.

با این اوصاف، اکثر کشاورزان در مقیاس کوچک گزینه‌های زیادی داشته اما پول کمی‌ دارند. بنابراین حتی شناختن کوچکترین تجهیزات کشاورزی بسیار اهمیت دارد. در ادامه به مهم‌ترین وسایلی که در کشاورزی استفاده می‌شود می‌پردازیم.

 

۱- تراکتور؛ اصلی‌ترین ابزار کشاورز

تراکتورها در اندازه‌های مناسب برای کشاورزان با توجه به هکتار زمین آنها در دسترس است. تراکتور یک خرید کاملاً منطقی برای کشاورزان در مقیاس کوچک است.

تراکتور به عنوان برترین وسایلی است که یک کشاورز به آن نیاز دارد. زیرا با آن می‌تواند به راحتی در زمین خود کار کند. و بدون آن می‌توان گفت کشاورزی ناممکن است. پس اگر می‌خواهید به تازگی کشاورز شوید. اصلی‌ترین چیزی که باید در نظر بگیرید تراکتور است.

 

۲- واگن؛ ابزاری اساسی و پرکاربرد

یک “واگن” مزرعه ممکن است شبیه واگن قرمز کوچکی باشد. که در کودکی داشته‌اید. واگن، در واقع یک قطعه چوبی بزرگ و چهار چرخ در تجهیزات مزرعه است. که برای جابجایی یونجه طراحی شده است. واگن‌ها نیز در بسیاری از طرح‌ها وجود دارند. و استفاده‌های بی شماری از واگن‌ها به غیر از حمل یونجه هم وجود دارد. این قطعه کاربردی در مزرعه بیشتر توسط خود کشاورز ساخته می‌شود. زیرا ساختار آنچنان پیچیده‌ای ندارد.

 

۳- بولدوزر؛ وسیله‌ای کاربردی در کشاورزی

اگر به فکر کندن یک زمین هستید بولدوزر ابزار مورد علاقه شما خواهد بود. اگر قصد ندارید به طور منظم زمین را کنده یا حفره‌هایی در آن ایجاد کنید. بهتر است به جای خرید این دستگاه، آن را به امانت یا اجاره بگیرید. کوله پشتی را می‌توان به عنوان ابزار هیدرولیکی جداگانه برای برخی از انواع تراکتور خریداری کرد. البته می‌توان با یکسری اتصالات این ابزار را در تراکتور هم داشت. که دیگر نیازی به این دستگاه پیدا نکنید اما برای کارهای بزرگ به طور قطع نیاز است.

 

۴- لودر؛ از مهمترین وسایل کشاورزی

لودرهای جلویی را می‌توان در مزرعه با مقیاس کوچک مفید دانست. زیرا همه تراکتورها برای یک لودر در جلو مجهز نیستند. اما اگر لودر جلو داشته باشید می‌توانید به راحتی خاک را در مزرعه خود جابه‌جا کنید. با این کار می‌توان زمین را قطعه بندی کرده. و در هر قسمت کشاورزی اصولی را دنبال کرد.

 

۵- کولتیواتور؛ جز پرکاربرد ملزومات کشاورزی

از کولتیواتورها برای کشت خاک استفاده می‌شود، احتمالاً با دیدن عکس‌های آن این را حدس زده‌اید. به طور خاص، از کولتیواتورها برای کنترل علف‌های هرز قبل از کاشت در بستر خاک و همچنین ترکیب بقایای محصول یا علف‌های هرز و آماده سازی بستر بذر استفاده می‌شود. کولتیواتور به راحتی علف‌های هرز اطراف گیاهان را برمی‌دارد. تا رشد گیاه به صورت دقیق پیاده سازی شود. این دستگاه بدون آسیب به گیاه‌ها به راحتی زمین شما را مستعد رشد حداکثری گیاهان می‌کند.

 

۶- کولتیپاکر؛ برای کاشت با دقت بذرها

کولتیپاکر پشت تراکتور وصل می‌شود. و بذر گیاهانتان را در آن می‌ریزید. با حرکت تراکتور کولتیپاکر به طور منظم در یک خط بذر را در زمین فرو می‌کند. و اندازه دقیق بذر در خاک قرار می‌گیرد. در نتیجه به طور منظم شما بذر را در خاک قرار داده‌اید. که باعث نظم در رشد گیاهانتان می‌شود.

 

۷- شخم‌زن؛ از اصلی‌ترین وسایل کشاورزی

شخم‌زن انواع گوناگونی دارد که با توجه به نوع محصول از آن استفاده می‌شود. با توجه به نوع خاک، نوع تولید محصول و وضعیت زمین، ترکیب مناسب شخم‌زن را برای مزرعه خود باید انتخاب کنید. در ادامه نوع از اصلی‌ترین شخم‌زن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • شخم‌زن تخته‌ای: اینها بیشتر در زمین‌هایی استفاده می‌شوند که قبلاً محصول زراعی نداشته‌اند. یا برای مدت طولانی آزاد بوده‌اند. بال‌های بزرگ این شخم‌زن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کل خاک یک منطقه را بریده و به بالا برگردانند.
  • شخم‌زن قلمی: این شخم زن بسیار بلند است و خاک را تا عمق 12 اینچ برمی‌گرداند. تفاوتی که این شخم‌زن دارد این است که برای زمین‌هایی که قبل‌تر بذر در آنها قرار داده شده است استفاده می‌شود. و می‌تواند آنها را از زیر خاک بیرون بیاورد.
  • شخم‌زن دیسکی: به کمک این شخم‌زن خاک برش می‌خورد. اما آن را کاملاً برعکس نمی‌کند. و در واقع می‌توان گفت برای شخم‌زدن‌های ساده از آن استفاده می‌شود.

 

۸- هارو؛ برای توزیع مناسب و یکدست خاک در زمین

هاروها برای تراز کردن سطح خاک، توزیع مجدد باقیمانده بذر و جلوگیری از جوانه زنی علف‌های هرز، اصولا پشت تراکتور نصب می‌شود. البته برای صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانید یک ‌هارو را به تراکتور متصل کنید. ولی به صورت جداگانه هم به فروش می‌رسد. هاروها همچنین برای از بین بردن کود در مرتع و صاف کردن سطوح جمع شده در یک نقطه مفید هستند.

 

۹- سمپاش؛ ابزاری برای آفت‌کشی

برای دفع آفات یا خطرات دیگری که گیاهان را تهدید می‌کند. سمپاش یکی از اصلی‌ترین وسایل کشاورزی است. که بودن آن در هر مزرعه‌ای ضروری است. سمپاش‌ها با اندازه‌های مختلفی وجود دارد، یکی از انواع آن اندازه کوچکی داشته که در یک نقطه قرار داده می‌شود. و عمل سمپاشی را انجام می‌دهد. نوع دیگر آن برای کشاورزانی که چندین هکتار محصول دارند ساخته شده است. که سمپاش نصب شده بر روی تراکتور را استفاده می‌کنند.

 

۱۰- سیستم آبیاری؛ از مهم‌ترین مراحل تجهیزاتی در کشاورزی

محصولات شما بدون آبیاری مداوم خوب رشد نمی‌کنند. مگر اینکه بخواهید هر شب چند شب با شلنگ در باغ یا مزرعه خود بایستید. و آبیاری را تا صبح به عهده بگیرید! یکی از متداول‌ترین سیستم‌های آبیاری، آبیاری قطره‌ای است که امروزه اکثر کشاورزان از این سیستم آبیاری استفاده می‌کنند. این سیستم آبیاری به گونه‌ای است که در طول روز آب به صورت قطره قطره به پای گیاه ریخته می‌شود. و به مرور همواره در حال آبیاری است.

 

۱۱- داس؛ ابزار دست کشاورز

داس کوچکترین ابزار مزرعه است، این ابزار دست راست کشاورز است. و همیشه آن را به همراه دارد. این ابزار نیاز به تجهیزات پیچیده‌ای ندارد مانند یک چاقوی تیز است. و زمانی که کشاورز چیزی را در زمین خود می‌خواهد بچنید از آن استفاده می‌کند. و بیشتر برای چیز‌های کوچک در زمین به کار می‌آید.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ: 09131540297

اینستاگرام:  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی .

ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد، تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی .

فروش الکترو پمپ ، گیربکس کشاورزی ، الکترو موتور ، هواکش صنعتی ، کفکش توان تک ، قطعات کفکش توان تک ، شیر فشار شکن ، فروش شلنگ های خرطومی ، تیلر کولتیواتور ، فروش ادوات کشاورزی ،  توان موتور ، اره موتوری  .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟