ژنراتور یا موتور برق | فروش انواع موتور برق

ژنراتور

ژنراتور یا موتور برق ، فروش انواع موتور برق در توان موتور

یکی از سوال های مهمی که همیشه مطرح می شود این است که موتور برق چیست؟ و چگونه کار می کند؟ پس در این مطلب سعی شده است علاوه بر پاسخ به این سوال که موتور برق یا ژنراتور چیست ، انواع موتور برق ها و اجزای تشکیل دهنده آنها و کاربرد هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.

فروش آنلاین ابزار کشاورزی

موتور برق چیست ؟

موتور برق یا ژنراتور دستگاهی است متشکل از مجموعه ای از قطعات به هم پیوسته که انرژی مکانیکی و چرخشی موتور را از طریق احتراق به انرژی الکترسیته و برق تبدیل می کند. و از قسمت های مختلفی مانند، موتور، آلترناتور، مخزن سوخت، استارت و خروجی برق تشکیل شده است. که هرکدام وظایف مختلفی بر عهده دارند. و در نهایت برق تولید می کنند.این تبدیل انرژی باعث ایجاد نیروی برق می شود.

ژنراتور یا موتور برق ، فروش انواع موتور برق در توان موتور

ژنراتور ها در اصل دستگاه مولد برق هستند. که ما به کمک آنها می توانیم کارهای مهم و متدوال خود را که نیاز به برق دارد. به راحتی انجام دهیم. موتور برق یا ژنراتور ها امروزه نقش مهمی را در زندگی های شهری و صنعتی دارند. و به وسیله آنها می توان کارها را به راحتی انجام داد. پس موتور های برق را میتوان دیزل ژنراتور هایی نام برد. که در مقیاس کوچک ، کار این ابزار تامین انرژی الکتریکی برای مکان های کوچک را انجام می دهد.

موتور های برق انواع مختلفی دارند. و با توجه به موارد استفاده به دسته های مختلف تقسیم می شوند.

انواع موتور برق

همان طور که در بالا توضیح دادیم موتور برق یا ژنراتور برق دستگاه هایی هستند که انرژی مکانیکی را به انرژی الکترسیته تبدیل می کنند. و انواع مختلفی دارند. ژنراتور ها دارای دسته بندی های متفاوتی هستند. که مهمترین معیار جهت جداسازی آنها از یکدیگر میزان قدرت خروجی آنهاست که با واحد قدرت ” وات ” اندازه گیری می شود .

موتور برق ها بر اساس سوخت به سه دسته دیزلی، بنزین و گازسوز تقسیم می شوند :

موتور برق بنزینی :

موتور برق های بنزینی از متداول ترین انواع موتور برق ها می باشند. که بیشترین مصرف را در بین عموم دارند. و در کل نیز از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. و کاربرد آنها نسبت به مدل های دیگر بیشتر است. سوخت این نوع از موتور برق ها همان طور که از نامشان پیداست بنزین می باشد. پس به این دلیل باید نسبت به باز بودن محیط استفاده ی آنها دقت لازم را داشت . در موتور برق بنزینی ،سوخت بنزین از طریق احتراق ابتدا انرژی حاصل از سوخت را به انرژی مکانیکی و سپس انرژی مکانیکی را به انرزی الکتریسیته تبدیل می کند. این نوع موتور برق ها دارای مدت زمان کارکرد طولانی تری هستند.

فروش آنلاین ابزار کشاورزی

موتور برق دیزلی :

در موتور برق های دیزلی از سوخت گازوئیل و دیزل استفاده می شود. احتراق در این دستگاه باعث متراکم شدن پیستون می شود. و این عامل قدرت موتور را نسبت به موتور برق های بنزینی چند برابر می کند. و از لحاظ اقتصادی نسبت به بنزین مقرون به صرفه است.

موتور برق گازسوز :

یکی از مزیت های موتور برق گازسوز این است که از طریق سوخت طبیعی گاز ،انرژی مکانیکی را به انرژی الکترسیته تبدیل می کند. با توجه به سوخت پاک و کم صرفه بودن، این دستگاه برای مصارف خانگی نیز می‌تواند بسیار مناسب باشد. و طول عمر بیشتری نسبت به دستگاه های بنزینی دارد.

ژنراتور یا موتور برق ، فروش انواع موتور برق در توان موتور

قسمت های اصلی و اجزای ژنراتور یا موتور برق چیست ؟

موتور برق از اجزاء مختلفی تشکیل می شود و وظیفه نهایی این اجزا این است. که در یک هماهنگی و پیوستگی از طریق احتراق ،انرژی مکانیکی و سپس انرژی الکترسیته به وجود آورند. از اجزا مهم موتور برق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خنک کننده : 

قطعات مختلف موتور برق در حین کار دچار افزایش دما می شوند. به همین دلیل یک سیستم خنک کننده برای آن ها تعبیه شده است.

روغن رسانی :

از آنجا که موتور برق ها دارای سیستم مکانیکی هستند. می بایست از روغن کاری متوالی به جهت بالا بردن طول عمر این قطعات استفاده نمود .

ژنراتور یا موتور برق ، فروش انواع موتور برق در توان موتور

تولید کننده برق :

در این قسمت تولید برق متوالی که مشخصات برق شهر را دارد تولید می شود. آلترناتئر قسمتی از دستگاه موتور برق است که انرژی الکتریکی را تامین می کند.

فروش آنلاین ابزار کشاورزی

تنظیم کننده ولتاژ :

به دلیل موتوری بودن این سیستم امکان نوسانات زیادی در آن وجود دارد. که می بایست تثبیت شده. و گاها به برق  DC تبدیل شوند .

پانل برق : 

این قسمت در واقع کنترل و محافظت از موتور و ژنراتور برق و همچنین تجهیزات خروجی برق AC , DC را بر عهده دارد.

موتور دستگاه :

این بخش مهم ترین قسمت دستگاه است. و کار اصلی موتور تامین انرژی مکانیکی در دستگاه و ایجاد گشتاور است. که طی فرایندی آن را به انرزی برق تبدیل می کند. هر چه موتور از قدرت و توان بالایی برخوردار باشد قدرت برق بیشتری تولید می کند.

ژنراتور یا موتور برق ، فروش انواع موتور برق در توان موتور

سیستم سوخت: 

سیستم سوخت بخشی از دستگاه است. که در اصل وظیفه سوخت رسانی به موتور را به عهده دارد.

کاربرد ژنراتور یا موتور برق چیست ؟

به صورت کلی می توان گفت که موتور برق ها در هر مکانی که نیاز به وجود برق باشد. ولی امکان رساندن برق شهری در آن نقطه وجود نداشته باشد کاربرد دارند. و به طور کلی هنگامی که برق سراسری قطع می شود. و یا به سیستم برق سراسری وصل نیستیم و نیاز به برق داریم مورد استفاده قرار می گیرند. ، که از جمله ی این اماکن می توان به :

بیمارستان ها ، مدارس، مراکز صنعتی حساس،باغها، ویلاها ،کارخانه ها ، قطار ها، کشتی ها و حتی هواپیما ها و خانه های جنگلی اشاره نمود .

فروش آنلاین ابزار کشاورزی

سیستم های راه اندازی موتور برق

هندلی : در این مکانیزم ، کشیدن طناب باعث چرخاندن میل لنگ شده و دستگاه روشن می شود. توان موتور برق با مکانیزم راه اندازی هندلی بین ۱ تا ۳ کیلو وات است.

استارتی : در این حالت دستگاه از طریق استارت زدن روشن می شود. و با توجه به سهولتی که دارد. بسیار مورد توجه کاربران قرار می گیرد. موتور برق با مکانیزم راه اندازی استارتی توان بالاتر از ۳ کیلو وات دارد.

اتوماتیک، در این مکانیزم دستگاه به برق شهری وصل می شود. و همزمان با قطع برق ،دستگاه روشن شده و آماده استفاده می شود. و با وصل شدن جریان برق دستگاه خاموش می شود.

ولتاژ خروجی

موتور های برق به لحاظ ولتاژ به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند. یکی از مواردی که در هنگام خرید دستگاه موتور برق باید به آن دقت کرد ولتاژ دستگاه است.پس در قدم اول برای انتخاب موتور برق باید به ولتاژ خروجی آن دقت کنیم. موتور های برق تک فاز مناسب کارهای کوچک و منازل هستند. و برای مصارف مشابه این چنینی گزینه مناسبی می باشند. و موتور های سه فاز نیز با توجه به ولتاژ خروجی برای مصارف صنعتی و ابزارآلات سنگین مناسب هستند. و مورد استفاده قرار می گیرند.

ژنراتور یا موتور برق ، فروش انواع موتور برق در توان موتور

موتور برق بدون صدا

موتور های برق بدون صدا به موتورهایی گفته می شوند که در مواقع استفاده از آنها صدای موتور در کمترین حد باشد. و یا صدایی نداشته باشد. از ویژگی هایی که باعث کم شدن صدای موتور برق می شود. واحد دسی بل (dB)است و هرچه موتور دسیبل کمتری داشته باشد. صدای آن نیز هنگام استفاده کم خواهد بود. علاوه بر این موضوع عوامل دیگری نیز در بدون صدا شدن موتوربرق تاثیر گذارند. که در ادامه به صورت تیتر وار به آنها اشاره می کنیم.

  • قرار گیری موتور برق بر روی سطوح صاف و یکنواخت
  • استفاده از صدا خفه کن مانند اگزوز
  • استفاده از موتور برق هایی که دارای کانوپی هستند
  • دستگاه هایی که مجهز به اینورتر هستند
  • فاصله گذاری بین محیط کار و محل قرار گیری موتور برق

با توجه به توضیحات بالا ،موتور برق یا ژنراتور برق دستگاه هایی هستند که هنگامی که برق شهری قطع است. و ما نیاز به برق داریم، برق را در اختیار ما می گذارند. از موارد مورد استفاده این دستگاه به مکان هایی مانند باغ ها، ویلا ها، آبنما ها و نمونه های مشابه می توان اشاره کرد. که با توجه به کابردی که دارند می توانند مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گیرد و نیاز ها را بر طرف کند.

فروش آنلاین ابزار کشاورزی

ژنراتور یا موتور برق ، فروش انواع موتور برق در توان موتور

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ.

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد.

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور.

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟