پمپ آب خانگی | فروش پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی

دبی پمپ آب خانگی چیست؟

پمپ آب خانگی : امروزه سعی شده است شبکه های آبرسانی در بیشتر مناطق روستایی و شهری ایران برقرار شود. اما بنا به دلایل خاص ممکن است فشار آب در ساختمان ها، به خصوص ساختمان های مرتفع تا حد زیادی کاهش یابد.

که این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از ساکنان ساختمان ها و حتی خانه ها شده است. به همین دلیل استفاده کردن از برخی تهمیدات برای جلوگیری از کاهش فشار آب ضروری است.

لازم به ذکر می باشد. در شبکه های آبرسانی شهری، روستایی و صنعتی، گاهی اوقات فشار آب ورودی به ساختمان ها، مجتمع های مسکونی، تجاری یا صنعتی جهت تامین آب مصرفی با فشار و دبی مورد نیاز و مطلوب در برخی واحد ها مخصوصا واحد های مستقر در طبقات بالایی به اندازه لازم و کافی نمی باشد. در این گونه موارد استفاده از پمپ آب جهت تقویت فشار آب امری لازم و ضروری خواهد بود.

فروش پمپ آب خانگی

در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری کوچک تا متوسط از پمپ آب خانگی استفاده می شود. و در مجتمع های بزرگتر معمولا از بوستر پمپ های آبرسانی که شامل دو یا تعداد بیشتری از پمپ آب است، استفاده می شود.

در این مقاله از وب سایت توان موتور داریم تا به بررسی دبی پمپ آب خانگی بپردازیم. و مطالب مهمی را در اختیار شما عزیزان بگذاریم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با توان موتور همراه باشید.

پمپ آب چیست؟

می توان اذعان داشت که پمپ آب وسیله ای مکانیکی می باشد. که برای جابجایی و انتقال انواع مایعات به کار گرفته می شود. این وسیله با افزایش فشار، باعث جابجایی مایعات به ارتفاع بالاتر (با افزایش هد) یا حتی پایین تر (قسمت حوضچه و یا مخزن) می شود. پمپ ها در صنایع مختلف کاربرد بسیاری دارد و هم چنین انواع مختلفی از آن ها وجود دارد. لازم به ذکر است که پمپ ها از منابع انرژی مختلفی استفاده می کنند که شامل موارد زیر می شوند:

  • پمپ ها با کارکرد دستی
  • پمپ های برقی
  • پمپ با موتورهای درون سوز
  • پمپ بادی

فروش پمپ آب خانگی

هم چنین می توان اشاره داشت پمپ ها دارای اندازه های مختلفی هستند. که از سایز میکروسکوپی برای کارهای پزشکی تا پمپ های بزرگ صنعتی را شامل خواهد شد. اگر بخواهیم طرز کار پمپ ها را شرح دهیم. باید بیان کنیم که پمپ انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی مانند موتور گرفته و به سیال مایعی که در حال عبور از آن است منتقل می نماید. در نتیجه انرژی سیال پس از خارج شدن از پمپ افزایش پیدا می کند.

از پمپ ها برای انتقال و یا جابجایی سیال از یک نقطه به نقطه دیگر در یک سیستم لوله کشی و یا هیدرولیک استفاده می شود. پمپ ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را خواهند داشت. یکی از پمپ هایی که از آن در خانه های مسکونی با تعداد واحد های متوسط استفاده می شود، پمپ آب خانگی است که اکنون به بررسی آن می پردازیم.

دبی پمپ آب خانگی:

شایان ذکر است که به میزان عبور سیال از یک مقطع در واحد زمان، دبی اطلاق می شود و معمولا آن را با Q نمایش می دهند. اندازه گیری دبی به صورت عمده بر اساس دو واحد اندازه گیری انجام می شود که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  • واحدهای جرمی: میزان عبور توده جرمی سیال در کسر مشخصی از زمان محاسبه می شود، مانند Kg/h
  • واحدهای حجمی: میزان عبور توده حجمی از سیال در واحد زمان محاسبه می گردد، مانند lit/min (لیتر در دقیقه) و m3/s (متر مکعب در ثانیه)

 

به عبارت دیگر، دبی به معنای آبدهی می باشد. و منظور از آبدهی نیز این است که یک پمپ آب خانگی در یک مدت زمان معین چه میزانی از آب را می تواند جابه جا نماید. اما لازم است به این تعریف، یک نکته بسیار مهم را اضافه نماییم که در زیر به آن اشاره می کنیم:

“دبی یک پمپ در ارتفاع های مختلف، متفاوت خواهد بود و نباید همیشه آن را ثابت بدانید”

فشار پمپ آب خانگی:

می توان اذعان داشت که یکی دیگر از پارامترهای بسیار مهم در سیستم پمپ آب خانگی مربوط به میزان فشار پمپ می باشد. ممکن است برخی از شما دبی را با فشار آب اشتباه بگیرید. بنابراین دانستن هر کدام از پارامترهای پمپ آب می تواند به انتخاب یک پمپ مناسب برای ساختمان کمک بسیاری نماید.

فشار پمپ آب با دبی پمپ تفاوت بسیاری دارد. و در واقع فشار پمپ آب، توان پمپ را اندازه گیری می کند. باید بیان شود که واحد فشار در پمپ آب به صورت بار یا پوند در هر متر مربع اندازه گیری خواهد شد. در واقع فشار پمپ آب با دبی و هم چنین قدرت پمپ آب در ارتباط می باشد. و پارامتری است که نحوه کار کرد پمپ آب را توصیف خواهد کرد.

البته نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که در پمپ های سانتریفوژی به جای فشار پمپ، از هد پمپ به عنوان میزان توان پمپ آب نیز یاد می شود. اگر قصد تهیه پمپ آب خانگی را دارید، باید توجه داشته باشید. که در هنگام انتخاب و تهیه پمپ آب خانگی باید فشار خروجی پمپ برابر یا بیشتر از فشار سیستم در دبی پمپ مورد نیاز باشد.

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که هد پمپ آب چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که از هد به عنوان فشار پمپ آب نیز یاد می شود. به این معنا که هد پمپ آب میزان ارتفاعی است که پمپ مورد نظر می تواند آب را بالا ببرد. شایان ذکر است که میزان هد پمپ در شرایط استاندارد اندازه گیری شده. و نشان دهنده مقدار ارتفاع بالا رفتن آب تحت فشار مربوطه می باشد. به بیان ساده تر زمانی که آب توسط پمپ به سمت بالا پمپاژ می شود. مقدار هد پمپ معادل ارتفاعی است که آب حرکت کرده است. واحد محاسبه هد پمپ برای پمپ های سانتریفوژی بر اساس متر یا فوت بیان شده و علامت اختصاری آن H است.

دبی و هد در پمپ آب خانگی:

باید بدانید که رابطه ای میان پمپ هد آب و دبی پمپ آب خانگی وجود دارد. و نباید آن ها را از یک دیگر کاملا مستقل در نظر گرفت. اگر بخواهیم رابطه این دو را توضیح دهیم، باید اشاره کنیم که میزان دبی با هد رابطه ای عکس دارند. به صورتی که هرچه هد آب بالاتر رود. میزان دبی پمپ آب خانگی کاهش خواهد یافت. و هم چنین هرچقدر دبی بیشتر باشد. آنگاه قدرت پرتاب آب پمپ نیز کمتر خواهد شد.

اگر هد آب با ارتفاع ساختمان شما سنجیده شود. آنگاه دبی نیز با تعداد شیرهای آب موجود در ساختمان سنجیده خواهد شد. این موضوع بدان معناست که اگر همه شیرهای آب یک ساختمان را باز کنیم. آنگاه باید انتقال آب در یک دقیقه به یک میزان باشد. به عنوان مثال اگر شما شیرهای آب را باز کنید. و در طبقات پایین تر در یک دقیقه 8 لیتر آب جابه جا شود. و در طبقات بالاتر در یک دقیقه 4 لیتر آب جابه جا گردد. یعنی پمپ شما دارای ایراد است. و ساختمان شما مشکل دبی آب دارد. بنابراین دبی با هد در ارتباط است.

 

اهمیت دبی پمپ خانگی:

ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید این که چرا پارامتر دبی در پمپ های خانگی اهمیت دارد؟! لازم به ذکر است که باید دبی با میزان حجم آب مورد نیاز در کل سیستم لوله کشی آب ساختمان تناسب داشته باشد. در غیر این صورت دستگاه فاقد کارایی لازم خواهد بود. در صورتی که دبی آب کم باشد، آنگاه در طبقات بالاتر با مشکل آبرسانی مواجه خواهیم شد (به اصطلاح آب هرگز نمی تواند سر بالا برود. و اگر دبی پمپ دچار ایراد باشد. به طبقات بالاتر آبدهی انجام نخواهد شد)

اگر دبی پمپ آب خانگی بیشتر از حد مورد نیاز در ساختمان باشد. آنگاه فشار آب نیز در درون سیستم لوله کشی افزایش پیدا خواهد کرد. و این موضوع باعث می شود که با مشکلاتی مانند ترکیدگی و نشتی لوله آب روبه رو شویم. هم چنین استفاده از پمپ آب در دبی بالاتر از حد نیاز سبب اتلاف انرژی و صرف هزینه های بیشتر می شود. به خصوص در این دوران خشکسالی و کم آبی باعث در رفتن آب خواهد شد!

برعکس موضوع ذکر شده در بالا نیز وجود دارد، به این صورت که اگر دبی یا حجم آب در پمپ آب خانگی از حد نیاز ساختمان کمتر باشد. آنگاه باعث کاهش میزان فشار آب خواهد شد. بنابراین پمپ باید با قدرت بیشتری کار کند. تا کمبود فشار آب ساختمان را جبران نماید. که در این صورت به سیستم پمپ آب فشار مضاعفی وارد می شود. و ممکن است از طول عمر پمپ آب خانگی بکاهد. بنابراین باید در هنگام انتخاب و خرید پمپ آب، دبی پمپ را با توجه به نیاز ساختمان در نظر داشته باشید.

دو نکته بسیار مهم:

  • هر چه تعداد افراد ساکن در ساختمان و حمام های موجود در آن بیشتر باشند. حجم آب مورد استفاده از پمپ افزایش می یابد.
  • هر چه ساختمان ارتفاع بلندتری داشته باشد، هد پمپ مورد نیاز افزایش خواهد یافت.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

خرید موتور برق

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ: 09131540297

اینستاگرام:  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، قیمت تیلر .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد، تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی .

فروش موتور پمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن .

شیر فشار شکن ، خرید موتور برق ، فروش  چمن زن ، فروش علفزن ، فروش الکتروموتور سه فاز، فروش لانس سمپاش  .

فروش الکترو پمپ ، گیربکس کشاورزی ، الکترو موتور ، هواکش صنعتی ، کفکش توان تک ، قطعات کفکش توان تک ، شیر فشار شکن ، فروش شلنگ های خرطومی ، تیلر کولتیواتور ، فروش ادوات کشاورزی ،  توان موتور ، اره موتوری  .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟