موتور برق جوشکاری | موتور برق مناسب برای جوشکاری

موتور برق جوشکاری

موتور برق جوشکاری | موتور برق مناسب برای جوشکاری کدام است ؟

موتور برق یا ژنراتور یک ابزار موتوری است که انرژی مکانیکی به دست آمده از سوخت را تبدیل به انرژی الکتریکی می کند. توسط موتور برق می توان ابزارآلات برقی از جمله دستگاه های جوش را راه اندازی کرد. و از آنها در فرایند های جوشکاری استفاده کرد. موتور برق جوشکاری نیز در مواردی که دسترسی به جریان شهری تک فاز یا سه فاز نداریم، جهت استفاده از دستگاه جوش کاربرد دارد.

در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که بهترین موتور برق جوشکاری کدام است. و برای انتخاب ژنراتور برای جوشکاری به چه نکاتی باید توجه کنیم. علاوه بر این به میزان توان مورد نیاز موتور برق و حداقل توان آن جهت راه اندازی دستگاه جوش نیز اشاره می کنیم. با نوین پیرکس همراه باشید تا درباره این موضوع اطلاعات جامع و کاربردی به دست آورید.

کاربرد موتور برق

موتور برق یکی از ابزارهای موتوری است که مانند دیگر ابزار ها کاربرد هایی دارد و با توجه به مکانیزم آن در مکان هایی استفاده می شود. که دسترسی به برق شهری نداریم .همچنین می توانیم ، عملیات جوشکاری را نیز با آن انجام دهیم. در زیر به صورت تیتر وارد به برخی از مهم ترین کاربرد های موتور برق مناسب جوشکاری اشاره می کنیم.

ساخت پل

ساخت راه آهن

جوشکاری مخازن و لوله ها

بهترین موتور برق جوشکاری کدام است ؟

موتور برق مناسب جوشکاری

برای پاسخ دادن به این سوال نمی توان جواب قاطعی را عنوان کرد. چرا که انتخاب بهترین موتوربرق می بایست متناسب با نوع دستگاه جوشکاری و میزان جریان ورودی آن باشد. در ادامه به عوامل مهم در انتخاب بهترین موتور برق می پردازیم:

 

راحتی حمل و جابجایی

یکی از عوامل موثر در انتخاب موتور برق جوشکاری این است که راحتی حمل و جابجایی داشته باشد. این عامل کمک می کند تا بتوانیم از آن در جاهای مختلفی استفاده کنیم. چرا که گاهی ممکن است جوشکاری در مکان های دشواری انجام شود. و وزن کم و راحتی حمل نقل این کمک را می کند. تا به راحتی بتوانیم عملیات های جوشکاری را انجام دهیم.

 

مصرف سوخت و حجم باک

با توجه به اینکه موتور برق از سوخت بنزین و گازوئیل استفاده می کند. دقت کردن به نوع سوخت و حجم باک آن اهمیت دارد و دلیل آن هم به این خاطر است. که ممکن است در برخی از مواقع فرایند جوشکاری بسیار طولانی و زمان بر باشد. پس نیاز است که به حجم باک توجه داشته باشیم. و حجم باک به گونه ای نباشد که سوخت به زودی تمام شده و عملیات جوشکاری در نیمه راه متوقف شود.

البته باید در اینجا یادآور شد که باید به نوع جوشکاری و نوع فعالیت های جوشکاری نیز توجه داشته باشیم. و متناسب با دستگاه جوش در انتخاب موتور برق مناسب برای جوشکاری قدم برداریم.

خروجی موتور برق

خروجی موتور برق یعنی تک فاز بودن و یا سه فاز بودن از موارد خیلی مهمی است که در انتخاب بهترین موتور برق به ما کمک می کند. چراکه برخی از دستگاه جوش ها آمپر بالایی دارند. و نیاز به برق سه فاز و همچنین توان بالایی دارند. و به همین دلیل باید از موتور برق مناسب جهت جوشکاری با اندازه آمپر این مدل دستگاه ها ،استفاده کنیم. سه فاز بودن و تک فاز بودن از اصلی ترین فاکتور ها در انتخاب دستگاه و خروجی برقِ موتور برق جوشکاری به حساب می آید.

 

موتور برق برای جوشکاری باید چند وات باشد؟

موتور برق برای جوشکاری

یکی از سوال های مهمی که همیشه پرسیده می شود. این است که موتور برق برای جوشکاری باید چند وات باشد که پاسخ دادن به آن می تواند ما را در انتخاب موتور برق مناسب جهت جوشکاری کمک کند. با توجه به اینکه دستگاه های جوش دارای جریان ورودی آمپر های مختلف هستند. باید با توجه به این نکته موتور برق مناسب برای جوشکاری را انتخاب کنیم.

برای مثال یک دستگاه جوش ۲۵۰ آمپر آروا مدل ۲۱۱۵ جریان ورودی حدودا ۳۹.۵ دارد. که باید با توجه به این عدد ،موتور برق مناسب را انتخاب کنیم.اما برای اینکه بدانیم چه توانی لازم داریم به یک فرمول نیاز داریم.

بعد از مشخص شدن حداکثر جریان ورودی ابتدا تک فاز بودن و یا سه فاز بودن دستگاه را شناسایی می کنیم. اگر تک فاز بود جریان ورودی دستگاه جوش را در عدد ۲۲۰ ضرب می کنیم. و اگر سه فاز بود در ۳۳۰ ضرب می کنیم . عدد به دست آمده، حداقل توان موتور برقی که باید در اختیار داشته باشیم را به ما می دهد. برای مثال یک دستگاه جوش ۲۵۰ آمپر تک فاز نیاز به توان حدودی ۸.۷ کیلو وات دارد.

پس با دانستن این موضوع که توان حدودی دستگاه جوش چقدر است. می توانیم موتور برق مناسب برای جوشکاری را انتخاب کنیم.

حداقل توان موتور برق برای جوشکاری

برای راه اندازی دستگاه جوش نیاز به حداقل توانی از موتور برق داریم. برای مثال یک دستگاه جوش ۱۶۰ آمپر با جریان ورودی ۱۴ آمپر به توان ۳.۱ وات نیاز دارد. که بتوان با کمک این توان، دستگاه جوشکاری را راه اندازی کرد. اما این عدد به دست آمده یعنی ۳.۱ وات ،تنها روی کاغذ می باشد. و در عمل برای استفاده مطلوب بهتر است توان محاسبه شده را کمی بالاتر در نظر بگیرید.

 

موتور برق مناسب برای انواع جوشکاری

موتور برق مناسب جهت جوشکاری

همانطور که دانستیم موتور برق با تامین نیرو و برق به ما در مواردی که به جریان برق دسترسی نداریم کمک می کند.اما روش ها و انواع مختلف جوشکاری نیز مانند سلولوزی، تیگ، پلاسما و … وجود دارند. که در صنایع و مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. که با کمک آنها انواع اتصالات فلزی را به وجود می آوریم .برای دانستن این که موتوربرق مناسب برای انواع جوشکاری کدام است باید به توان موتور برق دقت کنیم. و به عنوان مثال برای جوشکاری هایی که به آمپر بالای ۳۱۵ نیاز دارند. مانند جوش سلولزی، باید به سراغ دستگاهی با توان بالای ۱۳ کیلو وات برویم تا بتوایم از آن به شکل مناسبی استفاده کنیم.

نکات مهم برای خرید موتور برق جوشکاری

برای انتخاب موتور برق مناسب جوشکاری باید به یک سری موارد و نکات مهم توجه کنیم. که رعایت این نکته ها به ما کمک می کند تا یک ابزار بسیار مناسب و ایده آل را در اختیار داشته باشیم. در ادامه به برخی از این نکات مهم می پردازیم تا با یک نگاه وسیع بتوانید بهترین موتور برق  را تهیه کنید.

 

توان موتور برق

توان موتور یک پارامتر ثابت در ژنراتور برای جوشکاری است. و هر چقدر که این توان بالاتر باشد میزان برق بیشتری را می توانیم در اختیار داشته باشیم. عدد در توان موتور متناسب با نوع دستگاه می تواند متغیر باشد. و ثابت نیست و هر چقدر بیشتر باشد توان موتور برق نیز بالاتر می رود. توان بالای موتور برق ، انرژی، قدرت و میزان برق بیشتر در اختیار ما می گذارد. و یک نکته مهم برای انتخاب و خرید موتور برق است.

کیفیت موتور برق

کیفیت یک عامل اساسی و مهم در انتخاب موتور برق است. که شامل موارد مختلفی مانند ۱۰۰ درصد مس بودن سیم پیچی، استفاده از بهترین متریال در جنس بدنه ، رعایت استاندارد ها و … می باشد.

هر چقدر که ژنراتور برای جوشکاری ،شامل موارد گفته شده باشد یک انتخاب مناسب محسوب می شود.

ژنراتور برای جوشکاری

توان موتور :

در این مطلب به شناخت خوبی از موتور برق مناسب جهت جوشکاری و اینکه در چه مواقعی می توان از این ابزار موتوری استفاده کرد. و همچنین از همه مهم تر اینکه موتور برق باید دارای چه توانی باشد. که بتوان از آن برای راه اندازی دستگاه جوش استفاده کرد ، رسیدیم.

توان موتور دارای انواع مختلفی از موتور برق یا ژنراتور است که دارای توان های مختلفی می باشند. که برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با همکاران ما در تماس حاصل نمایید .

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ.

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد.

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور.

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟