قیمت ست کنترل پمپ آب | فروش ست کنترل در یزد

ست کنترل

ست کنترل چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت ست کنترل ، فروش ست کنترل ، ست کنترل یزد.

ست کنترل یکی از تجهیزات کاربردی در صنعت پمپ و سیستم آبرسانی است. به ‌طور خلاصه ، وظیفه ست کنترل، اتومات کردن، کنترل و تنظیم فشار آب است. در واقع این محصول به عنوان یکی از لوازم همراه پمپ‌ها در شبکه‌های آبرسانی مختلف به‌کار می‌رود. و با هدف کنترل جریان آب پمپ‌ها و جلوگیری از قطع‌ و‌‌ وصل شدن جریان و خسارت‌های دیگر که در نوسانات به پمپ و حتی لوله کشی ساختمان‌ها وارد می‌شود، استفاده می‌شود.

موارد کاربرد ست کنترل

همان‌طور که در بالا اشاره شد، ست کنترل وظیفه تنظیم فشار آب را دارد، به‌طوری که می‌تواند کم و زیاد شدن فشار آب را کاملاً کنترل و آن را تنظیم کند. اهمیت استفاده از این دستگاه از این جهت است. که فشار بیش از حد آب، به پمپ آسیب می‌رساند. و هزینه‌های نگهداری از آن را افزایش می‌دهد. از طرفی لوله‌هایی هم که در ساختمان وجود دارند. و عمل انتقال آب را انجام می‌دهند. از این آسیب‌ها در امان نیستند. بنابراین عمده استفاده از ست کنترل، در پمپ های خانگی است. و این به دلیل آن است که در شهرها فشار ورودی بیشتر است.

قیمت ست کنترل ، فروش ست کنترل ، ست کنترل یزد.

بنابراین، از این وسیله، در جاهایی که آب ورودی به پمپ، فشاری ندارد، نمی‌توان استفاده کرد.

به عنوان مثال، در تانکرها، چاه‌ها و استخرها که آب راکد است، از ست کنترل استفاده نمی‌شود. و استفاده از آن هم توصیه نمی‌شود.

طرز کار ست کنترل

طرز کار این وسیله به این صورت است که در هنگام باز کردن شیر آب، ست کنترل پمپ آب شروع به کار کرده، پمپ را روشن می‌نماید. و با بستن خروجی یا شیر آب نیز منجر به قطع اتوماتیک سیستم پمپاژ و پمپ می‌شود.

این دستگاه می‌تواند به هر پمپ سانتریفیوژ با توان موتور ۱.۵ اسب بخار و توان ۱.۱ کیلو وات متصل شود. به‌طور کلی هدف از ساخت ست کنترل حذف منبع تحت فشار و پنج راهه و اتوماتیک مکانیکی بوده است. زمانی که فشار آب داخل لوله از مقدار مشخصی کمتر شود. ست کنترل پمپ را استارت می‌کند. و زمانی که جریان (فلو) داخل لوله از حدود ۲ لیتر بر دقیقه کمتر شود، بعد از چند ثانیه پمپ را متوقف می‌کند.

قیمت ست کنترل ، فروش ست کنترل ، ست کنترل یزد.

اجزای ست کنترل

از اجزای مختلفی تشکیل شده است. مهمترین اجزای تشکیل‌دهنده یک ست کنترل عبارت است از:

  • دیافراگم
  • شیر یک طرفه
  • مانومتر یا فشارسنج
  • کابل برق
  • بدنه پلاستیکی
  • پیچ تنظیم فشار

نحوه نصب ست کنترل

دو راه برای نصب این دستگاه وجود دارد:

الف) نصب روی پمپ آب خانگی بدون مخزن

اگر در ساختمانی زندگی می‌کنید که تعداد واحدهای آن زیاد نیست، می‌توانید از راه اول استفاده کنید. یعنی ست کنترل را روی پمپ و به صورت یکسره به لوله وصل کنید. از آنجایی خانه‌های تک واحدی یا دو واحدی، تعداد دفعات کمتری از شیر آب استفاده می‌کنند. این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ب) نصب روی پمپ آب خانگی با مخزن

برای آپارتمان‌هایی که تعداد طبقات و واحدهای آن زیاد است. روش اول کارآیی ندارد. چرا که نصب یکسره پمپ و ست کنترل به لوله آب، باعث افت فشار در برخی واحدها، بالا رفتن مصرف آب، سوختگی پمپ و ست کنترل خواهد شد. برای همین باید از این روش یعنی از یک منبع یا مخزن آب استفاده کرد. این مخزن باید با توجه به تعداد واحدها خریداری شود. به عنوان مثال برای یک ساختمان ۵ طبقه و ۱۰ واحدی بهتر است. ابتدا یک مخزن آب ۱۰۰۰ لیتری نصب کرده، سپس پمپ را به مخزن وصل کرده. و در نهایت ست کنترل را روی پمپ آب متصل کنید.

نکات نصب ست کنترل

برای استفاده از این دستگاه باید نحوه نصب ست کنترل و نصب آن را یاد بگیریم. برای این منظور نکات نصب زیر را باید رعایت کنیم:

  1. ست کنترل باید بین پمپ و اولین شیر نصب گردد.
  2. تمام اتصالات باید چک شود تا کاملاً آب‌بندی باشد.
  3. اتومات باید حتماً بالاتر از پمپ یا دقیقاً روی خود پمپ نصب شود.
  4. برای وصل اتومات به برق باید کابل موجود در ست کنترل را به برق وصل کرده و پمپ را به پریز روی اتومات وصل نمایید.
  5. پس از وصل سیم‌های اتومات و تأمین برق آن، خروج آب از شیر نشان می‌دهد که برق و پمپ درست نصب شده و اتومات در حال کار است.
  6. با بستن شیرها پمپ باید به‌طور خودکار طی مدت ۹ ثانیه متوقف شود.

قیمت ست کنترل ، فروش ست کنترل ، ست کنترل یزد.

مزایای ست کنترل

استفاده از این دستگاه مزایای زیادی دارد. که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب اصولی باعث کنترل و ثابت ماندن میزان فشار آب می‌شود.
  • نصب صحیح از آسیب رساندن به پمپ آب خانگی جلوگیری خواهد کرد. و با نصب صحیح ست کنترل مشکل فشار آب حل خواهد شد.
  • با نصب صحیح استهلاک پمپ و ست کنترل کاهش خواهد یافت.
  •  نصب بسیار آسانی دارد.
  •  ھزینه پایین‌تری نسبت به کلید اتومات مکانیکی دارد.
  • عمر بیشتر نسبت به کلید اتومات مکانیکی از مزیت‌های آن است.
  • به دلیل استفاده از محفظه پلاستیکی، ست کنترل مقاومت بسیار بالایی در شرایط محیطی مرطوب مانند مناطق شمال کشور دارد.
  • به دلیل اشغال کمترین فضا، ست کنترل در محیط‌‌ھایی که با شرایط کمبود فضا مواجه ھستند، گزینه مناسبی است.
  •  نیاز به تنظیمات پیچیده‌ای ندارد.
  •  با کارکرد اتوماتیکی که دارد در ھنگام کمبود یا عدم رسیدن آب به پمپ، اقدام به قطع پمپ می‌کند و یاعث جلوگیری از خرابی قطعات پمپ و سوختن الکتروموتور می‌شود. در نتیجه باعث افزایش عمر مفید آن خواهد شد.

معایب ست کنترل

طبیعی است که هر وسیله یا تکنولوژی، علاوه بر مزایایی که دارد، ممکن است معایبی هم داشته باشد. بر این اساس، ست کنترل هم از این قاعده مستثنی نیست. از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر فشار آب شھری افت کند و کمتر از میزان مورد نیاز بشود، ست کنترل عمل نمی‌کند.
  • در این سیستم محدودیت پمپاژ وجود دارد. در واقع، به دلیل اینکه فشار استارت باید کمتر از فشار ورودی آب شھری باشد، امکان استفاده از ست کنترل تنھا تا ارتفاع ٢۵ متر وجود دارد.
  • غیر قابل استفاده برای پمپاژ آب تانکرھا و استخرھا و مواردی از این قبیل که آب ورودی، فشار ندارد.
  • در این سیستم، برخی از اجزاء از جمله بلبرینگ به دلیل کارکرد طولانی و ممتد، نیاز به سرویس و تعویض دارد.

قیمت ست کنترل ، فروش ست کنترل ، ست کنترل یزد.

خرید ست کنترل در وبسایت فروشگاهی توان موتور

اگر قصد دارید ست کنترل پمپ را تعویض کنید. یا برای اولین بار به فکر خرید ست کنترل مناسب  هستید، قبل از آن بهتر است با یک کارشناس خبره مشورت کنید. نکته‌ قابل توجه این است که در هنگام انتخاب و خرید ست کنترل به میزان سایز و توان ست کنترل توجه شود. زیرا میزان فشاری که ایجاد می‌گردد به این دو عامل بستگی دارد. در نتیجه لازم است ست کنترل با توجه به نوع پمپ انتخاب گردد. چون فشاری که توسط پمپ ایجاد می‌گردد، باید حداقل ۱ بار از فشار تنظیم شده ست کنترل بیشتر باشد.

نکته دیگری که در بازار باید به آن توجه داشت این است که مانند هر ابزار و دستگاه دیگری، ست کنترل هم می‌تواند اصل یا غیر اصل داشته باشد. طبیعی است که هر خریداری طالب بهترین کیفیت است. بنابراین شدیداً توصیه می‌شود که کیفیت را فدای قیمت ارزان نکنید.

فراتر از آن گارانتی و خدمات پس از فروش جنس خریداری شده از مواردی است که مایه اعتماد و دلگرمی بیشتر خریدار است. چرا که در صورت خراب بودن می‌توان آن را به صورت کامل، تعویض یا توسط شرکت فروش سرویس کرد. پس در انتخاب برند ست کنترل هم این نکات را فراموش نکنید.

قیمت ست کنترل ، فروش ست کنترل ، ست کنترل یزد.

در صورتی که قصد خرید انواع ادوات کشاورزی  به‌خصوص تجهیزات آبرسانی دارید، می‌توانید به وب سایت فروشگاهی توان موتور مراجعه کنید. کارشناسان ما آماده‌اند تا ضمن راهنمایی و ارائه مشاوره در زمینه خرید ست کنترل مناسب پمپ به شما کمک کنند.  بهترین انتخاب و تجربه خرید آنلاین ست کنترل را رقم بزنید.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ: 09131540297

اینستاگرام:  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، قیمت تیلر .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد، تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، پمپ کفکش .

قیمت ست کنترل ، فروش ست کنترل ، ست کنترل یزد.

فروش الکترو پمپ ، گیربکس کشاورزی ، الکترو موتور ، هواکش صنعتی ، کفکش توان تک ، قطعات کفکش توان تک ، شیر فشار شکن ، فروش شلنگ های خرطومی ، تیلر کولتیواتور ، فروش ادوات کشاورزی ،  توان موتور ، اره موتوری  .

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟