فروش فرز و مینی فرز | فرز مینیاتوری و فرز انگشتی چه تفاوتی دارند؟!

فروش فرز و مینی فرز

فروش فرز و مینی فرز ، فرز مینیاتوری و فرز انگشتی چه تفاوتی دارند؟!

امروزه دستگاه های فرز متفاوتی وجود دارند. که در صنایع مختلفی برش چوب و فلز و یا حتی صاف کردن لبه ها از آنان استفاده می شود.

از جمله این فرز های متفاوت می توان به فرز انگشتی و مینیاتوری اشاره کرد. که در این مقاله به ویژگی و کاربردهای هر یک از آنان می پردازیم و تفاوت آنان را شرح می دهیم.

  •  فرز مینیاتوری
  •  فرز انگشتی
  •  تفاوت فرز انگشتی با مینیاتوری
  • فرز مینیاتوری

فرز مینیاتوری  چیست؟

فرز مینیاتوری کوچک ترین عضو خانواده فرز ها است. و کاربردهای بسیار بسیار فراوانی دارد. و از استفاده های صنعتی به کار گرفته می شود. تا کاربردهای هنری و خانگی و در هر کاری میتوان از آن استفاده کرد.

فرز مینیاتوری در مدل های مختلفی نیز وجود دارند. که کار تمام این مدل ها یکسان است. و فقط در نوع کار و مدل آن متفاوت هستند. و ممکن است فرز مینیاتوری شارژی، فرز مینیاتوری برقی، فرز مینیاتوری پدالی یا فرز مینیاتوری خورطومی یا انواع دیگر فرز مینیاتوری باشد.

طیف گسترده استفاده از فرز مینیاتوری باعث شده تا پرفروش ترین و پرطرفدار ترین نوع فرز در بازار باشد. و البته گسترده ترین طیف نوع ابزارهای مصرفی را نیز دارند. که از حکاکی روی چوب، سنگ ، شیشه ، چرم و انواع مواد دیگر تا منبت کاری، صنایع دستی، مجسمه سازی و دیگر کارهای صنعتی و هنری به کار برده می شود.

فروش فرز و مینی فرز ، دستگاه فرز  ، قیمت فرز

فرز مینیاتوری به این دلیل نام گذاری شده است که از کوچکترین نوع فرزهای موجود است. و حتی کولت یا سه نظامی که روی آن نصب می شود. نیز از کوچکترین سایزهای کولت و سه نظام است که سه نظام ها از سایز 0.7 میلی متر قابلیت نصب مته را دارند. تا 5 و 6 میلی متر که البته کولت های آنها از سایز 1 ، 2 تا کولت 4 و 5 میلی متر روی آن قابل نصب باشد. و باید توجه داشت تا سری فرز یا ابزارهایی که مورد استفاده قرار می گیرد. با سایز کولت فرز مینیاتوری یا سه نظام آن هماهنگ باشد. که در غیر این صورت مته یا ابزار فرز روی سه نظام یا کولت محکم نمی گردد.

کاربردهای فرز مینیاتوری

1- حکاکی روی اجسام

برای حکاکی روی متریال های مختلف مانند چوب و فلز و چرم و پلاستیک و مواد دیگر و حتی شیشه میتوان از فرز مینیاتوری استفاده کرد. و با تعویض ابزار یا سری فرز مینیاتوری میتوان مواد مختلف را حکاکی کرد. که معمولا در این موارد استادکاران به فرز مینیاتوری فرز حکاکی مینیاتوری نیز می گویند. و از فرز مینیاتوری برای حکاکی استفاده می کنند.

برای حکاکی با فرز مینیاتوری لازم است در ابتدا طرح مورد نظر را روی سطح چوبی یا فلزی یا حتی شیشه و سنگ کشید. و سپس فضاهایی را که قرار است حکاکی شود را توسط ابزار مناسب تراش می دهند و طرح کلی را ایجاد می کنند.

2- کنده کاری روی چوب

کنده کاری روی چوب یا مواد مختلف را نیز می توان با فرز مینیاتوری انجام داد. و یکی از کاربردهای اصلی فرز مینیاتوری کنده کاری است که در کنده کاری روی چوب با نام منبت شناخته می شود. که تا قبل از فرز مینیاتوری اینکار را توسط مغار و شفره و مغار های نیم گرد انجام می شد. ولی با وجود ابزارهای مختلف با شکل ها و نرمی و زبری های مختلف می توان منبت را روی چوب انجام داد. البته لازم به ذکر است هنوز هم منبت های دستی را در مواردی با انواع مغار انجام می دهند. و در تولید انبوه برای تولید مبلمان یا دکوراسیون از فرز های سی ان سی استفاده می شود. و به راحتی با بیشترین دقت و کمترین خطا منبت را انجام میدهد.

3- مجسمه سازی و ساخت احجام

یکی دیگر از کارهایی است که با فرز مینیاتوری قابل انجام است. و با نصب ابزارهای مناسب می توان مواد مختلف را تراش داد. که و حجم های هندسی یا غیر هندسی را از درون قطعات بیرون آورد. و به دلیل ظرافت و حجم کوچک فرز مینیاتوری می توان با آن حجم های بسیار ظریف و زیبایی را ساخت. که کاربرد سری های فرز مینیاتوری در این قسمت کاملا مشخص می شود.

مجسمه سازان از فرز مینیاتوری برای حجم سازی و کار روی گچ، گِل، سفال، شیشه، فلزات، چوب و پلاستیک ها استفاده می کنند. و به راحتی با ابزارهایی که در بازار موجود هستند می توانند مجسمه های هنری زیبایی را خلق کنند.

4- تراش و فرز کاری صنعتی

از فرز مینیاتوری علاوه بر استفاده های خانگی و هنری استفاده های صنعتی بسیاری نیز می شود. و برای تراش و فرز کاری فولاد و قطعات فلزی نیز استفاده می شود. در موارد بسیاری برای از بین بردن جای جوش، برای سنگ کاری لبه لوله و پروفیل و مقاطع فلزی دیگر و براده برداری و تراش نیز می توان از فرز مینیاتوری استفاده کرد. و البته برای کارهای بسیار دقیق و ظریف بهتر است از فرز مینیاتوری استفاده کرد. ولی برای کارهای نرمال و عمومی بهتر است از فرز انگشتی استفاده شود.

فروش فرز و مینی فرز ، دستگاه فرز  ، قیمت فرز

5- برشکاری

برشکاری با انواع تیغ های فرز یا انواع پولکی های برش قابل انجام است. و می توان کار برشکاری را نیز با فرز مینیاتوری انجام داد. و البته مانند تمام کارهای دیگری که با فرز مینیاتوری قابل انجام است. برشکاری با فرز مینیاتوری هم ظریف و محدود است.

علاوه بر تمام کاربردهایی که از آنها نام برده شد. فرز مینیاتوری برای انجام بسیاری دیگر از کارهای هنری و عمومی قابل استفاده است. و برای حکاکی و کنده کاری روی چرم و شیشه و … میتوان از فرز مینیاتوری استفاده نمود.

لازم به ذکر است در بازار به فرز مینیاتوری اشتباهاَ فرز انگشتی نیز گفته می شود. که این یک اشتباه لفظی است و فرز مینیاتوری با فرز انگشتی دو ابزار کاملا متفاوت هستند. و با کاربردهای تقریبا یکسان که البته از لحاظ حجم و وزن و توان با یکدیگر تفاوت دارند. ممکن است با اصطلاحاتی مانند فرز حکاکی مینیاتوری ، فرز انگشتی مینیاتوری، فرز حکاکی، فرز مینیاتوری حکاکی، دریل مینیاتوری، دریل حکاکی، مته حکاکی، فرز حکاکی چوب و … که تمام این نام ها اشاره به فرز مینیاتوری دارند. ولی بهتر است از نام اصلی آن که همان فرز مینیاتوری است استفاده شود. تا فهم منظور برای دیگران آسان تر باشد.

فرز انگشتی

فرز انگشتی چیست؟! (سنگ انگشتی چیست؟)

فرز انگشتی نیز از اعضاء خانواده بزرگ فرز ها است. که از فرز مینیاتوری کمی بزرگ تر بوده ولی از سنگ فرز مستقیم کوچک تر است. که در دو نوع فرز انگشتی گلو بلند و فرز انگشتی گلو کوتاه وجود دارد.

فرز انگشتی نوعی فرز مستقیم است که شفت خروجی آن یا اسپیندل آن در راستای شفت خروجی موتور قرار دارد. و بر خلاف سنگ فرز یا مینی فرز که با زاویه 90 درجه نسبت به زاویه قرار گیری موتور است. فرز انگشتی در یک راستا قرار دارد.

فرز انگشتی یا سنگ انگشتی نسبت به فرز مینیاتوری بسیار صنعتی تر است. و بیشتر برای تراش و فرز کاری بیشتر استفاده می شود.  ولی با توجه به سایز و ابعاد و اندازه این ابزار برای انجام کارهای ظریف تر استفاده می شود. و ابزارهایی که برای استفاده از فرز انگشتی وجود دارند. نیز ظریف تر و کاملا متفاوت از ابزارهای سنگ فرز یا مینی فرز است.

فروش فرز و مینی فرز ، دستگاه فرز  ، قیمت فرز

مهمترین مشخصه فرز انگشتی سایز کولت 6 میلی متری است. که در مواردی محدود فرز انگشتی هایی وجود دارند. که کولت 8 میلی متری نیز روی آن نصب می شود. و در مواردی برخی از فرز انگشتی ها وجود دارند که قابلیت نصب کولت 6 و 8 میلی متری را دارند.

از فرز انگشتی برای حکاکی نیز استفاده می شود. و مانند فرز مینیاتوری برای ظریف کاری نیز می توان از آن استفاده کرد.

کاربرد فرز انگشتی یا سنگ انگشتی

1- از مهمترین کاربردهای فرز انگشتی یا سنگ انگشتی، تراش و فرز کاری فلزات است. و برای سنگ زنی و ساب زدن جای جوش یا سنگ زنی آهن و قطعات فولادی و فلزی استفاده می شود. و در صنایع مختلفی برای ساب زدن و از بین بردن جای جوش در قالب های تزریق پلاستیک و قابل های تولیدی صنعتی با فرز انگشتی قابل انجام است. و بیشتر در این موارد برای فضاهایی که دسترسی به آنها دشوار است می توان از آن استفاده کرد.

2- استفاده برای براده برداری و شکل دهی به مواد و متریال های مختلف مانند انواع قطعات فولادی، فلزی، چوبی و دیگر متریال های صنعتی و غیر صنعتی به عنوان مثال برای ساخت یک قطعه صنعتی که در مراحل انتهایی ساخت می باشد. و امکان براده برداری با دستگاه تراش یا فرز نیست. توسط فرز انگشتی باقی مانده های کار قالب را بوسیله سر فرز یا ابزارهای براده برداری انجام می دهند.

فروش فرز و مینی فرز

3- برشکاری توسط تیغ برش یا فرز پولکی که روی یک دنباله 6 میلی متری قرار می گیرد،  به وسیله فرز انگشتی قابل انجام است. به همین ترتیب برای برش مواد مختلف مانند کلیه فلزات، انواع فولاد ها ، چوب و دیگر مواد صنعتی می توان از فرز پولکی های مناسب برای برش مواد مختلف استفاده کرد.

4- سنباده زنی با فرز انگشتی نیز از دیگر توانایی های هر فرز انگشتی است که با نصب انواع سنباده ها میتوان کار سنباده زنی را انجام داد. و انواع سنباده هایی که در بازار وجود دارند مانند سنباده چتری، سنباده حلقوی و سنباده های دیگری که در بازار وجود دارند. و امکان نصب روی فرز انگشتی را دارند. و می توان به وسیله سنباده انواع فلزات، چوب، شیشه و دیگر متریال ها را سنباده زنی کرد. حتی با نصب سنباده های تخت نیز می توان سطوح صاف را سنباده زنی کرد و برای زیرکار و رنگ آماده کرد.

5- فرچه سیمی از دیگر ابزارهایی است که می توان روی انواع فرز مینیاتوری نصب کرد. و در شکل ها و سایزهای مختلفی وجود دارند. که متناسب در هر فضایی می توان از هریک از این انواع فرچه سیمی استفاده کرد.

از فرچه های سیمی معمولا برای زنگ بری ، رنگ بری و تمیزکاری قطعات فلزی استفاده می شود

انواع فرز انگشتی

  • فرز انگشتی گلو بلند
  • فرز انگشتی گلو کوتاه

فرز انگشتی گلو بلند به دلیل شفت بلندی که دارد قابلیت ورود به حفره ها ، لوله و سوراخ ها را دارد. و می توان به وسیله آن داخل قطعات ، کنج ها ، یا زوایای تنگ و گوشه ها را با آن سنگ زنی و سنباده زنی کرد.

تنها تفاوت فرز انگشتی گلو بلند و گلو کوتاه در طول شفت خروجی آنها است. و در نوع کارکرد و نام ابزار با یکدگیر تفاوت چندانی ندارند.

فرز انگشتی گلو کوتاه نیز از انواع فرز انگشتی می باشد. که مانند یک مینی فرز مستقیم عمل می کند. و برای سنگ زنی و سنباده زنی و برش از آن استفاده می کنند. که مانند فرز انگشتی گلو بلند از انواع فرز انگشتی می باشد. و در واقع فرز انگشتی فقط همین دو نوع است که در بازار به نام فرز انگشتی معروف می باشند.

تفاوت فرز انگشتی با مینیاتوری

از بزرگترین تفاوت های این دو ابزار پرکاربرد حجم و اندازه آنها است. که فرز انگشتی دقیقا سایز بزرگ تر فرز مینیاتوری است. که این در توان موتور، حجم و وزن دستگاه و ابعاد آن کاملا مشخص است. و فرز انگشتی از توان موتور و حجم و ابعاد بزرگتری نسبت به فرز مینیاتوری برخوردار است.

فروش فرز و مینی فرز ، دستگاه فرز  ، قیمت فرز

بزرگ ترین و مهمترین تفاوت و مشخصه فرز مینیاتوری و فرز انگشتی سایز کولت یا کارگیر آنها است. که به طور معمول سایز کولت فرز انگشتی 6 یا 8 میلی متر بوده. ولی فرز مینیاتوری از کولت های کوچکتری استفاده می کنند.

از بهترین فرز انگشتی در بازار می توان از فرز انگشتی متابو ، فرز انگشتی آاگ ، فرز انگشتی بوش و برندهای دیگر رده اول نام برد. و از فرز انگشتی های قیمت مناسب می توان از فرز انگشتی نک، فرز انگشتی ان ای سی و فرز انگشتی های دیگر برندها نام برد.

فروش فرز و مینی فرز

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

فروش الکتروموتور

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش پمپ کشاورزی ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، نمایندگی شیمچه در یزد. فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی. لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر ، تیلر بنزینی ، فروش پیکور هاش رونیکس در یزد ، قیمت کفکش ، فروش پمپ کفکش ، خرید کفکش .

فروش الکتروپمپ ، فروش انواع موتور برق ، قیمت الکترو پمپ ، علف زن ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس ، تاریخچه تجهیزات و ادوات کشاورزی ،  فروش الکتروموتور در یزد ، ابزارهای کاربردی کشاورزی ، فروش موتور پمپ  ، قیمت موتور برق جیانگ دانگ .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی ، خرید پیکور ، خرید بتن کن و دریل بتن کن .

ادوات کشاورزی در یزد ، قیمت کفکش ، فروش عمده لوازم کشاورزی ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی. ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، فروش تیلر ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ ،  اسپلیت دیواری ، ست کنترل پنتاکس ایتالیایی ، ماشین آلات کشاورزی مهم‌ترین ادوات کشاورزی ، پمپ‌ کارواش‌ صنعتی ، مهم‌ترین لوازم کشاورزی ، فروش ادوات و تجهیزات کشاورزی ، فروش پمپ آب کشاورزی و صنعتی.

قیمت کفکش انشی ، خرید کفکش انشی ، قیمت کفکش دراپ DROP ، فروش الکتروموتور . فروش فرز و مینی فرز .

فروش چکش تخریب ، دریل بتن کن حرفه ای ، فروش هواکش خانگی و صنعتی در یزد ، ابزار ادوات و تجهیزات کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی ، فروش تجهیزات آبیاری ، فروش اره برقی و بنزینی ، خرید شیر فشار شکن .

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ،  ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست.خرید ادوات کشاورزی ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد ، توان موتور نمایندگی شیمجه یزد ، خرید بهترین ابزارآلات کشاورزی و باغبانی ، فروش ابزار آلات رونیکس در یزد ، نمایندگی فروش ادوات کشاورزی .

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات و ادوات کشاورزی ، فروش انواع پمپ کفکش ، کفکش پنتاکس ، توان موتور ، اسپلیت دیواری استریم ، لجن کش و کف کش ، پمپ‌کارواش‌صنعتی ، قیمت کفکش ، فروش پمپ کفکش ، خرید کفکش .

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، تیلر بنزینی ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه ، فروش الکتروموتور ، قیمت الکتروموتور ، الکتروموتور دو سرعته ، تیلر کشاورزی ، خرید شیر فشار شکن ،فروش ادوات و تجهیزات کشاورزی ، نمایندگی موتور برق در یزد .

قیمت کفکش انشی ، خرید کفکش انشی ، قیمت موتور برق جیانگ دانگ ، فروش گیربکس صنعتی .

فروش کولر گازی Stream ، اسپلیت استریم ، نماینده فروش محصولات شیمجه در یزد . فروش تیلر کشاورزی ، خرید انواع تیلر و کولتیواتور ، مهم‌ترین ادوات کشاورزی ، فروش انواع موتور برق ، فروش اره برقی و بنزینی، فروش پیکور هاش رونیکس در یزد ، پمپ‌ کارواش‌ صنعتی ، فروش ابزار آلات رونیکس در یزد ،فروش پمپ لجن کش ، خرید انواع هواکش خانگی و صنعتی ، فن تهویه ، اره بنزینی ، فروش موتور پمپ ، قیمت کفکش دراپ DROP ، فروش گیربکس صنعتی ، انواع پمپ آب خانگی ، فروش الکتروموتور ، خرید پیکور ، خرید بتن کن و دریل بتن کن ، فروش فرز و مینی فرز .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟