فروش ادوات کشاورزی در یزد

فروش ادوات کشاورزی

فروش ادوات کشاورزی

ادوات کشاورزی شامل طیف وسیعی از وسایل مختلف می باشد. از سطل و بیل گرفته تا چنگک و سم پاش و… که عمدتا وارداتی است. و البته برای خرید کالاهایی با این تنوع زیاد حضور خریدار در هنگام خرید ضروری است.

شرکت توان موتور با داشتن دفتر و انبار در شهر یزد قادر است که شما را در امر خرید اجناس مورد نظرتان یاری کند. تا از هرگونه سوء استفاده از سرمایه شما جلوگیری شود. با توجه به اینکه حیطه فعالیت این شرکت ، عمومی است. زمینه فعالیتش شامل واردات انواع کالاهایی( مواد اولیه، آماده مصرف، دستگاه های خط تولید) می شود. که ورود آن به کشور، قانونی انجام می شود.

این شرکت با به روزرسانی اطلاعاتش در زمینه های کاری مختلف و شناخت پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات در زمینه های کشاورزی در کمترین زمان ممکن و مناسب ترین محصولات کشاورزی را در اختیار شما قرار می دهد.

ماشین آلات کشاورزی

ماشین آلات کشاورزی در دنیای امروز دارای  اهمیت دو چندانی شده اند. دلایل زیادی دارد. که شاید مهمترین آن دستیابی به محصولات بهتر و مرغوبتر برای جمعیت چند برابر عصر حاضر است.

پس ما باید با نحوه استفاده از آنها تا حدودی آشنا باشیم . ماشین آلات همواره کار ما را برای رسیدن به هدف کاری ما آسان می کنند. مثل ادوات خاکبرداری که هم در زمان کاشت و هم در زمان برداشت مورد استفاده قرار می گیرند.

در نگاه اول یک شخص نا وارد (اعضای گروه) به ادوات کشاورزی به خصوص آنهایی که در خاکبرداری مورد استفاده قرار می گیرند. شاید وسایل  ساده ای باشند. ولی با دیدن نحوه کار و قدرت انجام کار و میزان کارایی آنها حتما نگاه ما عوض خواهد شد.

فروش ادوات کشاورزی

در شناخت ماشین های تهیه زمین و تنظیم ادوات خاکبرداری انواعی از ماشین های کشاورزی داریم که در کارهای مختلف کشاورزی می توانیم ازآنها استفاده کنیم.

ماشین آلاتی که در کاشت و داشت و برداشت مورد استفاده قرار می گیرند. در مورد کاشت ما با انواعی از ماشین آلات مواجه هستیم :

 

1- آنهایی که باعث اصلاح خاک از نظر شیمیایی می شوند مثل کود دادن.

 

2- آنهایی که باعث اصلاح خاک از نظر فیزیکی می شوند. مثل انواع گاوآهن ها ما برای تهیه بستر زمین از ادوات مختلفی می توانیم استفاده کنیم:

فروش ادوات کشاورزی

الف) خیش یا گاو آهن:

وسیله ای برای شخم زدن و آماده کردن زمین گاو آهن ها خود چند نوع هستند:

 

1- گاو آهن های برگردان دار: خصوصیت اصلی این نوع گاو آهن ها سوک دار بودن آنها است. و سوک آن به تراکتور متصل می شود.

2- گاو آهن های بشقابی: مورد استفاده این نوع گاو آهن در زمینهای باتلاقی و چمنزارها می باشد.

3- گاو آهن های سنتی: درست است که عمل شخم را انجام می دهند. ولی سرعت عمل پایین آنها و صرف کردن وقت زیاد در آنها کاربرد آنها را در سطح وسیع بی ارزش کرده است.

4- گاو آهن های اسکنه ای:  این دسته خود سه نوع دارند: الف) گاو آهن های زیر شکن ب ) گاوآهن های قلمی  ج)  گاوآهن های پنجه غازی  – زیر شکن ها بیشتر به منظور شخم زدن خاک هایی که بسیار سفت شده اند.

و با گاو آهن های معمولی نمی توان آنها را شخم زد مورد استفاده قرار می گیرند. گاوآهن های قلمی بیشتر در مورد دیم زارها مورد استفاده قرار می گیرند.

فروش ادوات کشاورزی

ب) دیسک:

یکی از ادوات پر کاربرد در کشاورزی است. کار اصلی دیسک خرد کردن خاک می باشد. یک دیسک معمولی از محور و یک سری بشقاب ساخته  شده است. که این دیسک خود دو نوع دارد: 1- تک محوری   2- دو محوری انواع دیگر دیسک ها دیسک قیچی نام دارد.

شکل فضایی یک دیسک دارای قطعات دایره ایی شکل است. که دارای گودی می باشد. و گودی در آنها بر عکس هم قرار گرفته است. در هنگام استفاده از دیسک معمولا خاک را دو بار عمود بر هم می زنند تا خاک کاملا نرم شود.

فروش ادوات کشاورزی

ج) دستگاه دندانه هرس

د) اتیماتور:

در حقیقت یک دستگاه چند کاره در امر کشاورزی است. این دستگاه در مراحل مختلف کاشت کاربردهای فراوانی را دارد. و همچنین به منظور سله شکنی و از بین بردن علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد. و این دستگاه دارای شاسی باتیغه های فنری می باشد.

ر) رتیباتور:

در حقیقت همان اتیماتور است ولی به شکل دوار.

 ز) غلتک: 

برای صاف کردن  بذرها به کار می رود و جنس های مختلفی دارد ولی اغلب به صورت پلاستیک فشرده است.

س) لولر:

دستگاهی مهم و تاثیر گذار در امر کشاورزی است. و کار آن یکنواخت  کردن و  صاف کردن  و  تصحیح کردن خاک است.

ش) دستگاه شیار ساز یا فارو: این دستگاه جوی ایجاد می کند و واضح است که بینا بین جوی ها پشته ایجاد شود. این دستگاه بیشتر در کاشت های ردیفی مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش ادوات کشاورزی

ص) دستگاه بذر کار:

این دستگاه عمل فارو و شخم را همزمان انجام می دهد.

 

ض)  مرزبند : 

کار اصلی آن تنظیم کردن عرض پشته ها می باشد. و دو نوع  دارد: 1- تیغه ایی  2- بشقابی

 

ط) نهر کن :

با ایجاد شیاری کار هدایت آب از چاه را بر عهده دارد.

فروش ادوات کشاورزی

ظ) مته گود برداری :

این دستگاه برای گود کردن زمین به منظور کاشت نهال به کار می رود.

 

انواع تراکتور

از آنجا که کاربرد تراکتور در دنیای جدید بسیار گسترده است. تراکتور هایی که ساخته می شوند. دارای توان , اندازه و طرح های متفاوتی هستند. تحویل تدریجی تراکتور , موجب به وجود آمدن طبقه بندی های گوناگون برای آن شده است . ترکتورهای ساخته شده :

 

الف) بر اساس تامین خاصیت کششی و خودرو بودن

1- تراکتورهای چرخ دار

2- تراکتورهای زنجیری

 

ب) بر اساس موارد استفاده

1- تراکتور های عمومی یا تراکتورهای خدماتی

2- تراکتورهای همه کاره یا تراکتور های ردیف کار

3- تراکتورهای پا بلند یا شاسی بلند

4- تراکتورهای باغی

5- تراکتورهای صنعتی

6- تراکتورهای یونیورسال

7- تراکتورهای باغچه ای و تراکتورهای چمن زن

8- تراکتورهای دو چرخ یا تیلر های موتوری

 

ج) بر اساس نوع شاسی یا قاب

1- تراکتورهای با شاسی

2- تراکتورهای نیمه شاسی

3- تراکتورهای بدون شاسی

 

الف) طبقه بندی بر اساس خاصیت کششی و خودرو بودن:

تراکتورهای چرخ دار متمایز ترین و پیشرفته ترین نوع ماشین به خصوص جهت مقاصد کشاورزی هستند . این تراکتورها سه چرخ یا چهار چرخ ساخته میشوند.انواع تراکتورهای چهار چرخ به قرار زیر است:

 

تراکتورهای چهار چرخ معمولی, تراکتورهای چهار چرخ محرک, تراکتورهای چهار چرخ متحرک محرک با چرخ های کوچک جلو ,تراکتورهای چهار چرخ محرک با چرخ های بزرگ و و هم اندازه.

 

– طی سال های متمادی از تراکتورهای زنجیری به منظور کاهش فشار برروی خاک و بالا رفتن کشش در زمینهای نرم , که دارای مقاومت کمی هستند, استفاده شده اند . این تراکتورها همچنین در زمین های مرطوب و باتلاقی, یا در مناطقی که پایداری چرخ های تراکتور با اشکال روبرو می شود , مانند مناطق تپه ای با شیب های تند و زمین های ناهموار مورد استفاده قرار می گیرد. گرچه استفاده از تراکتورهای زنجیری در کشاورزی محدود است , اما از این تراکتورها می توان به خوبی در موارد زیر استفاده کرد:

 

1- استفاده در باغات میوه و بیشه زارها

2- پاک کردن و احیای زمین

3- انجام عملیات حفاظتی خاک

4- ایجاد استخرهای ذخیره سازی آب در مزرعه

5- عملیات خاکبرداری و تسطیح زمین های زراعی به خصوص مزارع آبی

6- ایجاد نهرهای انتقال آب

7- به کار بردن زیر شکن ها و وسایل خاک ورزی عمیق

8- تعمیر جاده

 

ب) طبقه بندی بر اساس موارد استفاده

 

– یک تراکتور عمومی یا خدماتی, کم و بیش مشابه یک تراکتور چهار چرخ متداول و معمولی است. در این تراکتورها ممکن است فاصله ی بین چرخ های جلو یا چرخ های عقب ثابت یا قابل تنظیم باشد.

 

– تراکتورهای همه کاره یا تراکتور ردیف کار , تراکتوری است. که عملا برای انجام تمام کارهای مزرعه به انضمام عملیات کاشت و وجین و سله شکنی در مزارعی که اندازه آنها متوسط است طراحی شده است.

 

– اکسل جلویی تراکتورهای پا بلند عریض و قابل تنظیم بوده و ارتفاع آن از سطح زمین زیاد است. تا بتواند عملیات وجین و سله شکنی محصولات ردیفی پا بلند , مانند نیشکر را انجام دهد.

فروش ادوات کشاورزی

– در شرایطی که فاصله بین درختان زیاد بوده و شاخه های درختان نیز بلند می باشند. تقربا می توان از هر تراکتوری در باغ های میوه و بیشه زارها استفاده کرد. اما در صورتی که باغ های میوه , بیشه زارها و تاکستان ها از اهمیت بیشتری برخوردارند. , بهتر است از تراکتورهای مخصوص که برای کار در این شرایط طراحی شده اند استفاده نمود. تراکتورهای باغی ممکن است از نوع چرخ دار یا زنجیری باشند.

 

– تراکتورهای صنعتی ماشین هایی هستند در اندازه و انواع مختلف که برای کارهای مخصوص صنعتی و حمل وسائل سنگین در کارخانجات , فرودگاه ها و غیره ساخته شده اند. این تراکتورها را می توان به دستگاه های بالا بر, حفاری, بارکن مکانیکی و ضمائم مشابه که روی آنها سوار می شوند مجهز نمود. در بسیاری از مواقع می توان از بعضی تراکتورهای صنعتی در کارهای کشاورزی نیز استفاده نمود.

 

– تراکتورهای یونیورسال که به واحد توان یا تراکتور مخصوص نیز معروف است. به طریقی طراحی شده است که بتواند هم تولید توان نموده. و هم انواع مختلفی از ماشین های برداشت سوار, از قبیل ماشین ذرت چین , ماشین برداشت علوفه ی سیلو کردنی , کمباین و ماشین دانه کن ذرت و بعضی وسائل مخصوص را قبول و حمل کند.

این نوع تراکتور نه تنها دارای خصوصیت ماشین های خودرو است. بلکه دارای مزایای اقتصادی یک واحد تولید توان چند منظوره نیز هست.

فروش ادوات کشاورزی

– تراکتورهای باغچه ای یا باغی کوچک که به آنها تراکتورهای شاسی کوتاه نیز گفته می شود. تراکتورهای چهار چرخ کوچکی هستند که توان آنها بین حدود 8 تا 25 است بخار است. این تراکتورها برای انجام بسیاری از کارهای باغات کوچک و باغچه ها از قبیل خاک برداری , حفر گودال , برش چوب و غیره قابل استفاده هستند.

 

– تراکتورهای دو چرخ یا تیلر های موتوری که به تراکتورهای دستی نیز معروف است. دارای دو چرخ محرک است که به وسیله ی دست حمایت و هدایت می شود.

 

ج) طبقه بندی بر اساس نوع شاسی یا قاب

 

– تراکتورهای با شاسی دارای یک قسمت حمایت کننده به نام شاسی یا قاب هستند.

 

– در تراکتورهای نیم شاسی دو تیرک یا محور طولی به دو طرف بدنه ی موتور ع محفظه ی کلاچ و یا محفظه ی جعبه دنده به وسیله ی پیچ و مهره متصل می شود.

 

– تراکتورهای بدون شاسی فاقد هر گونه حمایت کننده اضافه هستند .

 

– راین نوع بدنه ی تراکتور به صورت یکپارچه است.

 

روش های متداول سمپاشی

يکي از متداول ترين انواع سمپاش ها، سمپاش هاي تراکتوري فرقوني لانس دار است. در حال حاضر در بيش از 70 درصد مزارع کشور از اين روش استفاده مي شود. در اين سمپاش ها از موتور و پمپ يا شافت تراکتوري استفاده و محلول سمي از يک يا 2 لانس با فشار 20-30 بار خارج مي شود.

در نتيجه فشار سمپاشي بسيار زياد بوده. و برخورد شديد محلول به بوته هاي کوتاه غيرمقاوم گياهان در مزرعه ، بيش از 50 درصد از آن ، روي زمين مي ريزد که علاوه بر آلودگي محيط زيست ، تلفات شديد محلول سمي را هم در پي دارد.

اين نوع سمپاشی برای درختان بلند طراحی شده است و استفاده از آن در مزارع به هيچ وجه به صلاح نيست. کاربران ناچارند سمپاشي را به صورت چپ و راست و زيگزاکي انجام دهند. که با اين کار ، يکنواختي در پوشش وجود ندارد. و ميزان لهيدگي محصول زير پاي کارگران نسبتا زياد و در حدود 5 درصد است.

کارگران بخصوص شخص سمپاشي کننده داخل توده اي از ذرات سم قرار داشته و به علت تغيير جهت هاي پي درپي ، عمود بودن جهت پاشش به جهت باد ممکن نيست. در نهايت مسموميت تدريجي و مزمن کارگران در اين روش اجتناب ناپذير است. حال چرا استفاده از سمپاش هاي نامناسب لانس دار در سمپاشي مزارع جا افتاده و کشاورزان در سطح وسيع از آن استفاده مي کنند؟

با اين که در سمپاش هاي پشت تراکتوري بومدار به علت داشتن نازل هاي متعدد پاشش محلول به طور يکنواخت صورت مي گيرد. چرا از اين سيستم ها استفاده نمي شود؟ علت اين است که در سمپاش هاي تراکتوري بومدار در هر نوبت سمپاشي 8 تا 13 درصد محصول زير چرخهاي تراکتور له شده و ضايعات محصول بخصوص در مبارزه با آفت سن گندم بسيار بالا و چشمگير است. در نتيجه کشاورزان به ناچار سمپاش هاي لانس دار را ترجيح مي دهند.

توان موتور مجموعه ای گسترده و وسیع از انواع ادوات و لوازم کشاورزی می باشد.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ.

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد.

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟