ادوات کشاورزی | مهم‌ترین لوازمی که برای انجام امور کشاورزی به آن‌ها نیاز دارید

ادوات کشاورزی

مهمترین ادوات کشاورزی

ادوات کشاورزی ، مهم‌ترین لوازمی که برای انجام امور کشاورزی به آن‌ها نیاز دارید.

مهم‌ترین ادواتی که باعث تسهیل در امور کشاورزی می‌شوند.

کشاورزی یکی از قدیمی‌ترین صنایع در جهان است. که امروزه شاهد پیشرفت زیادی در آن هستیم. برای سهولت کار کشاورزی از ادوات مختلفی استفاده می‌شود. که هرکدام دارای مدل‌های متنوعی هستند.

از جمله مهم‌ترین ادوات کشاورزی می‌توان به چزل پکر، تیلر، تراکتور، شخم‌زن، سم‌پاش، کولیتواتور، بذرپاش، مه‌پاش، کودپاش و علف‌زن اشاره کرد. توجه داشته باشید که هرکدام از ادوات کشاورزی دارای کاربرد خاص خود هستند. و نباید برای کارهای دیگر استفاده شوند. در این مطلب از مجموعه کوهستان قصد داریم تا با برخی از مهم‌ترین ادوات کشاورزی آشنا شویم.

مهم‌ترین ادوات کشاورزی و کاربردهای آن‌ها در این صنعت

درگذشته تمام کارهای کشاورزی توسط شخص و به‌دور از هرگونه ماشین انجام می‌شد. این در حالی است که امروزه ادوات مختلفی برای این صنعت طراحی شده‌اند که باعث شده است کار کشاورزی با سرعت و دقت بالاتری انجام شود. توجه داشته باشید که ادوات امروزی کشاورزی دارای تنوع بالایی هستند و هرکدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند. به همین خاطر، در ادامه لیستی از برخی از

مهم‌ترین لوازم کشاورزی وجود دارد که با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • سم‌پاش
  • تیلر
  • کولیتواتور
  • چیزن پکر
  • کودپاش
  • بذرپاش
  • مه‌پاش
  • علف‌زن
  • گوشه‌زن
  • داس موتوری
  • غلتک
  • ماله

تیلر؛ یکی از مهم‌ترین لوازم کشاورزی

در بسیاری از مواقع امکان خرید تراکتور برای کشاورزان وجود ندارد. این در حالی است که امروزه وسیله‌ای به نام تیلر وجود دارد. که با ابعادی کوچک‌تر از تراکتور، تمام فعالیت‌های آن را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که به دلیل دوچرخ بودن و ابعاد کوچک، از تیلر می‌توان در زمین‌های کوچک و در میان درختان استفاده کرد.

دسته تیلر بسیار شبیه به موتورسیکلت است. و به‌راحتی می‌توان آن را هدایت کرد.

تیلر دارای این امکان است که به پشت آن ادواتی مانند چاله‌کن، تریلی و دروگر را نیز متصل کنید. تیلرها دارای موتورهای دیزلی از قدرت 5 الی 14 اسب بخار باتوجه‌به مدل هستند. و می‌توانند از پس تمام کارها بربیایند. اما نوعی دیگر از ادوات کشاورزی وجود دارد که کولیتواتور نام دارد. و بسیار شبیه به تیلر است.

کولیتواتور؛ برادر ناتنی تیلر

کولیتیواتورها در واقع تیلرهای دوچرخی هستند. که از آن‌ها برای خاک‌ورزی زمین‌های شالیزار استفاده می‌شود. البته که خاک موردنظر باید مرطوب باشد. تا کولیتواتور بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. کولیتواتورها در بخش چرخ کمی متفاوت با تیلرها هستند. به این صورت که معمولاً چرخ‌های آن‌ها به‌صورت پره‌ای است. و این موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها نسبت به تیلرها برای خاک‌ورزی گزینه بهتری باشند.

کولیتواتورها دارای دو نوع موتور دیزلی و بنزینی هستند. که بازه قدرتی هرکدام از این موتورها 5 الی 14 اسب بخار است. اما از موتورهای دیزلی برای کارهای سنگین و وسیع و از موتورهای بنزینی برای کارهای سبک و زمین‌های کوچک استفاده می‌شود.

 

شخم‌‌زن؛ یکی از برترین و مهم‌ترین ادوات کشاورزی

اگر بخواهیم دررابطه‌ با مهم‌ترین ادوات کشاورزی صحبت کنیم، از شخم‌زن می‌توانیم نام ببریم. شخم‌زن نوعی وسیله مهم در صنعت کشاورزی است. که در هر مزرعه و مکان مربوط به کار کشاورزی وجود دارد. دستگاه‌های شخم‌زن به‌ غیراز شخم‌زدن، کارهای دیگری مانند اضافه‌کردن مواد مغذی و آماده‌سازی خاک را برای کشاورزی نیز انجام می‌دهند.

دستگاه‌های شخم‌زن دارای مدل‌های متنوعی هستند. به‌عنوان‌مثال، در مدل‌های قدیمی شما تنها یک نوع مواد مغذی را برای اضافه‌کردن به خاک می‌توانید در دستگاه قرار دهید. این در حالی است که در مدل‌های جدیدتر امکان تفکیک مواد مغذی وجود دارد.

چزل پکر؛ نوعی وسیله کشاورزی خاص و محبوب

چیزل پکر یکی از مهم‌ترین ادوات کشاورزی است. که در خاک‌ورزی اولیه از آن استفاده می‌شود. در واقع، این وسیله می‌تواند زمین‌های آبی و دیم را شخم بزند. و همین موضوع باعث می‌شود که محبوبیت بالایی داشته باشد. درعین‌حال، در مقایسه با گاوآهن، چیزل پکر مقاومت کششی کمتری (تقریباً نصف) دارد. و برای کشیدن آن نیاز به‌وسیله چندان قدرتمندی ندارید.

از چیزل پکر معمولاً برای شکستن لایه سخت خاک استفاده می‌شود. که بر اثر تردد تراکتور و شخم ایجاد شده است. چیزل پکرها از پایه‌های محکم فولادی ریخته‌گری ساخته می‌شوند. که دارای استحکام و دقت بالایی هستند. این موضوع باعث می‌شود که حتی زمین‌های بسیار فشرده و سنگلاخی نیز حریف آن نشوند. همچنین این دستگاه‌ها دارای سیستم یاتاقان‌بندی خودتنظیم هستند که یک ویژگی بسیار مهم است.

 

سم‌پاش؛ از جمله مهم‌ترین لوازم کشاورزی

سم‌پاش و لوازم مربوط به آن را می‌تواند در لیست مهم‌ترین ادوات کشاورزی قرارداد. همچنین از سم‌پاش برای باغبانی نیز استفاده می‌شود. البته که مدل‌های کشاورزی سم‌پاش با باغبانی آن متفاوت هستند. اما در هر دوی آن‌ها، شما می‌توانید سموم جامد و مایع را به‌صورت یکنواخت پخش کنید.

سم‌پاش‌های امروزی دارای دو نوع موتوری و پشت تراکتوری هستند. سم‌پاش‌های موتوری دارای یک پمپ برقی هستند. که با جریان هوا کار می‌کند. این پمپ از طریق جریان هوای تولید شده، به سطح مایع فشار زیادی وارد می‌کند. و باعث می‌شود که مایع به‌ صورت اسپری پاشیده شود. به دلیل مکانیزم به‌‎روز، استفاده از این نوع سم‌پاش‌ها باعث می‌شود. تا سرعت کار در سم‌پاش بسیار بالا برود.

سم‌پاش‌های پشت تراکتوری دارای قابلیت‌های بیشتری نسبت به سم‌پاش‌های موتوری هستند. به‌عنوان‌مثال، این دستگاه‌‎ها این قابلیت را دارند. تا کارهای مربوط به ضدعفونی و کودپاشی را نیز برای باغ‌ها و مزارع انجام بدهند. درعین‌حال، این نوع سم‌پاش‌ها دارای قدرت پاشش سم به میزان یکسان نسبت به موتوری هستند. و درعین‌حال تا 50 درصد میزان مصرف سم و کود را کاهش می‌دهند.

ادوات کشاورزی توان موتور؛ خرید انواع ادوات کشاورزی با قیمت مناسب

برای انجام امور کشاورزی نیاز دارید تا از ادوات مختلفی استفاده کنید. مجموعه توان موتور به‌عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده ادوات کشاورزی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما جهت خرید این وسایل باشد.

شما می‌توانید از مجموعه ما انواع تیلر، تراکتور، دروگر، سم‌پاش، موتور پمپ، خیش، روتاری و دیسک را خریداری کنید. برای این کار نیز تنها باید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت توان موتور با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره تماس:

 03537244763

 09131540297

واتساپ:

 09131540297

اینستاگرام:

  tavan_motor_

 ایمیل :

برای مشاهده انواع ادوات کشاورزی از فروشگاه اینترنتی توان موتور بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی توان موتور 

الکتروپمپ ، فروش الکتروپمپ ، الکتروپمپ یزد ، فروش الکتروپمپ در یزد ، ادوات کشاورزی ، تجهیزات کشاورزی ، لوازم کشاورزی ، فروش لوازم کشاورزی در یزد ، فروش سمپاش ، قیمت تیلر .

فروش الکتروپمپ ، قیمت الکترو پمپ ، توان موتور ،فروش الکتروموتور  فروش کفکش آبراه ،  الکتروپمپ کالمو ، دستگاه جوش رونیکس .

فروش لوازم کشاورزی در یزد ، ادوات کشاورزی در یزد ، تجهیزات کشاورزی در یزد ، ماشین آلات کشاورزی .

ادوات کشاورزی در یزد ، دستگاه جوش ، ادوات کشاورزی ،  تجهیزات کشاورزی ، ابزار کشاورزی ، قطعات کشاورزی ، فروشگاه تجهیزات کشاورزی ، ادوات کشاورزی یزد. تجهیزات کشاورزی در یزد ، موتور برق ، فروش موتور برق ، فروش کفکش ، وسایل کشاورزی ، خرید پمپ ، قیمت پمپ ، فروش پمپ.

لوازم یدکی موتور برق ، فروش پمپ کشاورزی و خانگی  ، فروش روتیواتور در یزد ، فروش تجهیزات و ادوات کشاورزی ، لوازم کشاورزی در یزد ، فروش شیر فشار شکن در یزد ، قیمت پمپ آب کشاورزی .

فروش کارواش خانگی در یزد . کارواش خانگی چیست ، فروش پمپ آب پنتاکس در یزد Pentax ، فروشگاه ادوات کشاورزی ، فروش پمپ لجن کش در یزد.

فروشگاه ادوات کشاورزی در یزد

کفکش فلوتردار توان تک ، قیمت کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک ، فروش کفکش فلوتردار توان تک در یزد ،الکتروپمپ پنتاکس ایتالیایی قیمت ست کنترل براوو BRAVO .

غرفه اینترنتی فروشگاه اینترنتی توان موتور یزد

فروش موتور پمپ ، فروش الکتروپمپ ، قیمت موتور پمپ ، موتور پمپ در یزد ، فروش چاله کن ، گیربکس کشاورزی ، کفکش آبراه .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟